مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

لاستیک زاپاس مخصوص تا چه مسافتی کارایی دارد؟

رایج‌ترین نوع لاستیک زاپاس خودرو نوعی تایر متراکم‌تر و به ظاهر کوچک‌تر است که معمولاً در اکثر خودروها جا می‌شود. این نوع لاستیک زاپاس خودرو باید با مشخصات خودروی شما مطابقت داشته باشد، اما به طور کلی نسبت به لاستیک‌های معمولی وزن سبک‌تر و آج کمتری دارد. به همین دلیل از آن تنها برای مواقع اضطراری استفاده می‌شود. در واقع شما در مواقعی که دچار مشکل شدید، می‌توانید از این لاستیک زاپاس خودرو برای رساندن خودتان به نزدیک‌ترین مکانیکی استفاده کنید.

لاستیک‌های یدکی موقت معمولاً طول عمر یک تایر معمولی را ندارند. لاستیک زاپاس در مقایسه با یک تایر معمولی اتومبیل، فقط یک لایه از پلی استر و دو کمربند فولادی با لایه‌ای از پلی استر دارند، به این معنی که آن‌ها نمی‌توانند تقریباً به اندازه یک تایر معمولی راه روند.

لاستیک زاپاس

اصولا با لاستیک‌های یدکی می توان حداکثر سرعت 55 مایل در ساعت (کمتر از 100 کیلومتر در ساعت) حرکت کرد اما برخی از آنها نیز تا مسافت 70 مایل (حدود 110 کیلومتر) را دوام می آورند.

این میزان رانندگی می تواند برای شما کافی باشد تا بتوانید در اولین فرصت مکانیکی را پیدا کنید تا بتواند لاستیک پنچرتان را تعمیر کنید یا می توانید به دنبال یک فروشگاه تایر بگردید و لاستیک نو بخرید.

تایر‌های یدکی اصولا کوچک‌تر از لاستیک اصلی هستند. از آنجا که این لاستیک ها سبک‌تر هستند، بلند کردن و نصب آن برای یک فرد عادی نیز آسان‌تر است.

برخی از خودروسازان یک تایر یدکی تمام سایز هم ارائه می‌دهند، این نمونه از تایر سنگین‌تر و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند، اما مقاوم و بادوام هستند. این نوع از لاستیک های زاپاس عمر بیشتری دارند.این نوع لاستیک‌های یدکی به گونه‌ای طراحی شده اند که به شما کمک می‌کند قبل از اینکه با تایر‌های شما تخت شود به مقصد برسید.

برخی از خودروسازان برای صرفه جویی در وزن و هزینه، فقط به تهیه کیت تعمیر لاستیک تخت در خودرو اقدام می کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.