مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ویرایشگر عکس Enlight Quickshot؛ آسمان خودتان را بسازید

بعید است آیفون داشته باشید و نام Lightricks (لایتریکس) به گوشتان نخورده باشد؛ دولوپر کارکشته‌ای که نامش را با Facetune بر سر زبان‌ها انداخت، با برنامه ویرایش عکس برگزیده Enlight به محبوبیت جهانی رسید و موفقیت‌هایش را با انتشار محصولات دیگری مثل Videoleap، Pixaloop و Photofox ادامه داد، اپلیکیشن‌هایی که به نوعی وارثان Enlight به شمار می‌آیند که در مطالب قبلی دیجیاتو با آن‌ها آشنا شدید.

اما یکی دیگر از وارثان Enlight که به طور اختصاصی برای ویرایش و دادن افکت به تصاویر ارائه شده Quickshot است که پس از مدت‌ها از انحصار iOS خارج شده و حالا اندرویدی‌ها هم می‌توانند لذت ویرایش عکس با آن را بچشند. به همین بهانه تصمیم گرفتیم یک بار دیگر نگاهی به این اپلیکیشن و امکاناتی که به آن اضافه شده داشته باشیم.

Quickshot

Quickshot از خیلی جهات ساده‌ترین اپ لایتریکس است. ویرایشگر عکسی که انتظارات‌ روتین‌ شما از چنین اپ‌هایی را برآورده می‌کند، از تنظیم نور و رنگ عکس گرفته تا دادن افکت و المان‌های تصویری. از این بابت با یک اپلیکیشن کاملا معمولی مواجه هستید.

اما اگر با دقت بیشتری بررسی‌اش کنید، می‌بینید که Quickshot ویرایشگر عکسی است که برای مواردی خاص کاربرد دارد. مورد خاصی که لایتریکس بیش از هر چیز روی آن مایه گذاشته تصاویری است که در محیط باز و خارج از خانه گرفته‌اید.

بهترین فیلترهای Quickshot برای همین محیط‌ها ساخته شده‌اند. زیباترین‌‌شان، فیلترهایی هستند که آسمان پس‌زمینه را برایتان تغییر می‌دهند، آن هم به صورت خودکار و بدون آنکه نیاز باشد بک گراند تصویر را به طور دستی انتخاب کنید. اگر غروب پشت سرتان در عکس به قدر کافی دلنواز نیست، یا دوست دارید پس زمینه‌تان در عوض آفتاب طلایی ظهر به بنفش گرگ و میشی مزین باشد، این فیلترها را امتحان کنید.

Quickshot

ویژگی خوب بعدی حذف اشیاء اضافیست که آن هم به صورت اتوماتیک انجام می‌شود. اگر شخصی در تصویر شماست که دوست ندارید باشد، یا شیء بدقواره‌ای حالت رویایی عکس‌تان را خراب کرده، با Quickshot در چند ثانیه می‌توانید مشکلات را از سر راه بردارید.

فیلترها رنگی و سیاه و سفید و افکت‌های طبیعی (مثل درخشش نور، برف، باران، باد، گرد و غبار و …) هم مکمل دیگر ابزارهای اپلیکیشن هستند تا از یک عکس خام و دست نخورده، منظره‌ای خاص و رویایی بسازند.

با این توصیفات احتمالا متوجه شده باشید که Enlight Quickshot بین علاقه‌مندان به ویرایش طبیعی تصاویر خیلی طرفدار ندارد. فقط در صورتی که عاشق عکس‌های فانتزی هستید از کوئیک شات لذت خواهید برد. البته مسئله‌ دیگری هم هست که باید به آن توجه داشته باشید.

Quickshot رایگان نیست، بلکه باید به صورت رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای از آن استفاده کنید. این همان سیاستی است که چند سال پیش Enlight پولی را به 4 اپ رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای تقسیم کرد که کوئیک‌شات هم یکی از آن‌هاست. با این وجود سیاست‌های لایتریکس در مورد اصطلاح رایگان با پرداخت درون‌برنامه‌ای ممکن است با دیدگاه شما از چنین اپ‌هایی فاصله داشته باشد.

در نسخه رایگان Quickshot متأسفانه کار زیادی نمی‌توانید انجام بدهید و این برای اپلیکیشن یک پوئن منفی به شمار می‌آید. ولی اگر بتوانید اپ را به نسخه پرو ارتقاء بدهید، شدیدا از آن لذت خواهید برد. اگر هم قادر به این کار نیستید می‌توانید از نسخه‌های آنلاک و ماد شده اپ استفاده کنید که با سرچ کوتاهی در گوگل به آن می‌رسید.

ما لینک یکی از نسخه‌های ماد شده را در انتهای مطلب و در بخش لینک کمکی برایتان قرار داده‌ایم. توجه داشته باشید که در صورت استفاده از نسخه‌های آنلاک، حتما پیش از نصب آن‌ها را در وبسایت Virus Total برای وجود بدافزار اسکن کنید.

Enlight Quickshot - Photo Editor
  • Enlight Quickshot – Photo Editor
  • قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای)
  • سازنده: .Lightricks Ltd
  • سیستم عامل: iOS و اندروید
  • حجم: 209 / 104 مگابایت
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.