مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ضرر هنگفت خودروسازان آلمانی در پی شیوع کرونا؛ 1200 دلار زیان به ازای تولید هر دستگاه ب ام و

سال 2020 به خاطر چالش‌های متعددی که ویروس کرونا پیش روی بشر قرار داده، برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد شد. از زمان شیوع این ویروس، حدود 800 هزار نفر جان خود را از دست داده و کسب و کارهای کوچک و بزرگ زیادی به دلایل مختلف در معرض ورشکستگی قرار گرفته‌اند.

وب‌سایت آلمانی Handelsblatt اخیرا با انجام تحقیقی به وضعیت خودروسازان و تاثیر کرونا بر میزان سود و زیان آنها پرداخته است. در این تحقیق علاوه‌بر سود و زیان کلی، آمار مربوط به فروش هر خودرو نیز استخراج شده تا بتوان نگاهی دقیق‌تر به شرایط کنونی خودروسازان داشت.

بر اساس تحقیق Handelsblatt، از ابتدای امسال تاکنون میزان فروش شرکت فولکس واگن 28 درصد کاهش پیدا کرده است. این رقم اگر چه نشان از وضعیتی نامساعد دارد، اما گویای همه چیز نیست، چرا که در آن نمی‌توان فاکتورهایی چون میزان تولید، راندمان شرکت و دیگر شیوه‌هایی را که خودروسازان کسب درآمد می‌کنند، مشاهده کرد.

malltina

اگر بخواهیم وارد جزئیات شویم، باید بگوییم فولکس واگن با فروش هر خودرو در سال 2020 متحمل ضرری 415 یورویی (معادل 489 دلار) شده است. ب‌ام‌و به عنوان دیگر خودروساز پیشتاز آلمانی به ازای فروش هر مدل 1100 یورو (معادل 1300 دلار) ضرر کرده، این رقم برای مرسدس بنز 600 یورو (معادل 700 دلار) محاسبه شده است.

با وجود متضرر شدن فولکس واگن، ب‌ام‌و و مرسدس بنز، اوضاع برای پورشه چندان بد نبوده و این کمپانی با فروش هر دستگاه از محصولات خود سودی 10 هزار یورویی (معادل 11800 دلار) به جیب زده است.

در آن سوی دنیا و در ژاپن، با آنکه میزان فروش محصولات تویوتا 29 درصد افت داشته، اما این شرکت با فروش هر خودرو 533 یورو (628 دلار) درآمد کسب کرده است. در ایالات متحده هم میزان درآمد تسلا از فروش هر خودرو 3000 یورو (معادل 3500 دلار) برآورد شده؛ ذکر این نکته ضروری است که بخشی از درآمدهای تسلا از طریق فروش گواهی‌های دی‌اکسید کربن به سایر خودروسازان حاصل می‌شود.

ناگفته نماند تحقیق سایت Handelsblatt توسط دکتر فردیناند دودنهوفر (Ferdinand Dudenhöffer) انجام شده است. آقای دودنهوفر از کارشناسان برجسته صنعت خودرو به شمار رفته و سابقه همکاری با خودروسازان متعددی را در کارنامه دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.