مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کودکان بالای ۱۲ سال ماسک بزنند

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اخیرا با انتشار راهنمایی توصیه کرده کودکان بالای ۱۲ سال برای مقابله با شیوع ویروس کرونا از ماسک استفاده کنند.

زمانی که نمی‌توانیم فاصله ۱ متری خود با افراد را حفظ کنیم یا اینکه در منطقه‌ای قرار داریم که ویروس کرونا شیوع بالایی دارد، باید از ماسک استفاده کنیم تا خطر ابتلا به این بیماری کاهش پیدا کند. حالا برای اولین بار WHO راهنمایی برای استفاده از ماسک در کودکان منتشر کرده که به نظر می‌رسد علت آن، نزدیک شدن به تاریخ بازگشایی مدارس باشد. کمتر از دو هفته دیگر دانش آموزان در بریتانیا باید دوباره به مدرسه می‌روند.

در حالی که تعدادی از مدارس زدن ماسک را اجباری کرده‌اند، دولت بریتانیا استفاده از آن را برای کودکان دبستانی و همچنین آموزش متوسطه توصیه نمی‌کند. سازمان بهداشت جهانی تاکید کرده که اطلاعات بیشتری برای درک بهتر نقش کودکان و نوجوانان در انتقال کووید-۱۹ نیاز است.

در راهنمای WHO به این موضوع اشاره شده که کودکان ۶ تا ۱۱ سال باید در هنگام نزدیک شدن به مناطق خطرناک، از ماسک استفاده کنند. در این زمینه باید عواملی مانند نرخ انتقال، توانایی کودک در استفاده از ماسک و نظارت کافی بزرگسالان در نظر گرفته شوند.

ماسک

کودکان با سن کمتر از ۵ سال نیازی به استفاده از ماسک نخواهند داشت. سازمان بهداشت جهانی برای اولین بار نزدیک به دو ماه پیش استفاده از ماسک را به بزرگسالان توصیه کرد و هم اکنون در برخی کشورها استفاده از آن اجباری شده است.

ویروس کرونا تبدیل به بزرگترین بحران کنونی بشر شده و مشکلات زیادی برای بیماران ایجاد کرده است. شمار قربانیان این بیماری از مرز ۸۰۰ هزار نفر عبور کرده و بیش از ۲۳.۳ میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا شده‌اند.

بیشترین مبتلایان به این بیماری به ترتیب شهروندان کشورهای ایالات متحده آمریکا، برزیل و هند هستند و تا به امروز نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر در آمریکا به علت ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. در کشورمان تا به امروز بیش از ۳۵۶ هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۲۰ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.