مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

حقیقت کم کردن وزن با دستگاه های کاردیو

دستگاه‌های کاردیو، مکمل مناسبی برای یک برنامه‌ی کامل کاهش وزن هستند. اما به منظور دستیابی به سطح مطلوبی از شدت تمرین، مهم است که سایر اشکال ورزش را نیز در زندگی‌تان بگنجانید.

درک این مطلب که فعالیت قلبی عروقی، یک جنبه جدایی ناپذیر از سطح کلی تناسب اندام شماست، لزوما به مشاوره‌ی یک فرد حرفه‌ای در حوزه‌ی تناسب اندام نیاز ندارد. ورزش قلبی عروقی، بطور علمی مورد آزمایش قرار گرفته و مشخص شده که علاوه بر فواید سلامتی متعدد، عملکرد قلب و استقامت عضلانی را نیز بهبود می‌بخشد. اما آیا تلاش برای دویدن روی تردمیل برای ساعات بی‌شمار در هفته، موثرترین روش برای ورزش کاردیو است؟ و آیا این دستگاه‌ها واقعا باعث کاهش وزن پایدار می‌شوند؟

بهای ندویدن در فضای باز

شاید باور عمومی باعث شده باشد که فکر کنید دویدن در فضای باز، منجر به وارد آمدن فشار زیادی روی مفاصل و رباط‌ها در اندام‌های تحتانی می‌شود، اما بهای دویدن در فضای باز، کمتر از دویدن روی تردمیل است! با توجه به مطالعه‌ای که توسط مجله‌ی علوم ورزشی در سال ۱۹۹۶ منتشر شد، نبود مقاومت هوا در فضای عمومی یک باشگاه معمولی، منجر به مصرف انرژی کمتر در مقایسه با فعالیت در فضای باز می‌شود. اگرچه این بدان معنا نیست که دستگاه‌های کاردیو در کمک به تلاش‌های کاهش وزن شما ناتوانند، اما نشان می‌دهد که دویدن در فضای باز، کمی کارامدتر از دویدن روی دستگاه‌های کاردیوست، و باید بطور منظم در روال تمرینی شما گنجانده شود.

اندازه گیری شدت

روال‌های تمرینی ثابت که ما به صورت روزانه انجام می‌دهیم، پتانسیل این را دارند که تاثیر این روال‌های تمرینی را کند کنند. اگر هدف شما از ورزش کردن کاهش وزن است، به زحمت بدست می‌آید. بخصوص اگر شما ضربان قلبتان را به شدت متوسط افزایش ندهید. به گفته مایوکلینیک، یک فرد ۷۲ کیلویی در طول یک دو یک ساعته با سرعت ۸ کیلومتر در ساعت، حدود ۶۰۰ کالری می‌سوزاند، در حالیکه همان شخص در سرعت ۵ کیلومتر در ساعت، فقط ۳۱۵ کالری می‌سوزاند. این تفاوت می‌تواند در نهایت تعیین کند که آیا شما قادر به دستیابی به اهداف کاهش وزنتان هستید یا نه. یک افزایش جزئی در ضربان قلب، باعث سوزاندن کالری اضافه می‌شود. سطح مطلوب شدت، بین ۷۵ تا ۹۰ درصد از حداکثر ضربان قلب شماست، که می‌تواند بسادگی با کم کردن سن شما از ۲۲۰ محاسبه شود.

کسری کالری

ورزش، صرفا یک جنبه از کاهش وزن است. اما از نظر علم، چربی سوزی، دلیل اصلی کاهش وزن است. چربی سوزی، مستلزم کسری کالری است که اساسا یعنی شما برای دفع بافت‌های چربی ناخوشایند، باید کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف کرده اید بسوزانید. اگرچه استفاده‌ی نیمه مکرر از دستگاه‌های الپتیکال، دستگاه پله و تردمیل‌ها به شما کمک خواهد کرد کالری بسوزانید، اما مهم است درک کنید که ممکن است لازم باشد بمنظور از دست دادن مقداری وزن اضافی، رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید. این کار به معنای گرسنگی دادن به خودتان نیست، با اینحال مهم است که حداقل ۱۸۰۰ کالری در روز غذا بخورید، حتی در حین رژیم گرفتن.

توصیه‌هایی برای پیشرفت

مهم است که در رژیم تمرینی‌تان تنوع ایجاد کنید. این مفهوم به معنای ایجاد یک تغییر کامل در برنامه‌ی ورزشی هفتگی‌تان نیست، اما مستلزم چند تغییر جزئی مانند دویدن گاه به گاه در فضای باز، یا پیاده روی بجای یک ساعت تمرین روی دستگاه پله می‌باشد. دستگاه‌های کاردیو قطعا به کاهش وزن شما کمک می‌کنند، اما اجتناب از سکون تمرین یکنواخت روزانه در باشگاه، می‌تواند به افزایش سطح شدت تمرین شما کمک کرده و انگیزه‌تان را بالا ببرد.

چنانچه شما در این زمینه تجربه ای دارید از قسمت نظرات با ما در میان بگذارید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.