مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سرفیس بوک ۳ با پردازنده‌های نسل دهم اینتل و حافظه SSD‌ پرسرعت معرفی شد

انتظارها به پایان رسید و مایکروسافت بالاخره از نسل جدید سرفیس بوک رونمایی کرد. سرفیس بوک ۳ از نظر طراحی تفاوتی با نسل گذشته خود ندارد، اما به قطعات سخت‌افزاری بروزتر و قدرتمندتر مجهز شده است.

سرفیس بوک ۳ در مدل‌های ۱۳.۵ اینچی و ۱۵ اینچی وارد بازار می‌شود که ابعاد آن‌ها تفاوتی با نسل قبلی ندارد. مدل ۱۳.۵ اینچی این لپ‌تاپ با قیمت پایه ۱۵۹۹ دلار به فروش می‌رسد که در این مدل به ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD و نسل دهم پردازنده ۴ هسته‌ای اینتل Core i5 دسترسی دارید. نسخه ۱۵ اینچی این لپ‌تاپ در نسخه پایه به ۱۶ گیگابایت رم و پردازنده ۴ هسته‌ای اینتل Core i7 مجهز شده و قیمتی برابر با ۲۲۹۹ دلار دارد.

سرفیس بوک ۳

در حالی که مدل پایه سرفیس بوک ۳ با نمایشگر ۱۳.۵ اینچی به گرافیک Iris Plus مجهز شده، خریداران می‌توانند آن را با کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1650 Max-Q نیز سفارش دهند که البته قیمت پایه این مدل برابر با ۱۹۹۹ دلار است. مدل ۱۵ اینچی این لپ‌تاپ با کارت گرافیک GTX 1660Ti به فروش می‌رسد که اگر بخواهید به کارت گرافیک قدرتمند Quadro RTX 3000 دسترسی داشته باشید، باید ۳۴۹۹ دلار به مایکروسافت هزینه پرداخت کنید.سرفیس بوک ۳

مایکروسافت در سرفیس بوک ۳ روی اجرای بازی‌ها تمرکز کرده و به همین علت برای مدل ۱۵ اینچی آن شارژر ۱۲۷ واتی درنظر گرفته. با توجه به این موضوع که این لپ‌تاپ‌ها به جدیدترین کارت‌های گرافیک انویدیا RTX مجهز نشده‌اند، از قابلیت Ray Tracing پشتیبانی نمی‌کنند، اما با کارت گرافیک 1660Ti می‌توانید اکثر بازی‌های روز را با رزولوشن 1080p اجرا کنید.

سرفیس بوک ۳

لپ‌تاپ جدید مایکروسافت در بالاترین نسخه به ۳۲ گیگابایت رم مجهز شده و با سریع‌ترین حافظه SSD که تا به امروز این شرکت در محصولات خود استفاده کرده، حافظه M.2 2280 با ظرفیت ۱ و ۲ ترابایت به فروش می‌رسد. با وجود پیشرفت گسترده در بخش رم، کارت گرافیک و همچنین حافظه SSD، در بخش پردازنده با بهبود زیادی روبه‌رو نیستیم و مایکروسافت همچنان از پردازنده‌های ۱۵ واتی اینتل یا به طور دقیق، Core i7-1065G7 استفاده کرده، در حالی که اپل مک بوک پرو را به پردازنده‌های ۴۵ واتی مجهز کرده است.

سرفیس بوک ۳ همچنان از تاندربولت 3 پشتیبانی نمی‌کند که برای بسیاری از کاربران یک خبر ناامیدکننده محسوب می‌شود. با خرید این لپ‌تاپ به دو پورت USB-A، یک پورت USB-C با قابلیت پشتیبانی از USB Power Delivery 3.0، کارت‌خوان UHS-II SD و پورت سرفیس کانکت دسترسی پیدا می‌کنید. مایکروسافت اعلام کرده که این لپ‌تاپ‌ها شارژدهی نزدیک به ۱۷.۵ ساعت خواهند داشت و فروش آن‌ها از ۱ خرداد آغاز می‌شود.

مایکروسافت علاوه بر این لپ‌تاپ، از سرفیس داک ۲ نیز رونمایی کرده که از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و به چهار پورت USB-C مجهز شده که می‌تواند از دو مانیتور با رزولوشن 4K و رفرش ریت ۶۰ هرتز پشتیبانی کند. سرفیس داک ۲ از تاریخ ۶ خرداد با قیمت ۲۵۹.۹۹ به فروش می‌رسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.