مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

طرز تهیه مافین میوه ای

مافین میوه ای فاقد کره بوده و فقط کمی روغن ذرت در آن ها به کار رفته, با موز, پرتقال و زردآلو مزه دار شده اند تا هر لقمه از آن ها به طرز لذت بخشی خوش طعم گردد.

مواد لازم:
 

     آرد گندم کامل بکینگ پودر دار : 225 گرم

     بکینگ پودر : 2 قاشق چای خوری

     شکر : 25 گرم

     برگه زردآلو خیس نخورده , ریز خرد شده : 100 گرم

    موز , پوره شده : 1 عدد

    آب پرتقال : 1 قاشق غذاخوری

     پوست پرتقال ریز رنده شده : 1 قاشق چای خوری

     شیر : 300 میلی لیتر

     تخم مرغ , زده شده : 1 عدد

     روغن ذرت : 3 قاشق غذاخوری

     فرنی جو دو سر : 2 قاشق غذاخوری

     میوه خشک خرد شده , عسل یا شیره افرا جهت سرو: مقداری

 طرز تهیه:

1. فر را روی حرارت 200 درجه سانتیگراد یا 400 درجه فارنهایت و یا عدد 6 فرهای گازی گرم نمایید . 10 عدد کاغذ روغنی مخصوص مافین را در قالب مافین قرار دهید . آرد بکینگ پودر را داخل کاسه ای الک نموده , سبوس های باقی مانده در صافی را نیز به آن ها اضافه نمایید . شکر و زردآلو های خرد شده را بیافزایید .

2. وسط مواد خشک را با دست گود نمایید , موز , پوست پرتقال , شیر , تخم مرغ زده شده و روغن را اضافه نمایید . مواد را خوب هم بزنید تا به شکل خمیر غلیظی درآیند . مواد را بین قالب های مفین به طور یکنواخت و مساوی تقسیم نمایید .

3. فرنی جو دوسر را پیش از پخت مافین ها روی آن ها بریزید و به مدت 25 تا 30 دقیقه بپزید تا خوب پف نموده و وقتی به آن دست می زنید , سفت شده باشد و زمانی که سیخی را داخل آن فرو می برید , مواد داخل کیک به آن نچسبند .

4. مافین ها را روی یک سینی مشبک فلزی انتقال دهید تا کمی سرد شوند . روی آن ها میوه خشک , عسل و یا شیره افرا بریزید و سرو نمایید .
 
توصیه سرآشپز:

در صورت تمایل , می توانید انجیر خشک را جایگزین زرد آلو نمایید که کمی ترد تر است و طعم خوشمزه آن با طعم پرتقال نیز سازگار است . می توان از دیگر میوه های خشک خیس نخورده و ریز خرد شده نیز استفاده نمود .

منبع :  آوای سلامتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.