مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دولت استرالیا اطلاعات ۷۷۴ هزار متقاضی مهاجرت را افشا کرد

نقض حریم خصوصی به صورت کلی اتفاقی ترسناک و غیر قابل تحمل است. اکنون تصور کنید این اتفاق برای قشر آسیب‌پذیر بیفتد تا اوضاع ترسناک‌تر هم بشود. دولت استرالیا چنین کاری را انجام داده و به صورت ناخواسته اطلاعات ۷۷۴ هزار مهاجر را افشا کرده است.

وزارت امور داخلی استرالیا به صورت ناخواسته و از طریق پلتفرم «SkillsSelect» داده‌های مهاجران فعلی و متقاضیان را افشا کرده است. این پلتفرم برای این توسعه داده شده که متقاضیان مهاجرت به این کشور، اطلاعات خود را در آن وارد کنند تا انتخاب، دسته‌بندی و اعلام نتایج درخواست راحت‌تر و سریع‌تر به این اشخاص ابلاغ شود.

استرالیا

با این حال این وزارتخانه با سهل‌انگاری کاری کرده تا دلایل مهاجرت، سن، کشور تولد، وضعیت تاهل، صلاحیت و نتیجه نهایی درخواست ۷۷۴ هزار متقاضی به سادگی در این پلتفرم قابل مشاهده باشد. در نتیجه اگر بدانید دنبال چه کسی می‌گردید، به سادگی می‌توانید اطلاعات جامعی از وضعیت زندگی وی کسب کنید. وزارتخانه مسئول این پلتفرم، به سرعت آن را از دسترس خارج کرده و وضعیت آن را در حال «تعمیر و نگه‌داری» تغییر داده است.

البته هنوز مشخص نیست که این پلتفرم در چه زمانی دوباره آنلاین خواهد شد. مقامات دولتی استرالیا اما مستلزم هستند تا اتفاقات را هم به اطلاع کمیسیون حریم خصوصی و هم به اطلاع تمامی متقاضیان مهاجرت به این کشور برسانند. از منظر زمان‌بندی نیز این اتفاق، چندان به مذاق دولت استرالیا خوش نمی‌آید. آن‌‌ها به تازگی برنامه پایش ویروس کرونا را منتشر کرده و از شهروندان خواسته‌اند آن را نصب کنند. اکنون که اطلاعات ۷۷۴ هزار مهاجر افشا شده، شاید هیچ شهروندی نتواند دیگر به این دولت اعتماد کرده و داده‌های خود را در اختیار آن‌ها بگذارد. از جهتی هم عدم نصب این برنامه، پایش شیوع ویروس کرونا را نیز سخت خواهد کرد. در نهایت باید دید دولت استرالیا چگونه می‌تواند از این مخمصه خارج شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.