مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

با بزرگترین عنکبوت جهان آشنا شوید

این عنکبوت جالوت نام دارد و پرنده خوار است

 عنکبوت پرنده‌خوار که به آن عنکبوت پرنده‌خوار جالوت هم گفته می‌شود نام گونه‌ای رتیل است که در آمریکای جنوبی یافت می‌شود. این عنکبوت، بزرگ‌ترین عنکبوت جهان است. نام این عنکبوت از یک حکاکی قرن نوزدهم گرفته شده است که این عنکبوت را در حال خوردن یک مرغ مگس نشان می‌دهد. عنکبوت جالوت به ندرت پرندگان بالغ را شکار می‌کند.

طول این عنکبوت تا ۲۸ سانتیمتر هم می‌رسد و می‌تواند وزنی تا ۱۷۵ گرم داشته باشد. این عنکبوت در هنگام خطر یک صدای زنگ از خود درمی‌آورد و همچنین ماده‌ای مو مانند از خود پرتاب می‌کند که برای پوست بسیار آزاردهنده است.

عنکبوت پرنده‌خوار،بزرگترین عنکبوت

این رتیل به مانند تمامی رتیل‌ها، دندان‌های نیشش برای پاره کردن پوست انسان به اندازه‌ی کافی بزرگ است (بین ۱٫۹ تا ۳٫۸ سانتی‌متر). آن‌ها نیش خود را در دندان‌های نیشش نگه می‌دارد و در هنگام خطر گاز می‌گیرد ولی نیشش نسبتاً بی‌خطر است و اثرات آن مانند نیش زنبور است و تنها در حالت دفاع از خود نیش می‌زند.

عنکبوت پرنده‌خوار جالوت با وجود نامی که دارد معمولاً به ندرت پرندگان را شکار می‌کند و بیشتر رژیم غذاییش شامل کرم‌های خاکی و وزغ‌ها هستند. این رتیل در حال خوردن مارها نیز دیده شده است.
 

عنکبوت پرنده‌خوار،بزرگترین عنکبوت


منبع :وبسایت fa-ct.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.