مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

این گربه سانِ زیبا تا 3 متر می تواند به هوا بپرد

 سیاه‌گوش یک گربه‌ی متوسط است که در نواحی آفریقای سیاه و خاورمیانه و هند زندگی می‌کند. این گربه‌ها برای گوش‌های بزرگ و زیبایی که دارند و نیز به خاطر توانایی جهش زیادی که دارند معروف هستند. سیاه‌گوش می‌تواند ۳ متر به هوا بپرد و پرنده‌ها را در حال پرواز شکار کند.

این حیوان زیبا در ایران و در مناطق بیابانی و نیمه‌بیابانی به ویژه حاشیه‌ی کویر مرکزی زندگی می‌کند. غربی‌ترین گزارش‌ها از سیاه‌گوش در استان ایلام و لرستان و شرقی‌ترین آن‌ها در خراسان جنوبی بوده‌اند. سیاه‌گوش‌ها می‌توانند به مدت طولانی بدون آب زندگی کنند و آب بدن خود را از تا حد زیادی از بدن شکار تأمین می‌کنند. تصویر بچه‌ی بامزه‌ی این حیوان را در ادامه مشاهده می‌کنید.

گربه سانِ،سیاه‌گوش

سیاه‌گوش امروزه نیز گاهی به عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شود و به‌خوبی با زندگی در کنار انسان خو می‌گیرد. شکار این حیوان برای استفاده از پوستش به‌ویژه در غرب و مرکز آفریقا تهدیدی برای ادامه‌ی حیات اوست.

بسیاری از کشاورزان این حیوان را آفت می‌دانند چون ممکن است به حیوانات خانگی همچون ماکیان یا گوسفند و بز حمله کند. دیدن سیاه‌گوش‌ها در حیات وحش حتی در مناطقی که فراوانی زیادی دارند، به‌ندرت اتفاق می‌افتد چراکه این حیوان خود را به‌خوبی پنهان می‌کند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.