مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اینتل از نسل دهم پردازنده‌های سری H با فرکانس بالاتر از 5.0 گیگاهرتز رونمایی کرد

اینتل در نمایشگاه CES 2020 اعلام کرده بود که نسل دهم پردازنده‌های سری H مخصوص لپ‌تاپ‌ها فرکانسی بالاتر از 5 گیگاهرتز خواهند داشت. حالا این پردازنده‌ها معرفی شده‌اند و فرکانس بالاترین مدل این سری، اینتل Core i9-10980HK به 5.3 گیگاهرتز می‌رسد.

پردازنده‌های سری H اینتل برای لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی و همچنین ورک استیشن‌ها توسعه پیدا کرده‌اند و به همین علت مصرف انرژی بالایی دارند.  نسل جدید اینتل Core i7-7700HQ تا 44 درصد عملکرد بهتری در زمان اجرای بازی Assassin’s Creed Odyssey در رزولوشن 1080p دارد. این عدد برای بالاترین نسخه، Core i9 به 54 درصد می‌رسد.

دستیابی به فرکانس بالاتر از 5 گیگاهرتز برای یک پردازنده لپ‌تاپ، دستاورد چشمگیری محسوب می‌شود. اینتل این پردازنده‌ها را بر اساس معماری 14 نانومتری کامت لیک توسعه داده. این پردازنده‌ها در بازار باید با پردازنده‌های جدید سری رایزن 4000 رقابت کنند. پردازنده‌های رقیب نیز دارای 8 هسته پردازشی هستند، اما حداکثر فرکانس آن‌ها به 4.4 گیگاهرتز می‌رسد. AMD از معماری 7 نانومتری استفاده کرده که نوید مصرف انرژی بهینه‌تر را در مقایسه با پردازنده‌های اینتل می‌دهد.

پردازنده‌های سری H

تراشه‌های جدید AMD در بالاترین نسخه خود از 8 هسته گرافیکی  Radeon Vega برخوردار هستند که به راحتی می‌تواند گرافیک مجتمع UHD اینتل را شکست دهد. با وجود این موضوع، اکثر لپ‌تاپ‌هایی که از پردازنده‌های قدرتمند اینتل یا AMD بهره می‌برند، به کارت گرافیک مستقل نیاز دارند. در همین راستا نمی‌توان به گرافیک UHD اینتل چندان خرده گرفت.

نسل دهم پردازنده‌های سری H اینتل مخصوص لپ‌تاپ‌ها به ویژگی‌های جدیدی مجهز شده‌اند که برای مثال می‌توان به Thermal Velocity Boost اشاره کرد. این قابلیت تنها برای پردازنده‌های سری Core i7 و Core i9 در دسترس خواهد بود. ویژگی‌های دیگر، Speed Optimizer ،Turbo Boost Max 3.0 و Adaptix Dynamic Tuning نام دارند که عملکرد سیستم را افزایش می‌دهند.

این پردازنده‌های جدید در لپ‌تاپ‌های شرکت‌های زیادی مانند ریزر، ایسوس و ایسر مورد استفاده قرار می‌گیرند که همراه با کارت‌های گرافیک سری RTX Super انویدیا که به تازگی معرفی شده‌اند، قدرت بالایی در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.