مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بهترین دیالوگ های فیلم بیلیارد باز (The Hustler) به صورت عکس نوشته

فیلم سینمایی بیلیارد باز (The Hustler) یکی از شاهکارهای سینمایی محسوب می‌شود که دارای فیلم­نامه عالی، کارگردانی دقیق و باهدف، تیم بازیگری خوب، فیلمبرداری هوشمند و چشم­‌نواز است. این فیلم محصول کشور آمریکا بوده و در سال ۱۹۶۱  ساخته شده است. در ادامه ضمن معرفی این فیلم دیالوگ های فیلم بیلیارد باز را تفدیم شما خواهیم کرد هم به صورت عکس نوشته و هم به صورت متن.

 

دیالوگ های فیلم بیلیارد باز

لازم به ذکر است که ترجمه درست نام فیلم تیغ­‌زن یا کلاهبردار است که با توجه به این که در سال­‌های گذشته بیلیاردباز خوانده شده است و به دلیل همه‌­گیر شدن این اسم، ما هم فیلم را با این اسم می­‌خوانیم.

ادی فیلسون با بازی پل نیومن، بیلیاردباز جوان و کارکشته، به نیویورک می‌رود تا با سلطان بیلیارد، بشکه مینه‌سوتا، مبارزه کند. بازی ۳۶ ساعت طول می‌کشد و ادی که ابتدا برنده است، در آخر به خاطر غرور و خامی، بازی را می‌بازد.

ادی با دختر لنگی به نام سارا پاکارد با بازی لاری رابطه برقرار می‌کند و تا مدتی در سالن‌های درجه ۳ بازی می‌کند تا اینکه شبی از یک غیرحرفه‌ای می‌برد و دوستان او برای تنبیه ادی انگشتان او را می‌شکنند.

پس از چندی، ادی با خلافکار قماربازی به نام برت گوردن آشنا می‌شود تا در قبال ۷۰ درصدِ بردهایش زیر نظر او بازی کند. ادی، سارا و برت به لوییزیانا می‌روند تا در بازی با یک میلیونر علاقه‌مند به بیلیارد پولی به دست بیاورند. سفر از نظر کاری موفقیت‌آمیز است، اما برت باعث خودکشی سارا می‌شود و فاجعه به بار می‌آورد.

با این حال، ادی که به خود آمده، به نیویورک بازمی‌گردد تا با نیرویی مضاعف به مقابله بشکه مینه‌سوتا برود….

داستان بیلیاردباز در مورد بازی بیلیارد و یا قمار نیست، در مورد زندگی است، پول برای ادی فلسون هیچ معنایی ندارد، او می­‌خواهد برنده باشد، اما نه خودش و نه هیچکدام از اطرافیانش باور ندارند که او می‌­تواند ببرد. ادی بارها می­شکند تا باور کند که برنده کسی نیست که بتواند توپ را وارد سوراخ کند. او می‌­شکند و دوباره برمی‌خیزد، هربار محکم­تر و استوارتر، اما خیلی دیر می­‌فهمد که راه برنده شدن کدام است، زمانی که دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد.

فیلم بیلیارد باز به کارگردانی رابرت راسن نامزد دریافت ۹ جایزه اسکار شد که فقط موفق به کسب ۲ تا از آن‌ها شد؛ بهترین طراحی صحنه سیاه وسفید و بهترین فیلمبرداری سیاه و سفید. یوجین شافتان برای فیلمبرداری این فیلم توانست تنها اسکارش را به خانه ببرد.

با معرفی این شاهکار سینما درا ادامه دیالوگ های فیلم بیلیارد باز را به صورت عکس نوشته خدمت شما آماده کرده‌ایم.

دیالوگ های فیلم بیلیارد باز

دیالوگ های فیلم بیلیارد باز

سارا: دوست دارم.
ادی: لازمه منم بگم؟!
سارا: آره خیلی هم لازمه! اگه یه مرتبه بگی، دیگه هیچوقت اجازه نمیدم حرفتو پس بگیری!

دیالوگ های بیلیارد باز

دیالوگ های بیلیارد باز

ادی فیلسون: من همیشه برنده ام ،حتی اگه این بار هم ببازم باز هم برنده ام

دیالوگ فیلم بیلیارد باز

دیالوگ فیلم بیلیارد باز

برت: ادی تو بازنده به دنیا اومدی.
ادی: منظورت چیه؟
برت: برای اولین بار توی ۱۰ سال اخیر دیدم مینسوتا بشکه (حریف ادی که شرط بندی را برد) گیر افتاده بود. اون گیر افتاده بود و تو گذاشتی بره.
ادی: من مست بودم.
برت: تو بهترین بهونه برای باختن رو داری. وقتی بهونه داشته باشی باختن آسونه. برد ،اما رو دوشت سنگینی می کنه. درست مثل یک میمون این بار رو از رو دوشت میندازی وقتی بهونه داری
ادی: مرسی که نوشیدنی مهمونم کردی.
بارت: من فکر نمی کنم هیچ بیلیارد باز حرفه ای تری از تو ندیده باشم. تو استعداد بی نظیری داری.
ادی: پس من با استعدادم. چی باعث شد ببازم؟
برت: شخصیت!

دیالوگ های فیلم بیلیارد باز

دیالوگ های فیلم بیلیارد باز

ﻫﻤﯿﺸﻪ ۲۵ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺳﻬﻢ ﺑﺰﺭﮒ ﺧﯿﻠﯽ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ۱۰۰ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﺯ ﯾﮏ ﺳﻬﻢ ﮐﻮﭼﮑﻪ!

دیالوگ ماندگار بیلیارد باز

دیالوگ ماندگار بیلیارد باز

من بهترین بیلیارد باز دنیا هستم. در هیچ مسابقه‌ای نمی‌بازم. حتی اگر در مسابقه‌ای هم ببازم، باز هم بهترین بیلیارد باز دنیا هستم!

دیالوگ های بیلیارد باز

دیالوگ های بیلیارد باز

چالی: باشگاه چه ساکته!
ادی: آره مثل کلیساست
چالی: از نظر من شبیه قبرستونه! این میزها هم درست مثل تخته‌های مرده‌شورخونه می‌مونه!

دیالوگ فیلم بیلیارد باز

دیالوگ های فیلم بیلیارد باز

ادی خطاب به سارا: من هرگز فریبت ندادم، حتی وقتی که فکر کردم این کار رو نکردم.

دیالوگ های فیلم بیلیارد باز

دیالوگ فیلم بیلیارد باز

تو مرده‌ای چون وجودت مرده و به آدم‌هایت بگو که مرا بکشند، وگرنه اگر هر قسمت از بدنم را بشکنند تکه تکه‌های بدنم را جمع کرده و به سراغت می‌آیم تا بکشمت!

دیالوگ های فیلم بیلیارد باز را مشاهده کرده و خواندید. اگر شما نیز این فیلم را پیش از این مشاهده کرده‌اید حتما نظرات خودتان را در مورد آن برای ما و دیگر کاربران مجله بیان کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.