مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

گران‌ترین خودروی تاریخ: بوگاتی La Voiture Noire

وبسایت جی اس ام: بوگاتی در نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو از یک هایپرکار بی‌نظیر رونمایی کرد. بوگاتی La Voiture Noire تنها در یک نمونه به تولید می‌رسد که تولد ۱۱۰ سالگی این برند فرانسوی را جشن می‌گیرد. این خودرو بر اساس بوگاتی شیرون توسعه یافته و نسخه مدرن خودروی افسانه‌های Type 57 SC Atlantic محسوب می‌شود. این خودرو از طراحی بسیار جذابی بهره می‌برد و دارای دنباله کشیده‌ای است.

گران‌ترین خودروی تاریخ دنیا معرفی شد : بوگاتی La Voiture Noire

دمپرهای این خودرو درون بدنه تعبیه شده‌اند و نحوه طراحی پنجره‌های آن نیز برای بهبود آیرودینامیک و حرکت بهتر هوا در اطراف آن، تغییر کرده است. مدیر بخش طراحی بوگاتی، Etienne Salomé در رابطه با بوگاتی La Voiture Noire می‌گوید:

تک تک قطعات این خودرو به صورت دستی تولید شده‌اند و بدنه فیبر کربنی آن دارای پوشش شفاف است. این پوشش دارای ساختار بسیار ریز است که توسط دست به خوبی قابل شکل‌دهی است. ما به سختی روی طراحی این خودرو کار کردیم. زمان زیادی صرف طراحی بوگاتی La Voiture Noire شده است تا دیگر جایی برای بهبود باقی نماند.

قلب تپنده این خودروی جدید بوگاتی موتور بی‌نظیر ۱۶ سیلندر ۸٫۰ لیتری این برند است که از توربوشارژر چهارگانه بهره می‌برد. این موتور قادر به تولید ۱۴۷۹ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتون متر گشتاور است. این موتور در خودروهای بوگاتی شیرون و دیوو مورد استفاده قرار گرفته است. سرعت بوگاتی شیرون توسط این موتور در مدت زمان ۲٫۵ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن به صورت الکترونیکی روی ۴۲۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

گران‌ترین خودروی تاریخ دنیا معرفی شد : بوگاتی La Voiture Noire

این خودرو تنها در یک نمونه به تولید می‌رسد و آن نیز به فروش رسیده است. با توجه به این موضوع، شما قادر به خرید آن نخواهید بود! بر اساس گزارش های گذشته، این خودروی بی‌نظیر توسط مدیر عامل سابق گروه فولکس واگن، آقای دکتر فردیناند پیچ خریداری شده است.

بر اساس اعلام بوگاتی، خریدار این خودرو برای تصاحب آن هزینه‌ای برابر با ۱۱ میلیون یورو (۱۲٫۴ میلیون دلار) به این شرکت پرداخت کرده است. لازم به ذکر است؛ باید به این مبلغ، مالیات را نیز اضافه کرد که باعث می‌شود قیمت آن به بالای ۱۵ میلیون دلار برسد!

گران‌ترین خودروی تاریخ دنیا معرفی شد : بوگاتی La Voiture Noire

خودروی بوگاتی Type 57 SC Atlantic، معروف‌ترین خودروی طراحی شده توسط ژان بوگاتی محسوب می‌شود. این خودرو دومین نمونه از ۴ خودروی تولید شده Atlantics در فاصله سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۳۸ است. از این ۴ نمونه، وجود سه مدل تایید شده است؛ با این حال یکی از آن‌ها به مدت ۸۰ سال گم شده است.

نظر شما در رابطه با بوگاتی La Voiture Noire چیست؟ آیا این خودرو ارزش پرداخت مبلغی بالاتر از ۱۵ میلیون دلار را دارد؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.