مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

تکنولوژی جدید قطار‌های بدون ریل در چین!

 بعد از دو سال آزمایش، قطار پیشرفته جدیدی که روی ریل‌های جازی حرکت می‌کند، برای اولین بار در ییبین، چین، راه اندازی شد. این قطار به جای ریل فولادی، روی ریل‌هایی حرکت می‌کنند که روی آسفالت با رنگ سفید نقاشی شده اند. این قطار مثل اتومبیل‌های خودران که در سراسر جهان توسعه یافته اند، توسط جی‌پی‌اس و فناوری تشخیص و ردیابی نور هدایت می‌شود تا دقیقا روی ریل‌های مجازی حرکت کند.

در صورت وجود موانعی مثل تصادف یا ترافیک، قطار موقتا مسیر تعیین شده را ترک می‌کند تا از موانع عبور کند. اما فقط راننده می‌تواند این کار را انجام دهد. این قطار چرخ‌های پلاستیکی دارد، اما سرعت آن به ۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ظرفیت و کیفیت قطارهای ریلی سبک را دارد.

تکنولوژی جدید قطار‌های بدون ریل در چین!

این قطار به صورت استاندارد شامل سه واگن است که ۳۰۰ نفر را حمل می‌کند، اما در صورت نیاز می‌تواند پنچ واگن و ۵۰۰ نفر را حرکت دهد. هم چنین از باتری‌های لیتیوم تیتانات تغذیه می‌کند و با یک بار شارژ کامل می‌تواند ۴۰ کیلومتر را طی کند. باتری‌ها از طریق گردآورنده‌های موجود در ایستگاه‌ها قابل شارژ هستند. زمان شارژ کردن برای یک سفر ۵ کیلومتری، تنها ۳۰ ثانیه است و برای یک سفر ۲۵ کیلومتری، حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

مزیت اصلی قطار‌های بدون ریل، نداشتن ریل است که منجر به کاهش بسیار هزینه‌ها ساخت و نگهداری می‌شود. یک کیلومتر ریل سنتی حدود ۳۰میلیون دلار هزینه دارد، اما با ریل‌های مجازی پیشرفته، هزینه به کمتر از نصف کاهش می‌یابد. راه آهن مجازی ییبین که به طول ۱۷ کیلومتر از مرکز شهر می‌گذرد، با هزینه ۱۶۰میلیون دلار ساخته شده و ۱۰هزار مسافر را هر روز جابجا می‌کند که بعد از اتصال به شبکه ریلی پرسرعت به ۲۵هزار نفر افزایش می‌یابد.

منبع: amusingplanet

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.