مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

برند ملی گردشگری ایران دهه فجر رونمایی می‌شود

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ضمن اعلام خبر این که برند ملی گردشگری ایران دهه فجر رونمایی می‌شود، گفت: همکاری بسیار خوبی با سازمان جهانی گردشگری و ‌یونسکو داریم. 

ظهر امروز علی اصغر مونسان که برای افتتاح ۱۸ واحد بومگردی به استان بوشهر سفر کرده بود، با بیان این که یکی از اقدامات مفید دولت تدبیر و امید توجه به موضوع اشتغال روستایی است گفت: طرح‌های بوم‌گردی در دولت دوازدهم مورد توجه ویژه قرار گرفته و تعداد واحدهای بوم‌گردی ۴۰۰ به ۱۷۰۰ بوم‌گردی افزایش یافت.

مونسان با اشاره به تاثیر به سزای بومگردی بر رونق اقتصادی و اجتماعی روستاها خاطر نشان کرد: طرح‌های بوم‌گردی سبب شده تا در برخی از روستاها نه تنها شاهد جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر باشیم بلکه مهاجرت معکوس از شهر به روستا ثبت شده است.

وی با تاکید بر این که یکی از برنامه‌های مهم دولت دوازدهم اکوتوریسم می‌باشد، افزود: یکی از ویژگی‌های اکوتوریسم در ایران این است که فصل گرم و سرد، جنگل، دریا و کوهستان وجود دارد و به این ظرفیت‌ها پرداخته نشده بود و بیشتر طرح‌های گردشگری در حوزه آثار تاریخی و فرهنگی خلاصه می‌شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با اشاره به راه‌اندازی بوتیک‌هتل‌ها در نقاط مختلف کشور گفت: خوشبختانه گردشگری طبیعی در کشور شکل گرفته و موضوع جدید گردشگری بوتیک‌هتل‌هاست که بناهای قدیمی را که قابلیت تبدیل شدن به هتل را دارند تغییر کاربری داده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو هدف مهم در اجرای بوتیک‌هتل‌ها، یکی سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی برای مرمت این بناها و هدف دیگر ایجاد کسب و کار در حوزه گردشگری است که شکل گرفته و در حال گسترش است.

علی اصغر مونسان در رابطه با تدوین سند توسعه گردشگری اطلاع داد و افزود: با توجه به این‌که همه استان‌ها ظرفیت گردشگری دارندبا توجه به تدوین سند توسعه گردشگری کشور امیدواریم تا پایان سال در هیئت دولت مطرح و تصویب شود.

مونسان با اشاره به رونمایی از برند گردشگری در دهه فجر و با بیان اینکه همکاری بسیار خوبی با سازمان جهانی گردشگری و نیز یونسکو داریم، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله در دهه فجر امسال از برند ملی گردشگری کشور رونمایی می‌شود که همه این موضوعات به رشد گردشگری و توسعه صنعت گردشگری در کشور کمک می‌کند.

گران شدن بنزین دامن گردشگری کرمانشاه را گرفت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.