مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

میزبانی ساری برای گردشگری ۲۰۲۲

علی ماهفروزی، مشاور اجرایی اداره‌کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری مازندران در رابطه با اهمیت حوزه گردشگری برای دستیابی به رفاه اجتماعی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار است ساری به «مقصد گردشگری بین‌المللی» تبدیل شود. در این برنامه ۲۹ کشور هدف را مشخص کرده‌ایم که ۹ کشور هدف آن، همان کشورهای اکو یعنی ازبکستان، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، جمهوری‌آذربایجان، قزاقستان و قرقیزستان هستند. 

ماهفروزی درباره امکانات شهر ساری گفت: شهر ساری به دلیل داشتن مقاصد تفریحی، ورزشی، تاریخی، فرهنگی، سلامت و… می‌تواند به یک بازار بین‌المللی در حوزه گردشگری تبدیل شود. در پروژه «ساری ۲۰۲۲» طرحی با نام «از کویر تا کرانه» تعریف کرده‌ایم که طبق آن گردشگران می‌توانند از شهر سمنان به شهر ساری سفر کنند و طی این سفر آثار تاریخی به جا مانده در راه ابریشم، پایتخت اشکانیان، مناطق پارک ملی کویری، پارک ملی خارتوران و بزرگ‌ترین کوچ ایران را نیز ببینند.

وی درباره دلیل انتخاب شهر ساری به عنوان مقصد گردشگری بین المللی گفت: معمولاً برای چنین طرح‌هایی مرکز یک استان یا مقصد اصلی گردشگری پرطرفدار در یک استان را انتخاب می‌کنند؛ ساری هم به دلیل مرکزیت استان مازندران و هم به علت مقاصد گردشگری متنوع و بافت‌های تاریخی مختلف، برای طرح «ساری۲۰۲۲» انتخاب شده است. همچنین وجود زیرساخت‌هایی مثل راه‌آهن و فرودگاه بین‌المللی نیز در این شهر در انتخاب آن بی‌تأثیر نبوده و همین امر موجب ارتقای ظرفیت ساری به‌عنوان مقصد سفر شده است.

وی درباره زمان طولانی که برای این طرح صرف شده است عنوان کرد: برای ایجاد زیرساخت‌ها پنج سال زمان زیادی نیست؛ زیرا ما درحال توسعه فرودگاه‌ها برای پروازهای پهن پیکر و همچنین ارتقای ناوگان ریلی هستیم؛ علاوه بر آن چهره شهر را نیز دچار تغییراتی کرده‌ایم که برای توریست‌های خارجی جذاب و چشم نواز شود. تعداد مسافران و گردشگران شهر ساری با سایر شهرها تقریبا برابر است و نسبت به سایر شهرهای شمالی چندان هم کم نیست و این شهر به علت مقاصدی که دارد می‌تواند برای توریست‌ها جذاب نیز باشد.

اولین قدم جدی برای جهانی شدن گردشگری مازندران با رونمایی از لوگو «ساری ۲۰۲۲» برداشته شد و ماهفروزی نیز در این باره گفت: در طراحی این لوگو از نمادهای متعددی استفاده شده است که الهام گرفته از نماد میراث طبیعی همچون دماوند، جنگل‌های هیرکانی، آبگیرها، راگامگ‌ها و دشت‌ها است. هدف از این طراحی که به دست هنرمندان بزرگ استان و کشور انجام شد، معرفی مازندران و جاذبه‌های گردشگری استان در یک قالب به تمام دنیا و به خصوص کشورهای عضو اکو است.

وی در این باره افزود: قرار است لوگوی مذکور به زودی با افتتاح دبیرخانه «ساری ۲۰۲۲» که با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همراه است، برای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد یا همان یونسکو و تمام کشورهای عضو اکو ارسال شود.

ساری در یک نگاه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.