مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

طرز تهیه خورش سیرابیج گیلانی

 غذاهای محلی گیلانی مانند ترش تره، میرزا قاسمی و… به دلیل محبوبیت زیاد به عنوان شناسنامه‌ای برای فرهنگ غذایی این استان تبدیل شده است. یکی از انواع خورش‌های محبوب و دلچسب محلی استان گیلان خورش سیرابیج گیلانی است که از گذشته‌های دور تا امروز جایگاه ویژ‌ه‌ای در سبد غذایی مردم گیلک زبان داشته است. طرز تهیه این ‌غذا بسیار آسان بوده و در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود. در این مقاله قصد داریم شما را با طرز تهیه خورش سیرابیج گیلانی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه خورش سیرابیج گیلانی

مواد لازم برای 4 نفر
برگ سیر تازه 3 دسته
تخم مرغ 2 عدد متوسط
روغن به میزان لازم
نمک، فلفل وزردچوبه هر کدام به میزان لازم

نکته: برگ سیر تازه یکی از اصلی‌ترین موادی است که در تهیه خورش سیرابیج از آن استفاده می‌شود. در استان گیلان به علت وجود رطوبت بالا در اکثر غذاهای گیلانی از سیر و یا فرآورده‌های آن استفاده می‌شود.با این حال این غذا به دلیل وجود برگ سیر در آن، ممکن است برای افرادی که علاقه‌ای به طعم و یا حتی بوی سیر ندارند، غذای مورد پسندی نباشد.

دستور پخت خورش سیرابیج گیلانی

  1. ابتدا برگ سیرها را شسته و پس از خشک شدن به قطعات مساوی خورد کنید.
  2. برگ سیرها‌ی خورد شده را درون تابه در روغن تفت دهید.
  3. سپس نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کرده تا برگ سیر در حال تفت دادن خوشرنگ شود.
  4. تخم مرغ‌های زده شده را به برگ سیر‌ها اضافه کرده، سریع باهم مخلوط کنید و اجازه دهید تا تخم‌مرغ‌ها کاملا پخته شوند.
  5. اکنون این غذای لذیذ آماده سرو است.

نکته: دقت داشته باشید که تعداد تخم مرغ‌ها باید متناسب با حجم برگ سیر‌ها باشد. به این ترتیب که برای هر 3 دسته برگ سیر تعداد 2 عدد تخم مرغ متوسط کافی است.

خورش سیرابیج گیلانی

سخن آخر

در این مقاله یکی از خوشمزه‌‌ترین غذاهای اصیل استان گیلان به نام خورش سیرابیج گیلانی را به شما آموزش دادیم. این غذای محلی نسبت به سایر غذاهای محلی استان گیلان، در مدت زمان کوتاه‌تری تهیه می‌شود و این موضوع اصولا برای افرادی که وقت کمتری برای آشپزی دارند، خوشایند است. امیدوارم شما نیز با تهیه این غذا بتوانید یک تنوع غذایی در سفره خانواده ایجاد کنید.

برای اینکه لذت بیشتری از خوردن این خورش محلی خوشمزه ببرید، می‌توانید در کنار این غذا از مخلفات گیلانی مانند کال کباب و زیتون پرورده استفاده کنید. اگر با طرز تهیه غذاهای گیلانی آشنایی دارید، می‌توانید نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران ستاره به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.