مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کاربردهای شگفت انگیز پوست پرتغال

 پرتقال یکی از میوه‌های محبوب و خوش عطر و طعم است که کمتر کسی می‌تواند از خوردن آن اجتناب کند. پوست پرتقال با دوام بوده و از میوه در برابر خراب شدن و فاسد شدن محافظت می‌کند. علاوه بر این جدا کردن آن آسان بوده و ۱۰۰ درصد تجزیه پذیر است. در این بخش قرار است راجع به کابردهای پوست پرتقال صحبت کنیم که شاید تاکنون آن‌ها را نمی‌دانستید. ۱۰ مورد از عجیب‌ترین کاربردهای پوست پرتقال که نمی‌دا‌نید.

کاربردهای پوست پرتقال

کاربردهای پوست پرتقال

در این مقاله در مورد کاربردهای پوست پرتقال خواهید خواند که شاید تا به امروز آن را راحت روانه سطل آشغال می کردید. این کاربردها در موارد مختلفی از جمله خانه‌داری، ترفندهای جالب بهداشتی، سلامت پوست و … هستند. یادگیری این راه‌ها باعث می‌شود دیگر پوست پرتقال را دور نریزید.

کاربردهای پوست پرتقال

تمیز کردن مایکروویو و فر یا پوست پرتقال:

فرهای چند منظوره و دستگاه‌های مایکروویو بسیار محبوب بوده و از ابزارهای پرکاربرد در آشپزخانه محسوب می‌شوند. متاسفانه این بدان معنی است که آن‌ها سریع‌ترین حالت برای کثیف شدن را نیز دارند و لک‌ها و کثیفی‌های موجود در آن در صورت عدم توجه می‌توانند به سر سخت‌ترین لکه‌ها تبدیل شوند و مدام العمر روی آن باقی بمانند.

یکی از کاربردهای پوست پرتقال که در سطل زباله ریخته می‌شود، تمیز کردن این قبیل دستگاه‌ها است.

برای تمیز کردن آسان مایکروویو، مقداری از پوست پرتقال را خرد کرده و آن‌ها را درون یک کاسه یا فنجان پر شده با آب قرار دهید. سپس مایکروویو را به مدت ۵ الی تا ۸ دقیقه روشن کنید تا درون آن از بخار آب پر شود. حالا ۱۰ دقیقه صبر کنید و بعدا آن را تمیز کنید.

روغن‌های جدا شده از پوست پرتقال همراه با بخار مخلوط می‌شوند و چربی‌ها را شل می‌کنند و باعث می‌شوند تا آن‌ها به راحتی پاک شوند.

کاربرد جالب پوست پرتقال

محافظت از گیاهان

گربه‌ها معمولا دشمن گل و گیاهان در خانه یا باغچه‌ها هستند و معمولا با بازی‌گوشی می‌توانند به آن‌ها آسیب برسانند در این شرایط پوست پرتقال می‌تواند کارساز باشد. پوست پرتقال‌ها در نزدیکی گیاهان خود بریزید. خواهید دید که گربه‌ها از آن‌ها دور خواهند ماند.

تمیز کردن سطوح با پوست پرتقال

تمیز کردن سطوح با پوست پرتقال

سرکه یک تمیز کننده عالی و غیرسمی در هر خانه‌ای می‌تواند باشد که مخلوط کردن پوست پرتقال به آن می‌تواند یک پاک کننده‌ی خوشبو و قوی ایجاد کند. وجود اسید در پوست پرتقال می‌تواند به این موضوع کمک کند.

برای درست کردن این پاک کننده، پوست پرتقال را خرد کنید و آن‌ها را به مدت یک هفته در یک فنجان سرکه بریزید. این مخلوط را درون یک بطری اسپری بریزید و از آن در همه جای خانه به عنوان یک ماده پاک کننده غیرسمی استفاده کنید.

روغن‌های موجود در پوست پرتقال به قدرت تمیز کننده و ضد عفونی کننده سرکه می‌افزایند و رایحه خوشبو کننده پرتقال باعث از بین رفتن بوی نسبتا خشن سرکه می‌شود.

درست کردن آتش یکی دیگر از کاربردهای عجیب پوست پرتقال

درست کردن آتش یکی دیگر از کاربردهای عجیب پوست پرتقال:

یکی دیگر از کابردهای پوست پرتقال که می‌تواند در گردش‌ها خیلی به درد بخورد، درست کردن آتش است. آتش درست کردن یک کار آرامش‌بخش در شومینه یا حیاط خلوت و یا هنگامی که در حال اردو زدن هستید، می‌باشد. اما رطوبت می‌تواند مانع از تجربه این خوشی شود.

پوست پرتقال می‌تواند در اشتعال آتش نقش مهمی ایفا کند و کار را تسهیل ببخشد. برای اینکار از پوست پرتقال خشک استفاده می‌شود. پس بهتر است کمی پوست پرتقال را در هوای آزاد خشک کنید.

به لطف روغن طبیعی پوست پرتقال خشک، آن‌ها به راحتی و سریع‌تر از کاغذ آتش می‌گیرند و از طرفی با سوختن با محیط بوی مطبوعی پخش می‌کنند.

کاربردهای پوست پرتقال

برق بخشیدن به سطوح چوبی

مبلمان چوبی گرما و زیبایی را برای هر اتاقی به ارمغان می‌آورند. اما گرد و غبار، اثر انگشت و ساییدگی جزئی می‌تواند به سرعت آن‌ها را از چشم بیاندازد. البته جلابخش‌های تجاری می‌توانند برای بازگرداندن زیبایی چوب مورد استفاده قرار بگیرند. ولی به یاد داشته باشید، نیازی نیست همیشه پول خرج کنید.

برای تازه کردن مبلمان و سایر سطوح چوبی، کافی است آن‌ها را با پوست پرتقال مالش دهید. اسیدیته ملایم آن باعث از بین رفتن گرد و غبار و اثر انگشت می‌شود و روغن‌های مرکبات درخشش از رفته را برمی‌گردانند.

کاربردهای پوست پرتقال

بهداشت دهان

اگر از بوی بد دهان رنج می‌برید به جای امتحان انواع و اقسام آدامس‌ها این بار پوست پرتقال را امتحان کنید.

پوست پرتقال علاوه بر رفع بوی بد دهان، سلامتی دهان را نیز تضمین می‌کند. این به علت داشتن اثرات ضد میکروبی قوی پوست پرتقال است که موجب از بین رفتن باکتری‌های بد در دهان می‌شود. همچنین قسمت سفید پوست پرتقال حاوی ترکیبی به نام لیمونن (d-limonene) است.

این ترکیب یک حلال مناسب برای رفع لکه های روی دندان ها است. قسمت سفید پوست پرتقال را به دندان‌های تان بمالید و بعد از چند دقیقه مسواک بزنید. این کار را روزانه انجام دهید و بعد از چند هفته نتیجه را ببینید!

کاربردهای پوست پرتقال

خوشبو کننده هوا:

یکی دیگر از کاربردهای پوست پرتقال خلاص شدن از شر بوهای نامطبوع داخل خانه است. برای دستیابی به این هدف اجازه دهید پوست های پرتقال خشک شوند. سپس، با استفاده از یک مخلوط کن یا غذا ساز آن‌ها را خرد کنید. پودر به دست آمده را در چند عنبرچه ریخته و آن‌ها را در بخش‌های مختلف خانه که حالت نمور پیدا می‌کنند مانند زیر زمین، کمد یا دراور قرار دهید.

کاربردهای پوست پرتقال

حذف لک‌های پوستی یکی دیگر کاربردهای پوست پرتقال:

قسمت مراقبت از پوست در داروخانه محلی شما مملو از محصولاتی است که می‌توانند به سفید شدن لکه‌های پوستی که در اثر افزایش سن یا هر دلیل دیگری ایجاد می‌شود، کمک کند. اما شاید نمی‌دانستید یکی از کاربردهای پوست پرتقال دقیقا به همین مورد مربوط می‌شود.

چربی و اسیدیته رقیق در پوست پرتقال به طور قابل‌توجهی برای به حداقل رساندن کک و لک و دیگر انواع تغییرات رنگ پوست، بسیار کمک می‌کند. فقط کافی است آن‌ها را بروی پوست خود بمالید.

کاربردهای پوست پرتقال

دفع حشرات

حشرات از لیمونن که در میوه‌های خانواده مرکبات یافت می‌شود، تنفر دارند و از این رو، تنها با استفاده از پوست پرتقال و قرار دادن آن در مکان‌هایی که حشرات به طور معمول اجتماع یا عبور می‌کنند می‌توانید آن‌ها را فراری دهید.

کاربردهای پوست پرتقال

تازه کردن هوای یخچال

بوی بد یخچال مشکلات مختلفی را ایجاد می‌کند. با استفاده از پودر پوست پرتقال این شرایط را بهبود بخشید. پوست پرتقال آب دار را روی گاز با درجه ۲۰۰ برای دو ساعت قرار دهید. سپس پوست را با استفاده از مخلوط کن پودر کنید، پس از مخلوط کردن پودر حاصل با جوش شیرین آن را درون یخچال قرار دهید و از هوایه تازه و شیرین آن لذت ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.