مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

علائم بارداری قبل از پریود، ۶ روز پس از تخمک گذاری

از علائم بارداری قبل از پریود می‌توان به گرفتگی عضلات شکمی، لکه بینی، تورم سینه‌ها و خستگی مفرط اشاره کرد. این نشانه‌ها از شش روز پس از تخمک‌گذاری قابل مشاهده اند.

علائم بارداری قبل از پریود، شش رو پس از تخمک گذاری
ستاره | سرویس مادر و کودک – در حدود شش روز پس از تخمک‌گذاری، هنوز برای انجام  تست بارداری خیلی زود است. با این حال، برخی از زنان در این زمان متوجه علائم اولیه بارداری می‌شوند. با آگاهی از علائم بارداری قبل از پریود می‌توانید سریع تر به این اتفاق مهم در زندگی خود پی ببرید. 

علائم بارداری قبل از پریود: ۶ روز پس از تخمک گذاری

اگر در حال اقدام برای بارداری باشید، از چند روز پس از تخمک گذاری در انتظار  علائم بارداری قبل از پریود هستید. هنوز تا زمان انجام آزمایش بارداری زمان زیادی مانده است. خبر خوب این است که برخی از نشانه‌های بارداری از شش روز پس از تخمک گذاری آشکار می‌شوند. البته برای مشاهده برخی دیگر از نشانه‌ها بایستی بیشتر صبر کنید.
تخمک بارور شده پس از عبور از لوله فالوپ، در دیواره رحم لانه گزینی می‌کند. لانه گزینی به طور معمول ۶ تا ۱۰ روز پس از تخمک گذاری رخ می‌دهد. پس از لانه گزینی علائم بارداری به تدریج آشکار می‌شوند. اگر هنوز متوجه هیچ نشانه‌ای نشده اید، نگران نباشید، بدن بسیاری از زنان نیاز به زمان بیشتری برای شروع تغییرات دارند.

نشانه‌های اولیه بارداری

در حالی که بسیاری از زنان به تاخیر افتادن پریود را اولین نشانه بارداری می‌دانند، نشانه‌های دیگری وجود دارد که خبر از بارداری می‌دهد و پیش از آن اتفاق می‌افتد. از آنجایی که هنوز برای انجام آزمایش بارداری خیلی زود است، در اینجا برخی از اولین نشانه‌های بارداری به فاصله شش روز پس از تخمک گذاری را عنوان می‌کنیم.

۱. انقباضات شکمی یا لکه بینی

انقباضات شکمی ملایم و لکه بینی، یا خونریزی که بسیار سبک‌تر از پریود است، از علایم بارداری قبل از پریود است. دلیل این امر این است که تخمک بارور در زمان لانه گزینی و چسبیدن به دیواره رحم رگ‌های خونی را در آن نقطه مختل می‌کند و موجب سوزش خفیف و یا خونریزی می‌شود. در این رابطه مقاله تشخیص خونریزی لانه گزینی از قاعدگی را در سایت ستاره بخوانید. به یاد داشته باشید که زمان لانه گزینی حدود ۶ تا ۱۲ روز پس از تخمک گذاری است. 
علائم بارداری

۲. حساسیت پستان‌ها

هنگامی که لقاح اتفاق می‌افتد، بدن شروع به تولید هورمون های استروژن و پروژسترون می‌کند. این هورمون‌ها در پستان‌ها ایجاد حساسیت می‌کنند. البته بایستی به خاطر داشته باشید که حساسیت پستان نشانه‌ای از PMS (سندروم پیش از قاعدگی) نیز است، بنابراین مشاهده تنها این نشانه برای تایید بارداری کافی نیست.

۳. هوس‌های غذایی (ویار)

اگر به طور ناگهانی اشتیاق شدیدی به خوردن برخی غذا‌ها یا غذا‌های عجیب و غریب پبدا کرده اید، این ممکن است یکی از نشانه‌های اولیه بارداری باشد. پژوهشگران هنوز مطمئن نیستند که چرا این هوس‌های غذایی اتفاق می‌افتد، اما دلایل احتمالی آن را تغییر در سطح هورمون‌ها یا تلاش‌های بدن برای جبران کمبود یک ماده غذایی خاص عنوان می‌کنند.

۴. سردرد و سرگیجه

بعضی از زنان به علت تغییراتی که در بدن آنان ایجاد می‌شود، دچار سردرد و یا سرگیجه می‌شوند. این شرایط به دلیل تغییر حجم خون در بدن اتفاق می‌افتد، زیرا بدن شما شروع به تولید خون بیشتری برای تغذیه جنین می‌کند. تغییر در سطح هورمون‌ها نیز می‌تواند موجب سرگیجه و سردرد در زنان باردار شود.

۵. خستگی مفرط

از ۶ روز پس از تخمک گذاری، ممکن است شروع به احساس خستگی و کسلی بیش از حد معمول کنید. تغییرات هورمونی – به خصوص افزایش سطح پروژسترون در بدن – ممکن است عامل اصلی خستگی شما باشد. هم چنین سردرد، گرفتگی عضلات شکم و حساسیت پستان‌ها نیز مزید به علت شده و احساس خستگی را تشدید می‌کند.

علائم بارداری

میزان دقت تست بارداری (بیبی چک) ۶ روز پس از تخمک گذاری

آزمایش‌های بارداری خانگی (بیبی چک) با بررسی میزان هورمون گنادوتروپین کوریونی انسانی یا hCG موجود در ادرار، بارداری فرد را تعیین می‌کند. جفت در حال رشد در ابتدای بارداری hCG یا هورمون بارداری را تولید می‌کند. مقدار این هورمون پس از لانه گزینی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد و هر ۴۸ تا ۷۲ ساعت دو برابر می‌شود.
با این وجود، تست بارداری اگر زود انجام شود می‌تواند نتیجه نادرستی به شما بدهد. برای دستیابی به نتایج دقیق‌تر از تست بارداری، متخصصان توصیه می‌کنند که حدود ۱۲ تا ۱۴ روز پس از تخمک گذاری، حدودا زمانی که دوره پریود به تاخیر می‌افتد، این آزمایش را انجام دهید. علت این است که در این زمان، سطح هورمون hCG در ادرار به اندازه کافی بالا رفته تا تست نتایج دقیقی ارائه دهد.
البته دستیابی به نتیجه درست از تست بارداری ۶ روز پس از تخمک گذاری غیر ممکن نیست، اما بعید به نظر می‌رسد. اگر قصد دارید ۶ روز پس از تخمک گذاری تست را انجام دهید، یک هفته دیگر برای تایید نتایج آزمایش آن را تکرار کنید تا از درستی آن مطمئن شوید.

علائم بارداری

سخن آخر

در بیشتر موارد، شش روز پس از تخمک گذاری برای تعیین بارداری خیلی زود است. تمام نشانه‌های یاد شده به عنوان علایم بارداری قبل از پریود، در برخی افراد دیده می‌شوند و برخی دیگر هیچ نشانه‌ای حس نمی‌کنند. البته کسانی هم هستند که تنها حس می‌کنند باردارند!
اگر احساس خستگی بیش از حد دارید، سینه هایتان حساس یا متورم شده و نسبت به غذا‌های خاصی اشتیاق پیدا کرده اید و تحمل بوی برخی از غذا‌ها را ندارید، انجام یک تست بارداری خانگی ضرری ندارد. با این حال، به یاد داشته باشید که این آزمایش‌ها در این بازه زمانی کوتاه، الزاما دقیق نیستند و شما باید پس از گذشت یک هفته یا بیشتر آزمایش را تکرار کنید یا به پزشک مراجعه کنید تا از درستی نتیجه آن اطمینان حاصل کنید.

از میان علایم بارداری قبل از پریود، شما کدامیک را تجربه کرده اید؟ دیدگاه های خود را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.