مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

چگونه شخصیت قوی داشته باشیم؟

 

برای اینکه بداینم چگونه شخصیت قوی داشته باشیم ابتدا لازم است ویژگی‌های یک شخصیت قوی را شناخته و سپس با راهکارهایی که در این مقاله ارائه شده هر روز یک قدم به سمت این هدف برداریم.

چگونه شخصیتی قوی داشته باشیم؟
ستاره | سرویس روانشناسی – بر اساس یک نظرسنجی که توسط نیلسون انجام شد، ۳۷ درصد مردم دوست دارند در سال جدید خوش اندام و سالم بمانند و ۳۲ درصد می‌خواهند وزن کم کنند. متاسفانه بیشتر این افراد به هدفشان دست نخواهند یافت. از نظر آماری تنها ۸ درصد افراد برتصمیمات خودپافشاری می‌کنند.
اگر مردم بیشتر به تناسب روحی و ذهنیشان توجه کنند، به احتمال زیاد در رسیدن به اهدافی که برای خود تعیین می‌کنند موفق‌تر خواهند بود؛ اهدافی مثل تناسب اندام. هرچه باشد، بدن شما هرچه که ذهنتان بخواهد انجام می‌دهد. تقویت روحیه و داشتن شخصیتی قوی کلید خود انضباطی، به تاخیر انداختن لذت، استقامت و مقاومت است؛ و این‌ها مهارت‌های هستند که برای تبدیل شدن به بهترین نسخه‌ی فیزیکی و ذهنی به آن‌ها نیاز دارید.
در ادامه نه چشم انداز که برای رسیدن به شخصیتی قوی به شما کمک می‌کنند را لیست کرده‌ایم.

چگونه شخصیت قوی داشته باشیم؟

۱. هر روز حداقل ۱۵ دقیقه در سکوت به سر می‌برم

دقایقی سکوت به شما فرصت می‌دهد تا درباره پیشرفت و رشد خود فکر کنید و درباره‌ی آنچه که می‌خواهید در آن بهتر عمل کنید تصمیم گیری کنید. هر روز به مدت چند دقیقه برنامه خود را زمان بندی کنید تا با کمی تنهایی باتری خود را شارژ کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا شفاف‌تر فکر کنید و انگیزه خود برای رسیدن به اهدافتان را تجدید کنید.

۲. هر هفته حداقل یک کار سخت انجام می‌دهم

اگر می‌خواهید شخصیتی قوی داشته باشید، چه برای کلاس عکاسی ثبت نام کنید یا یک سخنرانی، کاری کنید که شما را وادار کند از ساحل امن خود خارج شوید. روبرو شدن با ترس‌هایتان می‌تواند نگاهتان را نسبت به خودتان تغییر دهد؛ به جای اینکه فکر کنید باید از کار‌های سخت دوری کنید، چون ممکن است در آن‌ها شکست بخورید و یا به این دلیل که نمی‌توانید اضطراب حاصل از این کار‌ها را تحمل کنید. از باور‌هایی که شما را محدود می‌کند دوری کنید.

چگونه شخصیتی قوی داشته باشیم؟

۳. شکرگزار خواهم بود

هر روز سه چیز را که برای آن‌ها شکرگزار هستید یادداشت کنید و ببینید که نگاهتان به جهان تغییر می‌کند. مطالعات شکرگزاری را به مزایای زیادی مرتبط می‌دانند. از خواب بهتر گرفته تا کاهش پریشانی‌های روانی. تنها چند دقیقه طول می‌کشد، اما به راحتی می‌توانید قدرت ذهن و شخصیت خود را افزایش دهید.

۴. بیشتر مراقب سلامت فیزیکی‌ام خواهم بود

عقل سالم در بدن سالم است. اگر بدنتان را با خواب کافی و تغذیه مناسب تقویت نکنید ذهنتان به طور موثر عمل نخواهد کرد. اما هدفتان را لاغر شدن یا خوش اندامی قرار ندهید. برای داشتن شخصیتی قوی هدفتان را ایجاد بدنی سالم قرار دهید تا از داشتن ذهن و روان سالم‌تر لذت ببرید.

۵. با خودم مهربانتر خواهم بود

مکالماتی که با خودتان دارید، رفتار و احساساتتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. انتقاد شدید و خشمناک از خودتان شما را به عقب می‌راند. متعهد باشیدکه با خودتان مانند یک دوست قابل اعتماد و صمیمی صحبت کنید و خواهید دید که چه پتانسیل‌هایی را آزاد می‌کنید.

چگونه شخصیتی قوی داشته باشیم؟

۶. بیشتر به احساساتم توجه خواهم کرد

گذشته از احساس خشم یا خوشحالی، اغلب فراد در به اشتراک‌گذاری احساساتشان دچار مشکل هستند. بسیاری به این جملات بسنده می‌کنند که «دلشوره دارم» یا «بغض دارم». چرا که در این صورت آسیب پذیری کمتری نشان می‌دهند تا اینکه بگویند احساس غم دارم یا می‌ترسم. اما این دقیقا مخالف یک شخصیت قوی داشتن است. احساسات شما تاثیر زیادی در تصمیماتی که می‌گیرید دارند. تصمیم بگیرید که بیشتر با خودتان در ارتباط باشید. برای احساساتتان نام بگذارید و زمانی را صرف این کنید تا ببینید این احساسات چگونه بر رفتار‌ها و تفکرات شما تاثیر می‌گذارند.

۷. برای اهدافم زمان بندی خواهم داشت

بسیاری از مردم می‌گویند: «دوست دارم روزی کتابی بنویسم» یا «روزی کار خودم را شروع می‌کنم»، اما از آنجا که این یک روز‌های هرگز در تقویم ظاهر نمی‌شوند، بعید است که به آن‌ها برسید. با ایجاد یک جدول زمانی واقع گرایانه برای خودتان، رویا‌های خود را به اهداف تبدیل کنید. حتی اگر نمی‌توانید تا یک یا دوسال آینده به این اهداف برسید برای یادگیری مهارت‌ها در راستای آن برنامه‌ریزی کنید. این این دقیقا همان کاریست که شخصیت‌های قوی انجام می‌دهند.


بیشتر بدانید: هدف گذاری چیست و چگونه انجام می‌گیرد؟

۸. با خانواده و دوستانم بیشتر وقت می‌گذرانم

خیلی ساده ممکن است آنقدر درگیر روزمرگی شوید که فراموش کنید وقتی را با خانواده یا دوستانتان سپری کنید. اما مطالعات نشان می‌دهد که وقت گذرانی با عزیزان، برای رفاه حال بسیار حیاتی است. این را در اولویت خود قرار دهید تا زمانی را کنار افراد مهم زندگی‌تان بگذرانید. این کار به داشتن شخصیتی قوی کمک خواهد کرد. خواهید دید.

چگونه شخصیتی قوی داشته باشیم؟

۹. یک عادت بد را ترک می‌کنم

ترک عادات بد می‌تواند به شما کمک کند به جای سخت کار کردن، هوشمندانه عمل کنید. به این ترتیب به جای اینکه متعهد شوید سبزیجات بیشتری بخورید، آن بسته چیپسی که هرروز بعد از ناهار می‌خورید را حذف کنید. رها کردن عادات بد که شما را از داشتن ذهن و شخصیتی قوی محروم می‌کند، مثل احساس تاسف کردن نسبت به خود، رسیدن به عادات سالم را ضمانت می‌کنند.


کلام آخر اینکه …

خودتان را با چیز‌های متعدد درگیر نکنید؛ هر بار با یک تغییر شروع کنید. شما می‌توانید هر زمان از سال اهداف جدید را شروع کنید. شاید یک ماه تصمیم بگیرید که هر روز روند شکرگزاری را اجرا کنید و بعد از اینکه آنرا به یک عادت روزانه تبدیل کردید، تصمیم بگیرید در ماه بعد هر شب ۳۰ دقیقه زودتر به رختخواب بروید. به یاد داشته باشید که داشتن شخصیتی قوی این نیست که هدفی را امروز تعیین کنید و دو هفته بعد فکر کنید به آن رسیدید یا شکست خوردید. قوی بودن و تقویت شخصیت و اراده باید مداوم باشد و ممکن است سال‌ها به طول بیانجامد.

شما چه راهکاری پیشنهاد می‌کنید؟ به نظر شما چگونه شخصیت قوی داشته باشیم؟ اگر نظر یا تجربه‌ای در این زمینه دارید آن را از طریق بخش “ارسال نظر” با ما و سایر کاربران ستاره در میان بگذارید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.