مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دکوراسیون اتاق‌خواب هنری مانا با دست‌سازه‌های خودش

وب‌سایت چیدانه: دکوراسیون اتاق بزرگسال جوانی که به تنهایی در آن زندگی می‌کند، کاملا به روحیات و خواسته هایش بر می‌گردد. با وجود آنکه او در خانه پدری سکنی است، ولی این منطقه اختصاصی می‌تواند به گونه‌ای طراحی شود که حتی با دیگر فضا‌های منزل کاملا فرق داشته و به سبک دیگری انتخاب شده باشد.

یک جوان می‌تواند رنگ، سبک و حتی دیزاین خود را به طور کامل در اتاقش اجرا کند و بدون نگرانی از اذیت شدن فرد دیگر، به خواسته خود برسد. در این مطلب قرار است دکوراسیون اتاق خواب هنری بانوی ایرانی، مانا را معرفی کنیم که برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب خودش همه وظایف را بر عهده گرفته است.

اتاق خواب مانا در یک نگاه

  • شغل فرد استفاده کننده از فضا: شغل آزاد، تدریس، عکاسی تبلیغاتی
  • متراژ فضا: ۱۲ متر مربع
  • سال ساخت: ۲۰ سال پیش، پدر مادرم خانه را خودشان ساخته اند.
  • طبقه همکف
  • ملک شخصی
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ‌های غالب: رنگ‌های متنوع از تنالیته رنگ‌های تیره تا روشن
  • طراح: مانا
  • مدت زمان طراحی داخلی اتاق خواب: حدود دو سال

دکوراسیون اتاق خواب هنری، مانا این دختر جوان همه کار را خودش کرده!

دکوراسیون اتاق خواب خود را در چند کلمه توصیف کنید.

بهار، تابستان، پاییز، زمستان (هر قسمت برای من نمادِ یک فصل از سال است.)

دلیل انتخاب این اتاق برای شما چیست؟

این اتاق دور از بقیه فضای خانه است. در انتهای یک راهرو واقع شده، بسیار دنج و ساکت است و روبروی پنجره اش به داخل حیاط، یک درخت انجیر بزرگ وجود دارد. خلاصه منظره خوبی هم به داخل حیاط دارد. به نظر من حس این اتاق خواب از دو اتاق دیگر خانه بهتر است و به همین خاطر این اتاق خواب را برای خودم انتخاب کردم. اتاق خواب من بازسازی نشده است.

داستان دکوراسیون اتاق خواب خود را تعریف کنید.

دکوراسیون اتاق خواب هنری، مانا این دختر جوان همه کار را خودش کرده!

من عاشق رنگ‌ها هستم و خانه‌هایی که در و دیوار به رنگ‌های سرد و یکنواخت دارد را دوست ندارم. رنگ قبلی دیوار اتاق من هم به رنگ نخودی بود و چیدمان یکنواخت و معمولی داشت که دیگر از آن خسته شده بودم. تا اینکه بالاخره تصمیم گرفتم دکوراسیون اتاق خواب را تغییر بدهم.

تصمیم سختی بود، چون مادرم ابتدا مخالفت زیادی کرد، ولی من به او قول دادم همه کار‌ها را خودم انجام بدهم و کسی را در دردسر و زحمت نیندازم. سپس خودم شروع کردم به رنگ آمیزی دیوار‌ها و رفته رفته خرید و جمع آوری لوازمی که در ذهن فکر می‌کردم مناسب است و از قبل تجسمشان کرده بودم را انجام دادم؛ و بعد از حدود یک سال و نیم اتاقم به صورتی در آمد که شما می‌بینید.

چرا این رنگ و سبک را برای چیدمان انتخاب کرده اید؟

انتخاب رنگ‌ها کاملا تصادفی بود. البته مدتی به چیزی که می‌خواستم، فکر می‌کردم و تصاویری را در ذهن می‌آوردم و بعد در واقعیت همان رنگ و و چیدمان را به کار می‌بردم. قدرت تجسم اهمیت زیادی دارد، یعنی شما ابتدا باید کاملا به چیزی که می‌خواهید فکر و بعد آن را اجرا کنید.

دکوراسیون اتاق خواب هنری، مانا این دختر جوان همه کار را خودش کرده!

من به انرژی مثبت کاملا اعتقاد دارم و پیرو این قانون زندگی می‌کنم. هر چیزی که درمورد دکوراسیون اتاق خواب تصور می‌کردم، در واقعیت هم به دست می‌آوردم.

برای انتخاب دکوراسیون اتاق خواب سبک خاصی مدنظر نبود، بلکه چند سبک کلاسیک و مدرن را به صورت تلفیقی استفاده کردم. هر سمت دکوراسیون یک رنگ به کار برده شده که از تنالیته رنگ‌های تیره تا روشن متفاوت هستند.

به نظر خودتان کدام ویژگی اتاق شما حس خانه بودن به شما می‌دهد؟

به نظر من همین که آن گونه‌ای که دلم می‌خواست، اتاق را ساختم، باعث می‌شود حس خوبی به من منتقل شود. شاید بسیاری از افراد بتوانند دیزاین منزل و یا اتاق خواب خود را به دست طراحان حرفه‌ای بدهند، اما من هیچ وقت این کار را نمی‌کنم. وقتی شما ذره ذره چیدمان منزلتان را خودتان به دست بگیرید، اگرچه از نظر دیگران چندان زیبا و خوب هم نباشد، اما همان احساس رضایت و آرامشی که به شما می‌دهد، کافی است.

داشتن چه فضا یا وسیله‌ای در خانه تان اهمیت زیادی داشت؟

دکوراسیون اتاق خواب هنری، مانا این دختر جوان همه کار را خودش کرده!

همه فضا‌ها و لوازم برایم مهم بودند، اهمیت بعضی وسیله‌ها به قدری زیاد بود که مدت‌ها صبر می‌کردم تا آن‌ها را پیدا کنم و بعد دکوراسیون اتاق خواب را پیش ببرم. حتی برای دو عدد بشقاب دیوارکوب کوچک یک تا دو هفته صبر کردم تا طرح مورد نظرم پیدا شود. هر چیزی برای من اهمیت دارد، هر چقدر هم که کوچک باشد.

بزرگترین چالش یا دردسر در زمان طراحی داخلی اتاق شما چه بوده است؟

بزرگترین چالش گران شدن مصالح و وسایل بود، میز و صندلی که من به قیمت ۳۰۰ هزار تومان می‌توانستم بخرم، قیمتش ۳ برابر شد و این روند برای بسیاری از وسایل دیگر نیز اتفاق افتاد. وسایل بسیاری وجود داشت که می‌خواستم بخرم، ولی به دلیل گران شدن، منصرف شدم.

شاید در فکرم نکات و ایده‌های دیگری هم باشد، ولی نمی‌توان آن‌ها را اجرا کرد، چون هزینه اش را فعلا نمی‌توانم تامین کنم و تا همین جا هم هزینه زیادی متحمل شده ام. این بزرگترین و بدترین دردسری بود که پیش آمد.

برای آنکه با مشکل کمبود فضا کنار بیایید، از چه روشی استفاده کرده اید؟

دکوراسیون اتاق خواب هنری، مانا این دختر جوان همه کار را خودش کرده!

وسایلی که انتخاب کردم چندان بزرگ و دست و پاگیر نیستند. علاوه بر آن دو سمت اتاق را با رنگ روشن کار کردم تا از نظر بصری اتاق را بزرگتر نشان دهد، مشکل چندانی با کمبود فضا نداشتم.

هزینه دقیق دکوراسیون اتاق خواب را نمی‌دانم. بسیاری از وسایل از قبل موجود بود و تعدادی را هم، چون بلاگر هستم از برند‌ها و پیج‌های مختلف برایم فرستادند که داخل اتاق خواب استفاده کنم. تعدادی را هم خودم تهیه کردم. رنگ آمیزی دیوار‌ها را هم خودم انجام دادم. به همین دلیل عدد دقیقی بابت هزینه نمی‌توانم بگویم.

معمولا برای خرید وسایل چه فروشگاه، بازار یا محلی را انتخاب می‌کنید؟

همیشه برای خرید در فضای اینترنت می‌گردم و قیمت‌ها و طرح‌ها را می‌بینم، اگر چیزی مد نظرم بود می‌خرم، اگر نه به بازار می‌روم و حضوری مغازه‌ها را می‌گردم. ولی کمتر پیش آمده که وسیله جدیدی بخرم، چون چندان وقتِ گشتن و به بازار رفتن را ندارم و به نظرم زمان زیادی لازم دارد. در عوض خرید اینترنتی کار را ساعت‌ها جلو می‌اندازد.

وسیله یا فضای مورد علاقه تان در خانه چیست؟

دکوراسیون اتاق خواب هنری، مانا این دختر جوان همه کار را خودش کرده!

همه فضا‌ها را به یک اندازه دوست دارم. عاشق وسایل چوبی هستم و به همین خاطر میز و صندلی چوبی ام بین وسایلم محبوب‌تر است. من هر چهار گوشه این اتاق را دوست دارم، هر کدام حس و حال مخصوص به خودش را دارد و انتخاب یک فضا برایم سخت است.

آخرین وسیله‌ای که برای اتاق خواب خریده اید، چیست و آن را از کجا تهیه کردید؟

آخرین وسیله برای قسمت کمد دیواری ام بود. منتظر دو عدد بشقاب دیوارکوب و یک بافت بوهمی بودم. فکر می‌کنم این دو آخرین وسایلی بودند که به اتاق اضافه شدند.

کدام تغییر دکوراسیون خود را بیشتر دوست دارید؟

همه را دوست دارم، اما به نظرم قسمت کمد دیواری، چون تغییر بیشتری داشت و زحمت زیادی برایش کشیدم، کمی برایم دوست داشتنی‌تر است. زمان تکمیل اتاق خواب حدود یک تا دو سال بود، چون هر قسمت را با فاصله از هم چیدمان کردم.

اگر قرار باشد، وسیله یا چیدمانی را در اتاق خواب تغییر دهید، چه چیزی را انتخاب می‌کنید؟

دکوراسیون اتاق خواب هنری، مانا این دختر جوان همه کار را خودش کرده!

اگر وقت داشته باشم بخشی از دکوراسیون را تغییر بدهم، احتمالا فضای بیرون اتاق خواب (منظورم داخل حیاط فضای پنجره اتاقم است) را رنگ کنم و گلدان آویز برایش بخرم.

با تجربه‌هایی که به دست آورده اید، توصیه شما به مخاطبان چیست؟

محل زندگی شما به دلیل آنکه بیشتر وقتتان را در آنجا می‌گذرانید، اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند برای شما محیط امن و آرامش بخشی باشد.

اگر در مکانی که زندگی می‌کنید، حالتان خوب نیست، حتما دست به کار شوید و به گونه‌ای درستش کنید که دلتان می‌خواهد. کافی است چشم‌های خود را ببندید، طرح و دکوراسیون مورد نظرتان را تجسم کنید و دست به کار شوید، وسواس به خرج ندهید و پیرو قلبتان باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.