مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

لیفت مژه چیست و چگونه انجام می‌شود؟

امروزه روش‌هایی برای داشتن مژه‌های زیبا وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بهره بگیرید. یکی از این روش‌ها لیفت مژه و لمینت مژه است. لیفت مژه برای هر نوع مژه‌ای مناسب و امکان‌پذیر است و انجام آن نیاز به هیچ‌گونه آمادگی قبلی ندارد.

لیفت مژه چگونه انجام می‌شود؟

متخصصانی که کار لیفت انجام می‌دهند، قبل از شروع کار ازشما درباره‌ی عادات و سلایقش درزمینه آرایش مژه، سؤالاتی می‌کنند. مثلا اینکه آیا هر روز از ریمل استفاده می‌کنید؟ آرایش مژه‌هایتان بیشتر رو به بالا و سمت ابرو‌ها است یا دوست دارید که مژه‌ها حالت حجیم‌تری داشته باشند؟ بنا به این پاسخ‌ها است که متخصص، اندازه فر و ابزار‌های مناسب را انتخاب می‌کند.

متخصصان، ابتدا مژه‌ها را از مواد آرایشی تمیز کرده و مژه‌های پایین و بالا را از هم جدا می‌کنند.

سپس مژه‌های بالایی با یک لایه‌ی سیلیکونی و با چسبی مخصوص (مثل چسب لازم برای چسباندن مژه مصنوعی) به پوست پشت چشم چسبانده می‌شود.

پس از آن مژه‌ها به سمت و حالتی که فرد می‌خواهد شانه و کشیده می‌شوند. در این مرحله از لوسیون خاصی برای نرم‌کردن مژه‌ها استفاده می‌شود. این لوسیون حاوی مواد ارگانیکی مانند اسید تیوگلیکولیک (thioglycolic acid) و رابینگ الکل (اِماکول) است. این مواد به انعطاف و حالت گرفتن مژه‌ها کمک می‌کنند.

این لوسیون حدود ۵ تا ۱۵ دقیقه روی مژه‌هایتان می‌ماند. البته مدت زمان آن بستگی به نوع و جنس مو و مژه‌های شما دارد. اگر دوست داشته باشید که رنگ مژه‌هایتان هم تغییر کند در این مرحله مژه‌ها با رنگ‌دانه‌های مخصوص، رنگ می‌شوند.

لیفت مژه چیست و چگونه انجام می‌شود؟

در مرحله‌ی بعد یک روغن مخصوص برای حالت‌دادن به مژه و سفت‌شدن و شکل‌گرفتن ساختار آن روی مژه‌ها مالیده می‌شود. در آخر هم از نوعی لوسیون مغذی حاوی کِراتین و سدیم PCA استفاده می‌شود. این لوسیون به بازگشت رطوبت به مژه‌ها کمک می‌کند و آن‌ها را از سخت و زبرشدن دور نگه می‌دارد. لوسیونی که استفاده می‌شود علاوه بر مواد نام‌برده دارای آلوئه‌ورا، روغن دانه انگور و گلیسیرین هم هست. این مواد باعث جذب رطوبت و دور نگه داشتن مژه‌ها از خشکی می‌شوند.

ماندگاری لیف مژه چقدر است؟

بنا به نوع مژه‌های هر فرد، ماندگاری لیفت مژه ممکن است متفاوت باشد. ماندگاری لیفت مژه معمولا ۶ تا ۸ هفته است و پس از این مدت شما باید مجددا لیفت مژه را انجام دهید.

نکات مهم برای لیفت مژه

۲۴ ساعت بعد از انجام لیفت مژه شما می‌توانید مژه‌های خود را مثل قبل آرایش کنید. البته دیگر نیازی به استفاده از فرمژه ندارید و از این لحاظ راحت هستید!

همچنین می‌توانید مژه‌های خود را رنگ کنید تا دیگر نیازی به استفاده‌ی مداوم از ریمل هم نداشته باشید. رنگ روی مژه‌ی شما حدودا ۳ هفته ماندگاری خواهد داشت.

در روش لیفت مژه به دلیل به کاربردن مواد و لوسیون‌های مغذی ریشه و پیاز مو‌ها تقویت شده و باعث تقویت مژه‌های شما خواهد شد.

یکی از مزایای مهم این روش این است که مژه‌ها حتی پس از خواب هم حالت خود را حفظ می‌کنند.

در لیفت مژه دیگر مژه‌های مصنوعی ندارید بلکه همان مژه‌های طبیعی خودتان است که مانند مژه‌های مصنوعی بلند و خوش‌حالت شده‌اند.

لیفت مژه چیست و چگونه انجام می‌شود؟

عوارض احتمالی لیفت مژه

بالاخره هر زیباشدنی دردسر‌هایی هم دارد. البته نه برای همه! عوارضی که در ادامه بیان می‌کنیم ممکن است برای شما پیش آید ممکن هم است که هیچ‌کدام را تجربه نکنید.

اگر سابقه خشکی چشم و حساسیت پوست و چشم داشته باشید، امکان دارد که مواد شیمیایی محلول‌ها و لوسیون‌ها آزارتان بدهد.

عوارض جانبی محلول‌ها به قرار زیر است:

  • تاول
  • تحریک پوست
  • قرمزی پوست صورت
  • خشکی چشم
  • جمع شدن آب در چشم
  • التهاب
  • شکنندگی بیشتر مژه‌ها

اگر سابقه مشکلات پوستی یا چشمی خاصی دارید، موادی که در لیفت استفاده می‌شوند باعث حساسیت خواهند شد. مشکلات و واکنش‌هایی نظیر:

  • حساسیت چشمی
  • عفونت چشم
  • حساسیت پوستی
  • گل مژه

اگر محلولی که هنگام لیفت استفاده می‌شود به درون چشم برود، امکان ایجاد آزردگی شدید، زخم شدن و سوزش چشم وجود خواهد داشت. با مالیدن چشم‌ها هم احتمال خراش قرنیه یا ضرب دیدن چشم پیش می‌آید.

به‌طور کلی، هم محلول می‌تواند به شما آسیب بزند و هم تکنسینی که کارش را به‌خوبی بلد نیست. یادتان باشد که محلول‌ها و مواد شیمیایی نامناسب می‌توانند موجب از دست دادن موقتی مژه‌های شما شود پس حتما باید به مکان‌های مجوزدار و افراد با سابقه و متخصص در این کار مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.