مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ساخت گرمکن دست با برنج: آموزش مرحله به مرحله و تصویری

اگر اهل پیاده روی در پاییز و زمستان هستید، ما در این مطلب از بخش هنرهای دستی یک ایده‌ی ناب و باحال خدمت شما معرفی می‌کنیم که توسط آن بتوانید یک گرمکن دست برای گرم شدن در زمستان بسازید. پس در ادامه با ساخت گرمکن دست همراه با ماشید.

ساخت گرمکن دست با برنج

ساخت گرمکن دست با برنج

با اینکه در اوایل فصل پاییز هستیم ولی هنوز هوای سرد پاییزی را لمس نکرده‌ایم ولی کم کم بوی پاییز در هوا به مشام می‌رسد. نسیم خنک و جذاب، روشن شدن بخاری‌ها و سایل گرمایشی، تاریک شدن زودهنگام، منظره‌ی جذاب برگ‌ها و … همه و همه رسیدن فصل پاییز را یادآوری می‌کنند. پاییز نوید رسیدن زمستان و سرما را می‌دهد. پس باید هرچه زودتر به فکر سرمای زمستان بود.

نکته‌ی جالب، این گرمکن دست این است که توسط برنج ساخته می‌شود. برنج خام به دلیل خواصی که دارد که گرما را تا مدتی در خود حفظ می‌کند و در سرما یک همراهِ مناسب برای شما خواهد بود. ساخت گرمکن دست بسیار ساده است و ملزومات آن کمی مهارت دوخت و دوز و مقداری برنج است. ابزار و وسایل مورد نیاز برای ساخت گرمکن دست به شرح زیر می‌باشد.

وسایل مورد نیاز برای ساخت گرمکن دست:

  • دو قطعه پارچه پشمی در ابعاد ۳.۵ در ۳.۵ اینچ (۹ در ۹ سانتی‌متر) حتی می‌توانید از پیراهن پشمی کهنه و دورانداختنی نیز استفاده کنید.
  • قیف کوچک یا بطری پلاستیکی
  • چاقو تیز
  • برنج
  • قیچی زیگزاگ

وسایل مورد نیاز برای ساخت گرمکن دست

آموزش مرحله به مرحله ساخت گرمکن دست:

پس از اینکه ابزار و وسایل مورد نیاز را تهیه کردید طی چند مرحله به سادگی می‌توانید یک یا چند گرمکن دست برای روزهای سرد زمستان بسازید.

گام اول برای درست کردن گرمکن دست:

از پارچه پشمی خود یا پیراهن پشمی کهنه‌تان دو تکه پارچه در ابعاد در ابعاد ۳.۵ در ۳.۵ اینچ (۹ در ۹ سانتی‌متر) برش دهید. دقت داشته باشید باید دقیقا هم اندازه و به صورت مربع باشند. برای اینکه کار برش را دقیق‌تر انجام دهید، یک تکه را ببرید و برای تکه‌ی بعدی الگو کنید.

گام اول برای درست کردن گرمکن دست

گام دوم:

پس از تهیه دو قطعه پارچه پشمی باید آن‌ها را از طرف زیر (اشتباه) بر روی هم قرار دهید و گوشه‌های آن‌ها ر دقیقا باهم برابر کنید.

ساخت گرمکن دست با برنج

حالا با استفاده از چرخ خیاطی باید این دو قطعه را بهم بدوزید. برای اینکار سه سمت پارچه‌ها را با فاصله دوخت نیم اینچ از لبه‌ها به طور کامل بدوزید و در سمت چهارم یک درز به اندازه چند سانتی‌متر (نیم اینچ) باقی بگذارید.

ساخت گرمکن دست

گام سوم در ساخت گرمکن دست:

این گام یک مرحله‌ی اختیاری در ساخت گرمکن دست است. اگر قیف کوچک ندارید، اصلا جای نگرانی نیست می‌توانید با استفاده از بطری پلاستیکی خیلی سریع یک قیف کوچک بسازید و کار خود را با آن راه بیاندازید. برای اینکار بطری را از وسط با استفاده از کاتر یا چاقو ببرید.

ساخت گرمکن دست

گام چهارم

حالا باید درون کار را با استفاده از برنچ پر کنید. با استفاده از قیف، کیسه‌ی ساخته شده را را با برنج پر کنید.

ساخت گرمکن دست

گام پنجم درست کردن گرمکن برای دست:

پس از پر کردن کیسه درز باقی مانده را با همان فاصله‌ی دوخت، بدوزید و به طور کامل ببنید.

ساخت گرمکن دست

گام ششم

کار تقریبا به اتمام رسیده است. در حال حاضر در جهت زیباسازی آن باید اقداماتی انجام داد. حالتی زیگزاگی لبه‌ها به پیشنهاد ما یک ایده‌ی ساده، آسان و زیبا برای اینکار می‌باشد. برای اینکار به یک قیچی زیگزاگی نیاز دارید. با استفاده از این زیگزاگ و مانند تصویر زیر، لبه‌های کار را به صورت زیگزاگ برش دهید.

آموزش درست کردن گرمکن برای دست

حالا کار تمام است.

آموزش ساخت گرمکن دست

برای استفاده از این گرمکن‌ها کافی است آن را گرم کنید. برای اینکار آن‌ها را به مدت چند دقیقه درون مایکروویو قرار دهید و در هنگام بیرون رفتن با خود ببرید و از دستان خود در برابر سرما محافظت کنید. امیدواریم این آموزش کابردی و کوتاه مورد پسند شما قرار گرفته باشد. نظرات خود را در مورد این آموزش با ما در میان بگذارید. ممنون از همراهی‌تان.

برگرفته شده از: ehow.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.