مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

۱۰ خودروساز برتر اروپا را بشناسید؛ مدرن‌ها!

برترین‌ها: قاره اروپا به لطف تلاش‌های کارل بنز، اولین قاره‌ای است که در آن یکی از پدیده‌های نوظهور صنعتی جهان ساخته شد. کارل بنز در اواخر دهه ۱۸۸۰ میلادی اولین اتومبیل جهان را اختراع کرد و به فردی برجسته در تاریخ کشور آلمان تبدیل شد.

امروزه اتومبیل‌های مختلفی در قاره اروپا ساخته شده و در میان تمام برند‌های خودروسازِ اروپایی، برند‌های آلمانی حرف اول و آخر را می‌زنند. اما برخی از تولیدکنندگان اروپایی با تلاش و پشتکار فراوان خود را به تولیدکنندگان آلمانی رسانده و اکنون ما می‌خواهیم ۱۰ خودروساز برتر اروپا را به شما معرفی کنیم. خودروسازان لیست ما نه تنها در اروپا و آمریکای شمالی، بلکه در سراسر جهان مشهور و معروف بوده و از آن‌ها با عنوان غول‌های صنعت خودروسازی اروپا یاد می‌شود.

آئودی

۱۰ خودروساز برتر قاره اروپا را بشناسید؛ مدرن‌ها!

اولین شرکتی که در لیست ما قرار دارد؛ یک تولیدکننده آلمانی به نام آئودی است. این شرکت در سال ۱۸۹۹ تاسیس شد. در ابتدا نام تجاری این شرکت، آگوست هورش (صنعتگر و کارآفرین آلمانی) و یا هورش بود. ۱۰ سال بعد نام آن تغییر کرد و به Audiwerke تبدیل شد. اما این پایان ماجرا نبود و ۲۲ سال بعد با ادغام سه کمپانی آلمانی دیگر، کمپانی Auto Union AG تشکیل شد.

آئودی از همان روز‌های نخست جنگید و روی پای خود ایستاد، تا اکنون یکی از برترین تولیدکنندگان اتومبیل در جهان باشد. لوگوی چهار حلقه به هم پیوسته آئودی شهرتی جهانی داشته و از جمله بهترین محصولات آن باید به آئودی‌ای ۳، کیو ۵،‌ای ۶ و تی‌تی اشاره کرد.


استون‌مارتین

۱۰ خودروساز برتر قاره اروپا را بشناسید؛ مدرن‌ها!

آیا تاکنون ونکوئیش‌اس را از نزدیک دیده‌اید؟ ونکوئیش اتومبیلی است که به شما شخصیت می‌دهد و شما باید بدانید که استون‌مارتین سازنده رسمی اتومبیل‌های جمزباند است. استون‌مارتین در سال ۱۹۱۴ و با همکاری لیونل مارتین و رابرت بمفورد تاسیس شد. این کمپانی بار‌ها توسط خاندان سلطنتی بریتانیا ستایش شده و از آن به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان اتومبیل در اروپا و جهان یاد می‌شود. استون‌مارتین به غیر از ونکوئیش‌اس، اتومبیل‌های زیبایی مانند: دی‌بی ۷، دی‌بی ۵، دی‌بی ۹، ونتیج و رپید را ساخته است.


بنتلی

۱۰ خودروساز برتر قاره اروپا را بشناسید؛ مدرن‌ها!

این کمپانی توسط والتر اوون بنتلی و ۱۰۰ سال پیش تاسیس شده است. در حال حاضر دفاتر اصلی این کمپانی در شهر کرو و چشایر انگلستان قرار داشته و با ۵ قهرمانی در مسابقات تاریخی لمانز به شهرت جهانی رسیده است. بنتلی تولیدکننده مجلل‌ترین و پیچیده‌ترین قطعات اتومبیل بوده و به همین خاطر محصولات آن بسیار گران قیمت هستند. اگر کسی صاحب یکی از محصولات بنتلی باشد؛ یعنی اینکه پول او از پارو بالا رفته و بسیار ثروتمند است.


بی‌ام‌و

۱۰ خودروساز برتر قاره اروپا را بشناسید؛ مدرن‌ها!

بی‌ام‌و یکی از مشهورترین کمپانی‌های تولیدکننده اتومبیل در جهان بوده و نام آن مخفف عبارت «بایِریشه موتورن وِرکه» است. این کمپانی توسط کارل رپ و گوستاو اتو در سال ۱۹۱۶ تاسیس شد و ابتدا نام آن Bayerische Flugzeugwerke AG بود. اما بعد از یک سال نام بی‌ام‌و ای‌جی برای آن انتخاب شد و به افتخار ایالت بایرن آلمان، از ترکیب رنگ پرچم بایرن در لوگوی بی‌ام‌و استفاده کرده‌اند.

از جمله بهترین تولیدات کمپانی بی‌ام‌و باید به مدل‌های ام ۱، سری ام کوپه، ام ۵ ئی ۳۹ و ئی ۳۰ ام ۳ اشاره کرد. این کمپانی یکی از بهترین برند‌های آلمانی تولیدکننده اتومبیل بوده و محصولات آن از کیفیت مطلوبی برخوردار است.


فراری

۱۰ خودروساز برتر قاره اروپا را بشناسید؛ مدرن‌ها!

نام انزو آنسلمو فراری در سراسر جهان و میان تمام افراد ثروتمند و فقیر شناخته شده است. انزو مدتی در کمپانی سی‌ام‌دی مشغول فعالیت بود؛ ولی موفقیت چندانی کسب نکرد و به کمپانی آلفارومئو پیوست. اما انزو در سال ۱۹۴۵ تصمیم به جدایی قطعی از آلفارومئو گرفت و با تاسیس کمپانی مستقل اتومبیل‌سازی فراری، اولین اتومبیل‌های جاده‌ای فراری را در سال ۱۹۴۷ روانه بازار‌های جهانی کرد. اولین اتومبیل ساخته شده توسط فراری و با وجود محدویت‌های کمپانی آلفارومئو با نام تیپو ۸۱۵ ساخته شد.

اتومبیل مذکور یک خودروی اسپرت بوده و از پیشرانه ۸ سیلندر با حجم ۱.۵ لیتر استفاده می‌کرد. بعد از رهایی کامل فراری از کمپانی آلفارومئو و اعمال محدودیت‌های سنگین دولت ایتالیا، این کمپانی اولین اتومبیل اختصاصی و غیر مسابقه‌ای خود با نام اس ۱۲۵ را عرضه کرد و تا به امروز موفق به تولید صد‌ها اتومبیل دیگر با مدل‌های گوناگون و مشخصاتی فوق‌العاده شده است.


جگوار

۱۰ خودروساز برتر قاره اروپا را بشناسید؛ مدرن‌ها!

این کمپانی در سال ۱۹۲۲ و توسط ویلیام لیونز و ویلیام والمزلی با نام «سوالو سایدکار کمپانی» تاسیس شد. بعد‌ها در سال ۱۹۳۵ مقامات کمپانی مذکور تصمیم گرفتند که از نام یک حیوان وحشی برای کمپانی خود استفاده کنند! بنابراین نام جگوار را برای خود برگزیده و تبدیل به یکی از متفاوت‌ترین تولیدکنندگان اتومبیل در اروپا و جهان شدند. امروزه مردم از اتومبیل‌های جگوار استقبال زیادی کرده و مدل‌های اف–تایپ کوپه و ئی-تایپ از جمله تولیدات کمپانی مشهور جگوار هستند.


لامبورگینی

۱۰ خودروساز برتر قاره اروپا را بشناسید؛ مدرن‌ها!

ایتالیا یکی از بهترین تولیدکنندگان اتومبیل‌های لوکس، قدرتمند و با کیفیت جهان است. کمپانی لامبورگینی سرآمد تمام شرکت‌های ایتالیایی در صنعت خودروسازی اروپا و جهان بوده و با مدل آونتادور به شهرتی جهانی رسیده است. لامبورگینی در سال ۱۹۱۶ تاسیس شد و نشان معروف گاو نر را برای خود برگزید. بنیانگذار این کمپانی فروچو لامبورگینی بوده و اولین شاهکار کمپانی او در سال ۱۹۶۳ و با نام جی‌دی‌وی ۳۵۰ در نمایشگاه اتومبیل تورین ایتالیا رونمایی شد.

پس از آن مدل‌های جی‌تی ۳۵۰ و جی‌تی ۴۰۰ توسط لامبورگینی معرفی و روانه بازار‌های مختلف شده‌اند. این کمپانی چندین دهه است که به تولید اتومبیل‌های لوکس و اسپرت پرداخته و بهترین محصولات آن را باید اتومبیل‌هایی نظیر؛ اگویستا، وننو و سستو المنتو دانست.


مازراتی

۱۰ خودروساز برتر قاره اروپا را بشناسید؛ مدرن‌ها!

کمپانی مازراتی در سال ۱۹۱۴ و توسط برادارن مازراتی یعنی؛ آلفیری، بیندو، کارلو، اتوره و ارنستو تاسیس شد. فعالیت اولیه مازراتی زیر نظر کمپانی اتومبیل‌سازی دیاتو بود؛ اما برادران مازراتی رویا‌های دیگری در سر داشته و برای ساختن آرزوی پدرشان، رودلفو مازراتی که یک کارگر راه‌آهن بود؛ تصمیم به جدایی از دیاتو و تلاش برای رساندن مازراتی به روز‌هایی خوب و ایده‌آل گرفتند. اما در سال ۱۹۳۷ سه برادر مازراتی سهم خود را به آدولفو اورسی فروخته و او نیز تمام میراث گذشتگان مازراتی را حفظ کرده و هیچ تغییری در رویکرد و نشان آن نداد.

امروزه مازراتی یکی از محبوب‌ترین تولیدکنندگان اتومبیل ایتالیایی است. نام و لوگوی مازراتی در سراسر جهان مشهور بوده و از جمله بهترین محصولات آن اتومبیل‌هایی نظیر ام‌سی ۱۲، گیبلی و… هستند.


مرسدس بنز

۱۰ خودروساز برتر قاره اروپا را بشناسید؛ مدرن‌ها!

اولین اتومبیل توسط بنیانگذار مرسدس‌بنز اختراع شد. او کارل فردریش بنز نام داشت و یک مهندس مکانیک آلمانی و کارآفرینی فعال بود. از او به عنوان موفق‌ترین و محبوب‌ترین چهره صنعتی تاریخ آلمان و اروپا یاد می‌شود. کارل بنز در سال ۱۹۰۱ کمپانی مرسدس بنز را تاسیس کرد و باعث شد که اتومبیل‌هایی ما اس‌ال‌اس ای‌ام‌جی، ۳۰۰ اس‌ال‌آر و… تولید شوند! لوگوی سه پره مرسدس‌بنز نشانی از زمین، دریا و آسمان است.


پورشه

۱۰ خودروساز برتر قاره اروپا را بشناسید؛ مدرن‌ها!

پورشه پروجکت گولد ۹۹۳، اسپایدر ۹۱۸ و ران‌اسپید تنها سه مدل از اتومبیل‌های ساخته شده توسط کمپانی پورشه بوده و هرکدام از آن‌ها حداقل ۳ میلیون دلار ارزش دارند! این تولیدکننده آلمانی در سال ۱۹۳۱ و توسط فردیناند پورشه تاسیس شد. نکته جالب این است بیتل افسانه‌ای و اصلی ابتدا توسط پورشه ساخته شده است.

پورشه اتومبیل‌های مسابقه‌ای مانند Type ۶۴ Racing Coupe را با پیشرانه ۱۶ سیلندر برای مسابقات اتومبیلرانی ساخته است. مدل‌های ۹۱۱ Carrera RS، Boxster ۹۸۶، Spyder ۹۱۸، Cayenne و Panamera برخی از بهترین اتومبیل‌های پورشه هستند.

منبع: hotcars

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.