مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

قهوه در پیشگیری از نابینایی

امروزه قهوه به روتین زندگی‌ اکثر مردم اضافه شده است و خیلی از افراد روز خود را با خوردن نوعی از قهوه شروع می‌کنند. اسپرسو، لاته، کاپوچینو و موکا و … گزینه‌هایی هستند که وقتی احساس خستگی دارید یا خواب آلودگی اذیت‌تان می‌کند، کافئین و انرژی نهفته در آن‌ها معمولا اولین راه حل شما است.

اما منافع قهوه به این موارد ختم نمی‌شود و خوبی‌های آن می‌تواند شما را به مشتری ثابت خود تبدیل کند. تاثیری که قهوه در بهبود بینایی شما دارد، می‌تواند انگیزه خوبی برای مصرف روزانه آن باشد. پس اگر زمینه ابتلا به بیماری‌های چشمی مانند آب سیاه را دارید، نوشیدن قهوه موثر خواهد بود.

قهوه؛ نور چشمان شما

اگر بخواهیم از دید علمی‌تری به موضوع بنگریم، کلروژنیک اسید قهوه عاملی است که سبب می‌شود بینایی شما التیام پیدا کند. این آنتی اکسیدان که به میزان ۷ الی ۹ درصد در قهوه خام وجود دارد، دارای اثربخشی در جلوگیری از نابینایی ناشی از آب سیاه است. پس مصرف متعادل و به اندازه این دانه می‌تواند تاثیرگذار باشد.

البته قهوه خواص دیگری نیز دارد و ردپای آن در پیشگیری از دیابت، افسردگی، چربی‌سوزی، سلامت کبد و موارد فراوان دیگری دیده می‌شود. وجود اثرات مثبت این دانه در جای جای سلامتی، شما را به سمت خود خواهد کشاند تا قهوه را در روتین خوراکی خود قرار دهید.

تجربه ای متفاوت از قهوه

برای قرار دادن قهوه در روتین زندگی خود، نیاز به روشی دارید تا عادت نوشیدن آن را در شما ایجاد کند. به عبارتی مراحل تهیه قهوه را برای شما آسان کند. خرید کپسول نسپرسو، همان تجربه‌ای است که قرار است شما را پایبند خود کند. کپسول‌های قهوه کار شما را راحت‌تر کرده‌اند و تقریبا جایگزین تمام مراحل درست کردن قهوه با دستگاه‌ هستند.

تنها باید کپسول قهوه را در محلی که برای آن تعبیه شده است، قرار دهید و منتظر باشید تا قهوه خوش طعم شما آماده شود. کپسول‌های قهوه نسپرسو با انواع مختلفی که دارند، تمام سلایق را پوشش می‌دهند و شما می‌توانید به آسانی کپسول قهوه مورد نظرتان را بیابید.

اصالت برند، کیفیت عالی و طعم دلنشین کپسول‌های قهوه نسپرسو، در کنار کاربری آسان آن‌ها سبب می‌شود تا به قهوه علاقه بیشتری نشان دهید. حتی می‌توانید این کپسول‌ها را بدون استفاده از دستگاه‌ نیز مصرف کنید.

چه مقدار قهوه دارای تاثیر مثبت در بینایی است؟

همانطور که می‌دانید تعادل و مصرف به اندازه، شرط اصلی استفاده از هر نوع خوراکی است. میزان زیاد آن می‌تواند در شرایطی حتی اثرات منفی در بینایی شما داشته باشد. بنابراین برای آنکه بتوانید حداکثر سود را از نوشیدن قهوه خود ببرید، باید مقدار مناسب آن را بدانید.

نوشیدن سیصد میلی گرم و سه فنجان قهوه در روز بلامانع است اما بیش‌تر از آن می‌تواند مشکل‌زا باشد. شما می‌توانید با توجه به وضعیت سلامتی خود و همچنین حدود گفته شده، بین یک الی سه فنجان قهوه روزانه مصرف کنید.

نحوه اضافه کردن قهوه به عادات روزانه

عده‌ای از محققین بر این باور هستند که اگر بیست و یک روز رفتاری را به صورت مداوم تکرار کنید، آن رفتار یا کار به عادات روزانه شما اضافه خواهد شد. البته نکته‌ قابل ذکر در این بحث، متفاوت بودن افراد است. بعضی از اشخاص به مدت زمان بیشتر و بعضی به مدت زمان کمتری احتیاج دارند تا رفتاری را به روتین خود اضافه کنند.

با این حال اگر قصد دارید به علت اهمیت سلامتی خود و تاثیری که قهوه می‌تواند در بهبود بینایی داشته باشد، به صورت روزانه از آن استفاده کنید، می‌توانید از این تکنیک بهره ببرید. ممکن است در طول بیست و یک روز به علتی نتوانید عمل مورد نظر را تکرار کنید، در چنین شرایطی باید دوباره به شروع بیست و یک روز اقدام نمایید. در نتیجه برای اهمیت سلامتی خود، نباید انگیزه‌تان را از دست بدهید.

انواع مختلف نوشیدنی بر پایه قهوه برای مصرف روزانه

تنوع و تعدد نوشیدنی‌های بر پایه قهوه، منوی گسترده‌ای برای شما فراهم می‌کند تا انتخاب‌های گوناگونی داشته باشید. تنها باید مقدار قهوه روزانه خود را به عنوان مثال با خوراکی‌هایی مانند شیر، کاکائو و بستنی ترکیب کنید. به طور کلی اگر علاقمند به نوشیدنی‌هایی هستید که از آمیختن شیر و قهوه‌ درست می‌شوند، لاته و موکا گزینه‌های خوبی به نظر می‌آیند. در صورتی که طعم قهوه خالص را ترجیح می‌دهید، اسپرسو و آمریکانو می‌توانند انتخاب‌های مناسبی باشند.

تنها با یک سرچ ساده، طرز تهیه هر نوع نوشیدنی قابل یافتن و تهیه کردن در منزل است. چنانچه در طول روز درگیری‌های فراوانی دارید، می‌توانید از کپسول‌های قهوه استفاده کنید تا بدون سختی و در زمان کوتاهی قهوه‌تان آماده شود.

قهوه؛ نوشیدنی تلخ اما حافظ سلامتی

قهوه، این نوشیدنی دم کردنی پرطرفدار، تاثیر فراوانی در نقطه نقطه بدن و جسم دارد. از تاثیر آن می‌توان به افزایش سطح انرژی و از بین بردن خستگی تا خاصیت‌اش برای پیشگیری از نابینایی اشاره کرد. البته امروزه اکثر افراد به فوائد آن آگاه هستند و در میان خوراکی‌های روزانه، بخشی را به قهوه اختصاص می‌دهند.

روش‌های مصرف قهوه نیز گوناگون است و به روش‌های مختلف مانند استفاده از دستگاه‌های قهوه ساز و کپسول‌های قهوه می‌توان آن را سرو نمود. اگر هنوز به هر دلیلی نتوانسته‌اید قهوه را به روتین خود اضافه کنید، با استفاده از تکنیک‌های مختلف می‌توانید عادت خود نوشیدن قهوه را به روتین خود بیافزایید.

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.