مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

از سرتاسر جهان 3

در این مقاله قرار است همراه هم ۱۹ عکس جالب، زیبا یا حیرت آور از سرتاسر جهان را مرور کنیم و توضیحاتی را بخوانیم که احتمالا این تصاویر را جالب‌تر خواهد کرد.

بدون هیچ فوت وقت یا حرف اضافه‌ای باید بگویم در این مقاله قرار است همراه هم ۱۹ عکس جالب، زیبا یا حیرت آور را مرور کنیم و توضیحاتی را بخوانیم که احتمالا این تصاویر را جالب‌تر خواهد کرد. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت ببرید.

از سرتاسر جهان

طوطی‌های بی‌تربیتِ خوش خنده

از سرتاسر جهان

طوطی‌هایی که در تصویر می‌بینید، طوطی‌های خاکستری آفریقایی نام دارند. چند وقت پیش مقاماتِ پارکِ حیاتِ وحشِ لینکولن شایِر مجبور شدند 5 طوطی خاکستری آفریقاییِ پارکشان را به منطقه دیگری منتقل کنند و حتما دلیل این کار برایتان جالب خواهد بود.

ظاهرا این 5 طوطی عادتِ عجیبی داشتند و در تمام مدت همراهِ هم به گردشگران فحاشی می‌کردند و بعد از آن همگی به گردشگرِ بیچاره می‌خندیدند و این داستان تا جایی پیش رفت که برای مدیران این پارک انتقال این طوطی‌ها تنها راه چاره ممکن بوده است.

عظمت و زیباییِ درختِ ۲۰۰ ساله

از سرتاسر جهان

حتما شما هم مانند من از تماشای این درختِ کهنسال لذت برده‌اید و باز هم حتما شما هم مانند من از عدم رسیدگی به چنین درختانی در کشورمان ناراحت هستید. این درختِ ویستِریا در ژاپن قرار دارد و 200 سال است که روی کره زمین زندگی می‌کند.

عمرِ این گیاه ۳۲ هزار سال است، باور می‌کنید؟

از سرتاسر جهان

دانشمندان پس از تلاش‌های فراوان توانستند گیاهی باقی مانده از دوره پلایستوسین یا دوره چهارم زمین شناسی را به زندگی برگردانند. با در نظر گرفتن این موضوع، عمرِ این گیاه به بیش از 32 هزار سال می‌رسد.

سنجاب‌هایی که خوابِ بلوط می‌بینند

از سرتاسر جهان

راستش را بخواهید این عنوان حاوی حقیقتِ جالبی نیست و فقط از جهت با مزه بودنِ تصویر در این مقاله جای داده شده است. فردی آن‌قدر خوش‌شانس بوده که بیرون پنجره‌اش سه سنجاب به چنین خوابِ عمیقی بروند و این تصویر را با بقیه کاربران به اشتراک گذاشته است.

۴۲۰۰ ساعت عکاسی برای یک عکس!

از سرتاسر جهان

این تصویرِ بی‌نقص از شیرجه یک پرنده ماهی‌خوار با نامِ کینگ فیشر(Kingfisher) برای شکار ماهی، حاصلِ تلاشِ یک عکاسِ حیات وحش به نام آلِن مک‌فِیدِن است.

نکته جالب درباره این عکسِ بی‌نقص، حجم باورنکردنی زمانی است که آلن برای ثبتِ این عکس صرف کرده است. حتما تعجب می‌کنید اگر بدانید این عکاس 6 سال زمان، 4200 ساعت عکاسی و 720 هزار عکس گرفته تا در نهایت موفق شده چنین عکسِ بی‌نظیری را ثبت کند.

این پانداهای خوش‌خواب

از سرتاسر جهان

بر اساسِ نظرِ دانشمندانی که روی رفتارِ جانوران کار می‌کنند ظاهرا پانداها برخلاف بسیاری از پستانداران، نقطه یا مکانِ خاصی برای خواب و استراحت ندارند. این موجودات ممکن است در هر نقطه غیر عادی و غیر راحتی که خوابشان بگیرد، به خواب بروند و به همین دلیل است که تصاویر فراوانی از پانداها در اینترنت موجود است که مانند همین تصویر در یک مکان غیر عادی به خواب رفته‌اند.

از تماشای این درخت ۱۴۰۰ ساله لذت ببرید

از سرتاسر جهان

این منطقه زیبا در حقیقت حیاطِ یک معبدِ بودایی در چین است و زینت بخشِ این حیاط یک درختِ گینکگوی 1400 ساله است. جالب است بدانید درختانِ گینکگو ممکن است حتی تا 3 هزار سال هم عمر کنند.

حتما قبول دارید که باعث خوشبختی است که در 1400 سالِ گذشته هیچ فرد یا مسئولی در این منطقه از چین به ذهنش نرسیده که قطع کردنِ این درختِ مفید و زیبا و بی‌آزار ایده خوبی است.

به صلح احترام بگذار و به راحتی به خطرش نینداز!

از سرتاسر جهان

در این منطقه که شما در حال تماشای نقشه‌اش هستید، 6 گله گرگ وحشی زندگی می‌کنند. جانورشناسان برای مطالعه رفتار این گرگ‌ها، تمام اعضای این 6 گله را به دستگاه جی‌پی‌اِس مجهز کردند و نتیجه بسیار جالب بود.

در این تصویر هر رنگ از خطوط به گرگ‌های یکی از این 6 گله اختصاص دارد و همان‌گونه که مشاهده می‌کنید در مدت این آزمایش هیچ کدام از اعضای این 6 گله وارد قلمروی دسته دیگری نشده‌اند.

بخشی کوچک از زیبایی طبیعیِ کشورمان

از سرتاسر جهان

این تصویرِ زیبا و حیرت‌آور از یک کوهِ نمکی در کشورمان گرفته شده است و به ما یادآوری می‌کند چه نقاط زیبا و بکری در طبیعت کشورمان وجود دارد. متاسفانه در توضیح این عکس به منطقه دقیق این کوه اشاره‌ای نشده است و هر کدام از شما مخاطبان برترین‌ها که از موقعیت دقیقِ این کوه باخبر هستید می‌توانید من و بقیه مخاطبان را مطلع کنید.

عینک‌های برفی یا ماسک‌های فرازمینی!

از سرتاسر جهان

عینک‌هایی که در این تصویر می‌بینید وسایلی است که بومیانِ اینیوئِت از حدود 2 هزار سال قبل برای محافظت از چشمانشان در مقابل نور خورشید منعکس شده از سطح برف استفاده می‌کردند. جالب است بدانید دانشمندان همین عینک‌ها را در حقیقت اجدادِ عینک‌های آفتابی مدرن می‌دانند.

دوست دارید اختاپوس‌ها را در کوچکترین حالتِ ممکن ببینید؟

از سرتاسر جهان

این تصویر فوق‌العاده چند وقتی است که حسابی در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. عکاس موفق شده از تخم‌های اختاپوس، اندک زمانی پیش از شکسته شدنِ تخم‌ها و تولد اختاپوس‌های کوچک عکاسی کند و به همین دلیل تقریبا تمام اندام‌های اختاپوس‌ها در تخم‌های شفاف مشخص است.

حشره‌هایی که استتار را خوب بلدند

از سرتاسر جهان

یک کاربر علاقمند به دنیای حشرات این عکس جالب را پست کرده و قدرت فوق‌العاده این موجودات در پنهان شدن در محیط را به بقیه یادآوری کرده است. روی دست این فرد 5 حشره وجود دارد که سه تای آن‌ها به شکل برگ، یکی به شکل گل و دیگری به شکل یک شاخه خشکِ درخت است و این شباهت به محیط کار شکارِ این حشرات را برای هر شکارچیِ تیزبینی سخت می‌کند.

پروانه یا مار کبری؟

از سرتاسر جهان

سوژه این عکس در حقیقت نه دو مار کبری بلکه یک شب‌پره اطلس است. شبیه به حشراتِ تیترِ قبل، این حشره هم با شکلِ ظاهری‌اش برای زنده ماندن تلاش می‌کند. شب‌پره‌های اطلس، مانند تصویر شکل‌هایی روی بال‌هایشان دارند که باعث می‌شود شکارچیان با تصور وجود کار کبری، به آن‌ها نزدیک نشوند.

صبحِ شنبه‌های بعدِ تعطیلات این شکلی است

از سرتاسر جهان

این قورباغه به خاطر ظاهر منحصر بفردش بسیار در صفحاتِ میم و شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. سوژه این عکس قورباغه سیاهِ بارانی نام دارد و بومی سواحلِ جنوب آفریقاست و از چهره‌‌اش این‌گونه برمی‌آید که خیلی از شرایطِ زندگی‌اش راضی نیست.

بلندترین درختِ کره زمین

از سرتاسر جهان

این درختِ هایپریون ظاهرا بلندترین درختِ کره زمین محسوب می‌شود. این درخت در پارکِ ملیِ ردوود قرار دارد و 377 فیت یا 115 متر ارتفاع دارد.

تصویری که هیچکاک خوشحال می‌شد ببیند!

از سرتاسر جهان

حتم دارم اگر فیلمِ پرندگان یا The Birds از هیچکاک را مشاهده کرده باشید با دیدن این تصویر به یادِ آن خواهید افتاد. این تصویر آخرالزمانی درواقع تصویری از یک روز عادی در فصل مهاجرتِ سارها در رم است. در مناطقی از رم تعداد سارهای مهاجر آن‌قدر زیاد است که در زمان پرواز دسته‌جمعی آن‌ها، این‌چنین آسمان سیاه می‌شود.

چهار فصلِ یک جزیره

از سرتاسر جهان

احتمالا همه ما در بخشی از خودآگاه یا ناخودآگاهمان آرزوی داشتن یک جزیره کوچکِ شخصی را داریم و با مشاهده این تصاویر احتمالا دوباره به این آرزو فکر خواهیم کرد. این تصاویر در 4 فصلِ مختلف از جزیره‌ای کوچک در فنلاند گرفته شده است.

یک جاده زیبا در نروژ

از سرتاسر جهان

جاده آتلانیتک در کشور نروژ به عنوان یکی از زیباترین جاده‌های دنیا شناخته می‌شود و حتما با تماشای این تصویر تایید می‌کنید که این جاده سزاوار چنین لقبی هم هست.

و در نهایت یک قورباغه عجیب و غریب

از سرتاسر جهان

این مقاله را با تصویری به دوربینِ جِیمی کلوبراس از قورباغه شیشه‌ای به پایان می‌رسانیم. این قورباغه که عمدتا در کشور کاستاریکا دیده می‌شود به دلیل داشتنِ پوستی تقریبا شفاف به این نام معروف شده است. پوست این قورباغه آن‌قدر شفاف است که می‌توانید تمام ارگان‌های داخلی بدنش را ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.