مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

طرز تهیه حریره بادام نوزاد: آموزش مرحله به مرحله به همراه نکات اضافی

صورتی‌ها:حریر یا کرم شیر به طور کلی غذایی با ثبات پایین که با غلات یا آجیل در آب و یا شیر پخته می‌شود. حریر در واقع یک کلمه عربی به معنی نرم و ابریشمی است. بادام یکی از آجیل‌هایی است که می‌توان با آن این غذای مقوی و سالم را درست کرد. حریر بادام یکی از مقوی‌ترین غذاها برای نوزادان در حین رشد است که بسیار ساده نیز درست می‌شود. در این بخش طرز تهیه حریره بادام نوزاد را خدمت مادران عزیز آموزش می‌دهیم.

طرز تهیه حریره بادام نوزاد

طرز تهیه حریره بادام نوزاد

تغذیه کودکان از همان سنی که باید شروع به خوردن غذای کمکی کنند، همیشه از نگرانی‌های مادران است. حریر بادام یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که برای کودکان و رشد فیزیکی و ذهنی آن‌ها استفاده می‌شود. متخصصان تغذیه معتقدند که حریر بادام نه تنها برای کودکان مفید است بلکه برای افراد مسن  نیز یک غذای خوب محسوب می‌شود. زیرا هضم را آسان می‌کند و باعث افزایش رشد استخوان و جلوگیری از پوکی و نرمی استخوان می‌شود.

علاوه بر طعم خوب، حریر بادام برای معده‌های حساس نیز مناسب است. از نظر ظاهری، حریر بسیار شبیه به فرنی است که با آرد برنج و شیر تهیه می‌شود (پیش از این طرز تهیه فرنی را به شما آموزش دادیم). تهیه حریر به روش های مختلفی انجام می‌شود. به عنوان مثال، بعضی از آن‌ها آن را با پودر شیر، نشاسته، نشاسته ذرت، آب، آرد بادام، آرد برنج و غیره تهیه می‌کنند. ما در این بخش قصد داریم طرز تهیه حریره بادام نوزاد را خدمت شما آموزش دهیم.

طرز تهیه حریره بادام نوزاد

آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه حریره بادام نوزاد:

آماده سازی و تهیه حریر بادام نوزاد در حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد که ۱۵ دقیقه برای آماده سازی و ۱۵ دقیقه برای پخت آن در نظر گرفته می‌شود. این خوراکی در دسته‌ی دسر قرار دارد و از دسرهای ایرانی است. دستور پخت معرفی شده برای یک نفر در نظر گرفته شده است که حدود ۱۹۰ کیلوکالری دارد.

مواد لازم برای پخت حریر بادام

  • ۶ بادام
  • نصف فنجان شیر
  • ۲ قاشق غذاخوری آرد برنج
  • یک قاشق غذاخوری شکر
  • آب

دستور پخت و طرز تهیه حریر بادام نوزاد

  1. در ابتدا بادام‌ها را در مقداری آب بریزید و صبر کنید تا آب جوش بیاید. ۳۰ ثانیه جوش برای این مقدار بادام کافی است. بادام‌ها را آبکشی کنید و سپس آب سرد بر روی آن‌ها بریزید. حالا می‌توانید پوست آن‌ها را به راحتی جدا کنید.
  2. سپس بادام را با مقداری آب سرد و شکر در مخلوط کن مخلوط کنید تا یک مایع سفید و مانند شیر به وجود بیاید. این مخلوط را به مدت ۲۰ دقیقه هنگام هم زدن روی حرارت متوسط گرم کنید.
  3. حالا آرد برنج را با شیر سرد مخلوط کرده و آن را به قابلمه اضافه کنید و به خوبی هم بزنید تا به ثبات و غلظت ماست برسد. حریر بادام شما آماده است.
  4. پس از این که به نوزداتان از حریر داید، می توانید مقدار اضافی را به مدت ۲ روز در یک ظرف با درب نگه دارید. اما بهتر است قبل از اینکه آن را در یخچال قرار دهید، اجازه دهید کاملا سر شود.

برخی از نکات اضافی در رابطه با طرز تهیه حریر بادام

برخی نکات اضافی در رابطه با طرز تهیه حریر بادام:

اگر برای بزرگترها اقدام به تهیه حریر بادام می‌کنید، برای داشتن طعم و عطر لذیذ مقداری چوب دارچین اضافه کنید. همچنین اگر با شکر میانه‌ای ندارید می‌توانید به جای آن از عسل استفاده کنید. البته این مورد برای نوزادان پیشنهاد نمی‌شود.

در مورد حساسیت زا بودن آن نیز برای کودکان نگران نباشید. معمولا آرد برنج و بادام جزء مواد آلرژیک محسوب نمی‌شوند. همچنین برای هضم بهتر در سیستم گوارشی نوزادان، بهتر است که بادام را پوست بکنید و سپس آن‌ها را پودر کنید. شیر گاو می‌تواند باعث ایجاد حساسیت یا عدم تحمل در بعضی از کودکان شود. در این حالت شما باید با پزشک خود مشورت کرده و اقدامات مناسب را انجام دهید.

چرا کودک شما باید حریر مصرف کند؟

چرا کودک شما باید حریر مصرف کند؟

جدا از مواد مغذی موجود در بادام که نه تنها برای بچه‌ها خوشمزه است بلکه برای بزرگسالان نیز مفید است. بادام را می‌توان به تنهایی میل کرد یا می‌توان به غذاهای مختلفی اضافه کرد. اگر کودک شما در سنی است که نمی‌تواند بادام را به صورت کامل بخورد، می‌توانید آن را به صورت رنده شده و همراه با شیر به او بدهید. حریر طعم فوق العاده‌ای دارد که کودک شما قطعا عاشق آن خواهد بود. به این ترتیب می‌توانید یک غذای مغذی برای او در نظر بگیرید که خواص زیادی دارد.

ارزش غذایی حریر بادام

ارزش غذایی حریر بادام:

معمولا بادام را شاه آجیل می‌نامند. بادام سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و چربی‌های اشباع نشده سالم است. بادام در دوسته بادام شیرین و تلخ موجود است. بادام شیرین خواص فوق‌العاده‌ای دارد و بادام تلخ و روغن آن  در پزشکی و نیز کاربردهای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بادام باید در رژیم غذایی روزانه کودکان باشند. چرا که آن یک مکمل عالی و دارای مقادیر زیادی مواد مغذی است که برای رشد آن‌ها ضروری می‌باشد.

طرز تهیه حریره بادام نوزاد و نکات مهم در مورد آن را خواندید. آیا شما پیش از این حریر بادام تهیه کرده‌اید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.