مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دریافت سیگنال رادیویی مرموز توسط چینی ها

اخترشناسان چینی موفق شدند یک سیگنال رادیویی از کهکشانی به فاصله سه میلیارد سال نوری را شناسایی کنند. برخی از محققان این سیگنال را متعلق به موجودات فضایی می‌دانند.

اخترشناسان چینی به کمک تلسکوپ کروی با دیافراگم 500 متری (FAST) که به عنوان بزرگ‌ترین تلسکوپ رادیویی در جهان محسوب می‌شود توانستند یک انفجار رادیویی سریع فعال (FRB) را شناسایی کنند. این سیگنال رادیویی که از کهکشانی به فاصله سه میلیارد سال نوری شناسایی شده به باور برخی از محققان نشانه‌ای از موجودات فضایی است. گفتنی است محققان این سیگنال را نخستین بار در سال 2019 رصد کردند و برای آن نام FRB190520B را در نظر گرفتند.

جزئیات شناسایی یک سیگنال رادیویی مرموز

 سیگنال رادیویی

انفجارهای رادیویی سریع به عنوان جرقه‌های بسیار کوتاه در حد چند میلی ثانیه از فرکانس رادیویی محسوب می‌شوند. در همین راستا انفجار رادیویی جدید FRB190520B در میان سایر انفجارها از بیشترین میزان چگالی الکترون محیطی بهره می‌برد. همچنین ستاره‌شناسان طی 24 ثانیه نخست توانستند 4 انفجار را شناسایی کنند. لازم به ذکر است محققان در سال 2016 نیز به کمک تلسکوپ رادیویی آرسیبو (Arecibo) توانستند FRB دیگری با نام FRB121102A را کشف کنند.

در همین راستا لی دی به عنوان محقق اصلی این پژوهش با اشاره به این که این دو FRB در حال تکامل هستند، گفت طی سال‌های آینده در خصوص منشا و تکامل FRBها به توضیح کاملی دست پیدا خواهیم کرد. وی در ادامه نجوم را یک کار مشترک برای تمام انسان‌ها دانست و گفت دانشمندان بین‌المللی از آمریکا، اروپا و استرالیا نیز از تلسکوپ FAST برای تحقیقات خود استفاده می‌کنند.

منبع گجت نیوز گلوبال تایمز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.