مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

یک اختر شناس ادعا کرد می‌داند موجودات فضایی کجا زندگی می‌کنند

یک اخترشناس آماتور ادعا می‌کند با ردیابی سیگنال !Wow توانسته محل زندگی موجودات فضایی را در یک سیاره فراخورشیدی کشف کند.

جری امان، یک اخترشناسی در تاریخ ۱۵ آگوست سال ۱۹۷۷ میلادی به کمک تلسکوپ رادیویی Big Ear توانست سیگنالی را معروف به سیگنال !Wow کشف کند؛ سیگنال مرموزی که بسیاری آن را به موجودات فضایی مربوط می‌دانند. در همین راستا آلبرتو کابایرو، به عنوان یک اخترشناس آماتور اخیرا مدعی شد توانسته منشا این سیگنال و محل زندگی موجودات بیگانه را پیدا کند.

جزئیات شناسایی محل زندگی موجودات فضایی

این اخترشناس آماتور معتقد است سیگنال !Wow در صورت فلکی قوس قرار داشته و از ستاره‌ای مشابه خورشید با فاصله 1800 سال نوری از زمین دریافت شده است. وی تاکید کرد سیگنال !Wow بهترین سیگنال رادیویی SETI محسوب می‌شود که تا به امروز توسط تلکسوپ‌های مستقر در زمین ثبت شده است.

کابایرو طی بررسی‌های خود دریافت تلسکوپ Big Ear در زمان ثبت این سیگنال به سمت صورت فلکی قوس تنظیم شده بود و به همین دلیل با تمرکز روی این صورت فلکی و با استفاده از کاتالوگ ستارگان ماهواره گایا سازمان فضایی اروپا توانست یک ستاره ویژه را با نام 2MASS 19281982-2640123 شناسایی کند؛ ستاره‌ای که از لحاظ دما، قطر و روشنایی به خورشید منظومه شمسی شباهت زیادی دارد.

موجودات فضایی

این اخترشناس آماتور معتقد است این ستاره برای رصدهای بیشتر گزینه بسیار مناسبی خواهد بود. همچنین احتمالا می‌توان در منطقه قابل سکونت اطراف این ستاره سیاره‌های متعددی را شناسایی کرد. وی افزود اگر بتوانیم چنین سیاره‌هایی را رصد کنیم، تاییدی بر وجود حیات در یک سیاره فراخورشیدی خواهد بود.

گفتنی است از آنجایی که تلسکوپ جیمز وب به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، به احتمال زیاد نیز منشا اصلی این سیگنال کشف خواهد شد و دانشمندان می‌توانند اسرار هستی را برملا ساخته و به پرسش‌های خود پیرامون موجودات فضایی پاسخ دهند.

منبع گجت نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.