مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

گربه شما چه نژادی است؟ 

چگونه بفهمم که گربه شما نژادی ندارد؟ ساده است، اگر گربه شما یک نژاد داشته باشد، شجره نامه ای برای اثبات آن خواهد داشت. اگر گربه شجره نامه ای نداشته باشد، گربه شما متعلق به یک نژاد نیست.

احتمالاً اگر با این صفحه برخورد کردید، یک گربه دوست هستید که به دنبال پاسخ هایی برای تعیین نوع نژاد همراه کوچکی خود هستید. اگر آن را از کسی نخریدید که با اطمینان به شما گفته است که این گربه چه نژادی است، احتمالاً به مرور زمان به این فکر کرده اید که چه نوع گربه ای دارید، اصیل است یا میکس?

انیمال کده میتواند مفاهیم مختلفی را در مورد منشا نژادهای گربه، آزمایش‌های DNA و سردرگمی بین رنگ‌ها و نژادها به شما توضیح دهد.

شجره نامه و نژاد مخلوط

چگونه بفهمم که گربه شما نژادی ندارد؟ ساده است، اگر گربه شما یک نژاد داشته باشد، شجره نامه ای برای اثبات آن خواهد داشت. اگر گربه شجره نامه ای نداشته باشد، گربه شما متعلق به یک نژاد نیست.

و اگر گربه شما شجره نامه ای داشت، از قبل آن را می دانستید.

برای داشتن یک نژاد، گربه باید شجره نامه داشته باشد. شجره نامه یک برگه ثبتی است که گواهی می دهد که گربه از نژاد مذکور است و شامل شجره نامه گربه (به طور کلی 3 تا 5 نسل) است، بنابراین می توانید ببینید که والدین گربه خود از آن نژاد بوده اند. برای اینکه قابل اعتماد باشد، شجره نامه معمولاً توسط یک ثبت نژاد معتبر گربه صادر می شود.

بنابراین، اگر گربه شما دارای نژاد باشد، آن را می شناسید، زیرا در واقع شجره نامه ای خواهید داشت که آن را تأیید می کند. در غیر این صورت، گربه شما بسته به طول مو، موی کوتاه خانگی (DSH) یا موی بلند خانگی (DLH) است.

فهمیدن نژاد گربه شما ضروری است زیرا برخی از نژادهای خالص ممکن است سالها بعد در زندگی نسبت به بیماری ها آسیب پذیرتر باشند. دانستن اینکه گربه شما از چه نژادی است به شما کمک می کند تا اقدامات پیشگیرانه را به موقع سازماندهی کنید.

به احتمال زیاد از وضعیت نژاد گربه خود مطمئن نیستید، خواه یک گربه اصیل، دورگه یا مخلوط باشد (در هر صورت شما گربه خود را در آغوش گرفتید و از آن محافظت میکنید) چند راه بدون شک وجود دارد تا ببینید گربه شما از چه نوع نژادی هست.

تمایز بین پاگ و پودل ساده است، اما واقعاً تا چه حد می توان نژاد گربه ها را تشخیص داد؟

آیا می دانستید که حداقل 43 نژاد گربه، هر کدام با هویت، ویژگی ها و تاریخچه خود تنها در ایالات متحده وجود دارد؟ 

اما برخی از ویژگی‌هایی که ممکن است به شما کمک کند تشخیص دهید که گربه از چه نژادی است، عبارتند از: رفتار، نوع بدن، شکل صورت و گوش، صدا، رنگ، مو، نشانه‌ها و الگوها، اندازه بدن، رفتار.

حالا بیایید در مورد نژادهای مخلوط و اینکه چرا گربه شما احتمالاً با هیچ نژادی مخلوط نمی شود صحبت کنیم. من فکر می کنم که این تصور غلط از تفاوت بین گربه و سگ ناشی می شود.

سگ‌ها در حدود 20000 تا 40000 سال پیش اهلی شدند و برای هدفی اهلی شدند: شکار، گله‌داری گوسفندان، نگهبانی از خانه و غیره.

امروزه اکثر سگ ها حیوانات همدم هستند و سگ های “موت” یا “مختلط” اجدادی دارند که دارای نژاد بوده و برای هدفی پرورش یافته اند.

گربه ها، اما، مانند سگ اهلی نشدند. احتمالاً، گربه‌ها خودشان را اهلی کردند زیرا جذب موش‌ها می‌شدند، موش‌هایی که خودشان جذب انبار غلات ما می‌شدند. این تبادل خدمات (گربه هایی که موش هایی را می خوردند که انسان ها با غذای خود جذب می کردند) منجر به اهلی شدن گربه ها شد. برخلاف سگ‌ها، انسان‌ها تا همین اواخر، یعنی حدود 150 سال پیش، به سختی در پرورش گربه دخالت می‌کردند. قدیمی ترین نژاد گربه 150 ساله است، اما اکثر آنها از دهه 60 توسعه یافته اند! و در حالی که بیش از 350 نژاد سگ وجود دارد، بسته به ثبت گربه، تنها حدود 40-70 نژاد گربه وجود دارد.

بنابراین، در حالی که سگ‌ها به گونه‌ای انتخاب شدند و بعداً با هم مخلوط شدند، گربه‌ها هنوز در اکثریت «دست‌نخورده» هستند به این معنا که انسان‌ها تأثیری در پرورش آن‌ها نداشتند. به همین دلیل، گربه ها اغلب به عنوان “نیمه اهلی” در نظر گرفته می شوند.

نژادهای فعلی گربه با انتخاب تعداد زیادی گربه “پایه” با در نظر گرفتن برخی معیارهای فیزیکی خاص ایجاد شدند. گربه‌های با شجره در اقلیت هستند، زیرا تنها حدود 1-3٪ از گربه‌ها متعلق به یک نژاد هستند، در حالی که 97-99٪ گربه‌های خانگی هستند که بدون دخالت انسان تولید مثل می‌کنند.

بنابراین، اکثر گربه ها هیچ شجره ای به عنوان اجداد ندارند. برعکس، گربه های شجره نامه‌دار همه اجداد اهلی دارند. این نژادها به قدری جدید هستند که با شجره نامه ها و وب سایت هایی مانند Pawpeds اغلب می توانید به اصل گربه های این نژاد برگردید!

البته در این مورد استثناهایی وجود دارد. برخی از صاحبان بی‌دقت می‌توانستند به برخی از گربه‌های شجره‌دار اجازه دهند با گربه‌های خانگی همسایه تولید مثل کنند یا به میل گربه‌های خود را با گربه‌های خانگی تکثیر کنند. 

نگاه

چیزی که من اغلب می شنوم چیزهایی مانند “گربه من کاملا شبیه یک مین کون است: او بزرگ است، دارای موهای بلند و نوک سیاه گوش است، بنابراین او باید یک مین کون باشد”.

فقدان آگاهی زیادی در مورد نژادهای گربه وجود دارد. نژادها توسط یک استاندارد تعریف می شوند، که مجموعه ای از ویژگی های فیزیکی است که گربه “ایده آل” این نژاد باید به آن برسد. با این حال، مردم عمدتا از این استانداردها بی اطلاع هستند.

تعریف گربه اصیل چیست؟

یک گربه اصیل شجره نامه اجدادی از یک نژاد مشابه دارد. این گربه ها به طور رسمی ثبت شده‌اند. انجمن طرفداران گربه (CFA) که در سال 1906 به ثبت رسید، یکی از شناخته شده ترین مراکز ثبت گربه های شجره دار در آمریکای شمالی است.

تعریف گربه دورگه چیست؟

گربه‌های دورگه هنوز همان میزان شهرت را نسبت به نژادهای اصیل دریافت می‌کنند بعداً تا زمانی که به خوبی تثبیت شوند به عنوان نژادهای خالص طبقه‌بندی می‌شوند. آنها از نژادهای میکس در نظر گرفته می شوند و به ندرت هزاران دلار به فروش می روند. بسیاری از این دورگ‌ها تعدادی از محبوب‌ترین گربه‌های جهان هستند که بعداً به نژادهای خالص تبدیل شدند:

آیا گربه شما از نژاد اصیل است یا میکس؟

اول از همه، گربه ای که تمام روز در خانه مردم می چرخد، گربه خانگی مو کوتاه است. گربه‌های مو کوتاه خانگی نباید با نژادهای مو کوتاه، آمریکایی یا سایر نژادهای استاندارد شده با نام‌های «مو کوتاه» که نژادهایی هستند که توسط ثبت‌های مختلف به رسمیت شناخته شده‌اند، گیج شوند. گربه‌های مو کوتاه اهلی رایج‌ترین گربه‌ها در ایالات متحده هستند که حدود 90 تا 95 درصد از تعداد آنها را تشکیل می‌دهند.

گربه را صرفاً به دلیل نداشتن شجره نامه در مقایسه با گربه های اصیل تحقیر نکنید. آنها در طیف وسیعی از اندازه ها و رنگ های مختلف موجود هستند. شما “نژادهای” استاندارد Felis domesticus را با طرح‌های مو مانند لاک‌پشت، تاکسیدو، کالیکو و مانند گربه‌های خانگی ساده باستانی پیدا خواهید کرد.

بهترین راه حل برای جستجوی نژاد گربه شما این است که آزمایش DNA انجام دهید. البته، روش‌های دیگری مانند ویژگی‌های خاص هر نژاد وجود دارد، اما ایمن‌ترین روش می‌تواند آزمایش DNA باشد، به خصوص اگر مطمئن نیستید که گربه‌تان اصیل است یا خیر.

نحوه انجام آزمایش DNA

نمونه ها از موی گربه (فولیکول ها) جمع آوری می شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.