مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دیابت و و خطرات آن برای بارداری

طی بررسی های انجام شده توسط متخصصان بیماری دیابت در دوران بارداری و رعایت نکردن موارد ایمنی می تواند خطرات سقط جنین را به همراه داشته باشد

به گفته متخصصان همچنین بیماری دیابت برای زنان کشنده‌تر از مردان است و در صورت بارداری، خطر عوارض ناشی از این اختلال متابولیک بسیار بالا می‌رود.

حجم بالای قند خون در زمان بارداری می تواند به سقط جنین، مرده زایی، عیب مادرزادی در جنین یا زایمان زودرس، پره اکلامپسی و زایمان سخت منتج شود.

همچنین بیماری دیابت می تواند زنان را در معرض خطر عارضه قلبی، عارضه کلیوی، کوری، دلمردگی، عفونت های ادراری و مشکل ناباروری قرار داده و بر سلامت کلی آنان اثر بگذارد. فقدان کنترل سطح قند در زمان حاملگی می تواند عواقب مصیبت باری داشته باشد.

متخصصان هندی اظهار داشتند: دیابت حاملگی یکی از عارضه‌های مهم حاملگی است و شیوع این بیماری در کشور به دلیل درنگ در سن بارداری و کاهش سن ابتلا به دیابت نوع ۲ بیشتر است. این عوارض ممکن است شامل ماکروزومی، مشکل در نفس کشیدن، زردی و هیپوگلیسمی یعنی افت حجم قند خون در نوزاد باشد.

برای پیشگیری از عوارض حاملگی لازم است آزمایشات گوناگون خون و سایر آزمایشات برای ارزیابی هر گونه مشکل قلبی، کلیوی یا کبدی انجام شود و مادر باید سطح نبات خون را کنترل و از حذف دارو خودداری کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.