مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بهترین سریال های کره ای سال 2021

در سال‌های اخیر و به‌ویژه از سال ۲۰۱۹ به این سو، سریال‌های کره‌ای موسوم به «کی دراماس»، توانسته‌اند بازار‌های جهانی را به تسخیر خود درآورند و زمینه آشنایی سایر کشور‌های جهان را با فرهنگ عمومی کره‌جنوبی فراهم آورند و آغازگر دوران موج نوی سریال‌سازی در کره باشند.

روزنامه همشهری – فرحناز دبلشکی: در سال‌های اخیر و به‌ویژه از سال ۲۰۱۹ به این سو، سریال‌های کره‌ای موسوم به «کی دراماس»، توانسته‌اند بازار‌های جهانی را به تسخیر خود درآورند و زمینه آشنایی سایر کشور‌های جهان را با فرهنگ عمومی کره‌جنوبی فراهم آورند و آغازگر دوران موج نوی سریال‌سازی در کره باشند.

بهترین سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۱

در سال ۲۰۲۱ به‌طور ویژه ۲ سریال کره‌ای «عازم جهنم» و «بازی مرکب» توانسته‌اند عنوان بهترین و پربیننده‌ترین سریال‌های غیرانگلیسی زبان شبکه نتفلیکس را از آن خود کنند. یکی از دلایل محبوبیت سریال‌های کره‌ای تنوع آن‌ها از نظر موضوعی و ژانر است. سریال‌های کره‌ای در ژانر‌های متعددی نظیر ژانر اکشن، ژانر تاریخی، ژانر سریال‌هایی که ماجرا‌های آن در مدرسه می‌گذرد، سریال‌های پزشکی یا حتی کمدی‌های ترسناک، ساخته می‌شوند. اغلب سریال‌های کره‌ای همچنین درونمایه‌ای رمانتیک دارند و در بسیاری از آن‌ها موضوع‌ها و روابط احساسی محور‌های اصلی داستان سریال را شکل می‌دهند.

بهترین سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۱

اگر چه پرداختن به فردگرایی و نمایش عناصر سرمایه‌داری در سریال‌های کره‌ای نیز عمومیت دارد، اما اخیرا در سریال‌های کره‌ای به وضوح به کاستی‌ها و آسیب‌های نظام سرمایه‌داری، همچنین به فقر و شکاف میان غنی و فقیر و روابط بخش‌های مختلف در جوامع مدرن نیز پرداخته می‌شود. ۲ سریال عازم جهنم و بازی مرکب را می‌توان ازجمله سریال‌هایی دانست که نگاهی انتقادی و غم‌انگیز به جنبه‌های منفی جوامع سرمایه‌داری دارند. در این مطلب نگاهی به تعدادی از محبوب‌ترین سریال‌های کره‌ای در سال ۲۰۲۱ داشته‌ایم.

رفتن به بهشت

بهترین سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۱

«رفتن به بهشت» سریالی کره‌ای به کارگردانی «کیم سونگ هو» است. این سریال درباره داستان فردی مبتلا به اوتیسم و پدرش است که به‌عنوان پاک‌کنندگان صحنه جنایت کار می‌کنند؛ این دو در طول فعالیت خود موفق به کشف راز‌ها و داستان‌های زیادی درباره افراد کشته‌شده می‌شوند؛ داستان‌هایی که در قالب قسمت‌های سریال رفتن به بهشت روایت می‌شود و به‌تدریج تأثیرات خود را بر این پدر و فرزند می‌گذارد و باعث ایجاد تغییر و تحول درونی در آن‌ها می‌شود.


وینچنزو

بهترین سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۱

«وینچنزو» لقب چهارمین سریال پربیننده کره‌ای نتفلیکس را در سال ۲۰۲۱ به‌خود اختصاص داده است. سونگ جون کی در نقش شخصیت اصلی این سریال ایفای نقش می‌کند. داستان این سریال درباره پارک جو هیونگ، جوان دارای اصالت کره‌ای است که در ۸ سالگی توسط یک خانواده ایتالیایی به فرزندی پذیرفته می‌شود. او سپس به مافیا می‌پیوندد و از سوی دن فابیو رئیس خانواده کاسانو با نام «ویچنزو کاسانو» به فرزندی پذیرفته می‌شود. او بعد‌ها در رشته وکالت فارغ‌التحصیل و تبدیل به وکیل دعاوی حامی مافیا و مرد دست راست دن فابیو می‌شود. پس از مرگ فابیو، فرزند بیولوژیک فابیو، رئیس جدید خانواده کاسانو می‌شود و تلاش می‌کند ویچنزو را به قتل برساند.


مهربانی پادشاه

بهترین سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۱

«مهربانی پادشاه» سریال تاریخی، عاشقانه، خیالی و کمدی کره‌ای است که در ۲۰ قسمت ساخته شده است. داستان این سریال در دوران زمامداری سلسله «جوسئون» و در زمانی که طبق اعتقاداتی خرافی، فرزند دوقلو داشتن بدیمن تلقی می‌شد، می‌گذرد. زمانی که یکی از شاهزاده خانم‌ها دو قلویی به دنیا می‌آورد، دستور کشته شدن فرزند دختر صادر می‌شود، برای حفاظت از این فرزند، او به بیرون از قصر فرستاده می‌شود. چند سال بعد قل دختر که «دامی» نام دارد به قصربازمی‌گردد و به‌عنوان یکی از خدمه قصر مشغول به‌کار می‌شود. در همین اثنی، لی هووی، قل پسر، در جریان حادثه‌ای کشته می‌شود و مادر دامی که او را شناخته از وی می‌خواهد تا جای لی هووی در قصر را بگیرد.


نام من

بهترین سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۱

«نام من» سریالی کره‌ای است به کارگردانی کیم جین مین با بازی هان سو هی، پارک هی سون و آهن بوهیون. داستان این سریال درباره زنی است که برای گرفتن انتقام قتل پدرش به یک گروه تبهکار می‌پیوندد و سپس برنامه انتقام خون پدرش را در پوشش یک پلیس دنبال می‌کند. ۳ قسمت از این سریال ۸ قسمتی، در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان اکران شده است. این سریال از تاریخ ۱۵ اکتبر از طریق شبکه نتفلیکس انتشار یافته است. منتقدان، فیلمبرداری، شیوه روایت داستان در سریال و صحنه‌های اکشن و همچنین بازی تعدادی از بازیگران سریال‌نام‌من را ستوده‌اند.


فراتر از شیطان

بهترین سریال‌های کره‌ای سال ۲۰۲۱

«فراتر از شیطان» سریال کره‌ای است که در پنجاه‌و‌هفتمین دوره جشنواره هنری بائکسان، ۳ جایزه بهترین سریال، بهترین سناریو و بهترین بازیگر را از آن خود کرده است. فراتر از شیطان درباره داستان ۲ پلیس بی‌باک است که در یکی از استان‌های کره‌جنوبی فعالیت می‌کنند. این دو پلیس برای دستگیری یک قاتل سریالی، قانون را زیر پا می‌گذارند و از تمام افرادی که در این پرونده دخیل بوده‌اند بازجویی می‌کنند و خواستار آن می‌شوند که بیگناهی خود را اثبات کنند. آن‌ها همچنین خود را مبرا نمی‌دانند و از خودشان هم می‌پرسند: هیولا کیست؟ تو هستی؟ من هستم؟ یا ما هستیم؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.