مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بهترن مقصد های گردشگری برای سال 2022

با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، قصد داریم بهترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۲ که باید رفت و دید را به شما معرفی کنیم

در سال 1973 میلادی، زوج جوان بریتانیایی به نام‌های «تونی و مارین ویلر» کتاب راهنمای مسافرت با عنوان «در سراسر آسیا به قیمت ارزان» (Across Asia on The Cheap) منتشر کردند؛ اما این دو اصلاً نمی‌دانستند که همین کتاب راهنمای کوچک پایه و اساس یک برند مسافرتی در سراسر جهان به نام «سیاره تنها» (Lonely Planet) را بنا خواهد کرد.

تقریباً پس از گذشت پنجاه سال از انتشار اولین کتابشان، امپراتوری راهنمای سفر آن‌ها همچنان در حال فعالیت است و می‌توان آن را یکی از مطرح‌ترین‌های عرصه کتاب‌های راهنمای مسافرت دانست.

از آنجایی که بسیاری از نقاط جهان پس از گذراندن دوران همه‌گیری و شیوع ویروس کرونا به آرامی در حال بازگشایی هستند، سفر در ذهن بسیاری از ما وجود دارد و برای همه مهم است. امید است تا در سال ۲۰۲۲، خانواده‌ها دوباره گرد هم بیایند، عزیزان پس از مدت‌ها دوری دورهمی‌ها، مسافرت‌ها و تعطیلات لذت بخش را دوباره در کنار هم تجربه کنند.

کتاب بهترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۲ توسط شرکت سیاره تنها منتشر گردید و هم اکنون در حال فروش است. در این مطلب سعی کرده‌ایم تا چند مقصدی را که این غول دنیای مسافرت در نظر دارد که باید در سال ۲۰۲۲ به آنجاها رفت را برای اطلاع شما عزیزان جمع آوری کرده‌ایم؛ از جواهرات پنهان صحرای عمان گرفته تا آب‌های درخشان آبی بلیز. با ما همراه باشید.

تام هال، معاون تجربه مشتری شرکت سیاره تنها، در بیانیه‌ای اعلام کرد:

پس از یک وقفه اجباری، زمان آن رسیده است تا آن برنامه‌های سفری که مدت‌ها به تعویق افتاده بود را به واقعیت تبدیل کنید. این فهرست به ستایش جهان با همه تنوع شگفت‌انگیز فریبنده‌اش می‌پردازد.

امسال شرکت سیاره تنها برای بهترین مقاصد گردشگری، ده شهر، منطقه و کشور برتر را معرفی کرده است که در لیست زیر می‌توانید از آن‌ها مطلع شوید.

ده کشور برتر

۱۰. مصر

وقتی نام کشور مصر به زبان می‌آید در ذهن خیلی از ما ها تصویر هرم بزرگ جیزه، یکی از عجایب هفتگانه جهان، تداعی می‌شود؛ اما این خیال را نداشته باشید که جاذبه‌های تاریخی و قدیمی این کشور بخواهد برایتان کسل کننده باشد. با وجود اینکه بیش از چهار هزار و پانصد سال است که از تاریخ این کشور می‌گذرد، ما هنوز هر ساله بیشتر در مورد این شگفتی‌های معماری می‌آموزیم.

یک مثال با ارزش از جاذبه‌های مصر که آن را از بهترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۲ می‌کند؛ هرم شصت و دو متری جوزر، نخستین هرم مصری، سال گذشته دوباره به روی عموم باز شد.

مالاوی یکی از دوستانه‌ترین کشورهای جهان به حساب می‌آید.

۹. مالاوی

جمهوری مالاوی با وسعت تنها ۴۵۷۴۷ مایل مربع، گاهی اوقات ممکن است تحت الشعاع همسایگان بزرگتر خود مانند موزامبیک و تانزانیا قرار گیرد.

اما جواهرات گردشگری در این کشور که با لقب «قلب گرم آفریقا» شناخته می‌شود وجود دارد که آن را به حق یکی از بهترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۲۲ می‌کند؛ مانند دریاچه مالاوی که دریاچه نیاسا هم نامیده می‌شود که سومین دریاچه بزرگ قاره آفریقا و نهمین دریاچه بزرگ کره زمین است.

مالاوی نیز همانند دیگر کشورهای قاره آفریقا جاذبه‌های مشابهی دارد، مانند سیاحت اکتشافی در آفریقا که در آن می‌توانید فیل‌ها، بابون‌ها، اسب‌های آبی و دیگر حیوانات را در زیستگاه‌های بومی‌شان تماشا کنید.

۸. نپال

تقریباً غیر ممکن است که در مورد کشور نپال بدون اشاره به کوه اورست صحبت کنیم؛ اما این کشور جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز برای مسافرانی که نمی‌خواهند بلندترین قله جهان را فتح کنند دارد.

در منطقه دورافتاده «موستانگ»، به معنی دشت حاصلخیز، کوهنوردان می‌توانند صحرای مرتفع را کاوش کنند و با مردم محلی که در خانه‌های خود مستفر هستند در طول مسیر ملاقات کنند که همچنین در آنجا می‌توانند غذاهای محلی نپال شامل قهوه با کره یاک، یاک به معنای یک نوع گاومیش موبلند و دم کلفت است، و موموهایی، نوعی دامپلینگ، که به شیوه «کوتهی»، نصف سرخ شده و نصف بخار پز، سر می‌شود امتحان کنند.

کشور خاورمیانه‌ای عمان نمرات بالایی را از کارکنان شرکت سیاره تنها دریافت کرده است.

۷. عمان

آیا فکر می‌کنید که نروژ تنها کشور جهان بوده که داری آبدره است؟ خواهشاً دوباره فکر کنید.

در استان مسندم که در بخش شمالی کشور عمان است و با تنگه هرمز هم مرز بوده، ارتفاعات کوه‌ها به دو هزار متر می‌رسد تا پس‌زمینه‌ای تماشایی برای بخش‌های باریک آب ایجاد کنند.

اما این تنها جاذبه گردشگری عمان نیست که آن را تبدیل به یکی از بهترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۲ کرده است. در سفری که به کشور عمان می‌روید می‌توانید به سمت منطقه بیابانی و شنی «ربع الخالی» نیز بروید؛ منطقه بسیار گسترده‌ای است که قسمت بزرگی از خاک کشورهای عربستان سعودی، یمن، عمان و امارات متحده عربی را دربر گرفته‌ است و یکی از بزرگترین صحراهای ماسه‌ای دنیا به‌شمار می‌آید. به رفتن این منطقه انگار در آن واحد وارد چهار کشور شده‌اید.

آنگویلا یکی از جزایر بادپناه است.

۶. آنگویلا

در ابتدا باید بگوییم که آنگویلا از جمله مستملکات بریتانیا در دریای کارائیب بوده و در واقع نمی‌توان آن را یک کشور دانست؛ اما با این تفاسیر این جزیره واقع در دریای کارائیب ارزش طی کردن مسافت زیاد برای گذراندن تعطیلات در آنجا را صد در صد دارد.

برنامه دقیق و محتاطانه آنگویلا برای بازگشایی مجدد پس از شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده است که آنجا یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای جهانگردان باشد.

دریا با آب‌های فیروزه‌ای، سی و سه ساحل عمومی، دمای هشتاد درجه‌ای فارنهایت، برابر با بیست و شش درجه سانتیگراد سلسیوس، و غذاها و هتل‌های شگفت انگیز این جزیره در کنار رویکرد مسئولانه آن به سلامت عمومی در بحبوحه همه‌ گیری باعث شده است آنگویلا در این لیست قرار گیرد.

۵. اسلوونی

در میان بسیار ازی بهترین مقاصد گردشگری اروپای شرقی که پرطرفدار هستند، ممکن است گاهی اوقات کشور اسلوونی از قلم بیفتد؛ اما دیگر این چنین نیست. گردشگرانی که به این کشور سفر کرده‌اند آن را نه بالکانی، نه مدیترانه‌ای و نه وابسته به کوه‌های آلپ توصیف کردند؛ بلکه اسلوونی را ترکیبی از این سه اقلیم دانستند که پیچ و تاپ‌های مختص به خود را دارد.

به لطف وسعت کوچک این کشور، بازدیدکنندگان و جهانگردان می‌توانند از محدوده وسیعی از این کشور در مدت زمان کوتاه دیدن کنند؛ از دریاچه خیره کننده بلد گرفته تا پایتخت شلوغ این کشور یعنی شهر لیوبلیانا.

تنها کتاب راهنمای سفر شرکت سیاره تنها نبوده است که به اسلوونی توجه داشته و دیگر گردشگران و جهانگردان نام آشنا نیز به این کشور را در بین بهترین مقاصد گردشگری توصیه کرده‌اند.

۴. بلیز

آیا می‌خواهید از بناهای تمدن مایا دیدن کنید و در دریایی با آب‌هایی به رنگ آبی روشن شنا کنید و منظره‌ای از حیات وحش داشته باشید؟ کشور کوچک بلیز واقع در آمریکای مرکزی و غرب اقیانوس اطلس تمام این خصوصیات را دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۲ کرده است.

خیلی از جهانگردان که مدت زیادی را منتظر بازگشایی مرزهای استرالیا بودند کشور بلیز را به عنوان مقصد جایگزین انتخاب کردند. سیستم ذخیره‌ گاه مرجانی بلیز که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، نفس‌گیر است و بسیاری از ساکنان ایالات متحده بدون دردسر به این کشور سفر می‌کنند. یکی دیگر از نکات این کشور که بسیاری از جهانگردان این نکته یک امتیاز مثبت می‌دانند این بوده که زبان رسمی کشور بلیز انگلیسی است.

۳. موریس

یکی از پر تکرارنرین سوال‌هایی که در موتور جست و جو گوگل در مورد بهشتی به نام موریس پرسیده شده است این بوده که «موریس کجاست؟» اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم:« موریس کشور جزیره‌ای در جنوب آفریقا و اقیانوس هند است که در حدود ۹۰۰ کیلومتری شرق ماداگاسکار واقع شده‌ است».

حالا که دانستید این بهشت در کجا واقع شده است باید این را هم بدانید که به چه دلایلی این کشور در لیست بهترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است؛ محل سکونت مردمی چند نژادی و صلح‌ جو، پوشیده از زمین‌های گلف، ورزش‌های آبی بی‌شمار، کوهنوردی، شکار، تماشای پرندگان، استراحتگاه‌های مجلل، غذای عالی، هتل‌های سه و چهار ستاره، یکی از بهترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان، زندگی شبانه خوب، بارهای ساحلی زیبا، مناطق ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های اسب‌سواری در جهان، و مکان‌های دیدنی عالی.

نروژ بیش از پانزده هزار مایل خط ساحلی دارد.

۲. نروژ

نروژ به طور مداوم در فهرست شادترین کشورهای جهان قرار دارد؛ بنابراین راز آن‌ها در این امر چیست؟ جهانگردان از دو تن از اعضای سلطنتی این کشور «هوکون، ولیعهد نروژ» و همسرش «مته-ماریت نروژ» نظرشان را جویا شدند.

مته-ماریت نظرش را اینگونه گفت:« ما عاشق این هستیم که در طبیعت باشیم. اگر در روز یک شنبه در یکی از خانه‌های نروژی باشید و برای قدم زدن در جنگل در از خانه بیرون نروید، اصلاً وجه خوبی ندارد».

جهانگردانی که قصد دارند انرژی آرامش بخش نروژ را تجربه کنند مقصدشان «بوکسکوگن» (Bøkeskogen) شمالی‌ترین جنگل راش جهان است. حدود دو ساعت با پایتخت نروژ یعنی اسلو فاصله دارد، بنابراین می‌توانید به راحتی شهر و کشور را در یک روز تجربه کنند.

۱. جزایر کوک

یک نکته جالب: شرکت هواپیمایی نیوزلند تنها یک پرواز از ایالات متحده را که به نیوزلند نمی‌رود مدیریت می‌کند. این پرواز از مبدا لس آنجلس به مقصد شهر راروتونگا، پایتخت جزایر کوک و دروازه‌ای به برخی از زیباترین مکان‌های این سیاره است.

جزایر کوک به صورت مجمع الجزایر بوده و از بیش از ۱۲۰ جزیره تشکیل شده‌ است که گروهی شامل پانزده جزیره در اقیانوس آرام جنوبی در صدر انتخاب‌های کارکنان شرکت سیاره تنها بری بهترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۲ قرار داشت.

از جاذبه‌های گردشگری اینجا می‌توان به فعالیت‌های متمرکز بر آب مانند غواصی، شیرجه و ماهیگیری اشاره کرد و همچنین نمی‌توان نگاهی به جامعه بومی مائوری در دهکده ته وارا نوی را نادیده گرفت.

تا اینجا ده کشوری که در کتاب راهنمای سیاره تنها برای بهترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۲ معرفی شد اشاره داشتیم؛ حالا در ادامه شهرها و منطقه‌هایی را که شرکت سیاره تنها آن را معرفی کرده است را برایتان فراهم کرده‌ایم.

ده منطقه برتر

۱. وست‌ فیردیر، ایسلند

یکی از منطقه‌های کشور ایسلند که در شمال غربی آن واقع شده‌ است. وست فیردیر دقیقا همان چیزی را برای بازدیدکنندگان ایسلند فراهم می‌کند که بیشتر به دنبال آن هستند؛ از جمله طبیعت دست نخورده، مناظر باورنکردنی، مکان های متنوع و …

۲. ویرجینیای غربی، ایالات متحده آمریکا

ویرجینیای غربی به خاطر مناضر زیبای کوهستانی، فرصت‌های تفریحی بی بدیل در فضای باز و دوستانه ترین مردم شناخته شده است. ویرجینیای غربی تنها ایالتی است که به طور کامل در رشته کوه آپالاچی قرار دارد که به درستی به آن لقب ایالت کوهستانی داده شده است.

۳. خیشوانگبانا، چین

خیشوانگبانا از نظر طبیعت، منابع تاریخی و فرهنگی غنی است که به خاطر فرهنگ عامه، جنگل‌های بارانی، گیاهان کمیاب و حیات وحش آن مورد توجه قرار گرفته است. جاذبه‌های گردشگری مهم آن عبارتند از: باغ گیاه شناسی گرمسیری منگلون، بتکده های مانفیلونگ، غرفه جینگژن، آبراهه فیل های وحشی و روستای مردم دای در گانلانبا.

۴. خط ساحلی هرتیج کنت، بریتانیا

خط ساحلی هرتیج خیره کننده کنت یک مقصد فوق العاده خاص است که تجربیات فراموش نشدنی را برای گردشگران از سراسر جهان فراهم می‌آورد.

۵. پورتوریکو، ایالات متحده آمریکا

پورتوریکو به خاطر سواحل زیبای خود شناخته شده است و با دویست و هفتاد مایل، ۴۳۴ کیلیومتر، سواحل شنی، هر نوع ساحلی در آنجا پیدا می‌شود. پورتوریکو یکی از بهترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۰۲ است.

شیکوکو دارای یکی از زیباترین منظره‌های طبیعی قاره آسیا است.

۶. شیکوکو، ژاپن

به لطف طبیعت ناهموار این منطقه که به راحتی قابل دسترس است، برخی از محبوب‌ترین کارهایی که در شیکوکو می‌توان انجام داد عبارتند از پیاده روی، کایاک سواری، موج سواری، کوهنوردی و …

۷. بیابان آتاکاما، شیلی

بیابان آتاکاما خشک‌ترین مکان بر روی سیاره زمین است. در آتاکاما منطقه‌ای به نام گورستان نهنگ‌ها وجود دارد، که در آن بقایای اسکلت صدها نهنگ انباشته شده‌ است. آتاکاما مورد توجه توریست‌ها بوده، زیرا وضعیت زمین‌های خالی از حیات آن‌جا برایشان جذاب است.

۸. سنیک ریم، استرالیا

این منطقه با جمعیتی بیش از چها هزار نفر و مساحتی بالغ بر ۴۲۵۴ کیلومتر مربع منطقه‌ای در ناحیه جنوب شرقی ایالت کوئینزلند استرالیاست. این شهر که به خاطر مناظر خیره‌کننده‌اش شناخته می‌شود، یک مقصد گردشگری محبوب است که به بازدیدکنندگان فرصت‌های زیادی برای دیدن و تفریح می‌دهد.

۹. جزیره ونکوور، کانادا

جزیره ونکوور به‌ خاطر سواحل وحشی و رام‌نشده‌ای که دارد معروف است که پناهگاه تابستانی ایده‌آل و مرکزی برای تماشای طوفان و موج‌سواری در زمستان است. این جزیره علاوه بر مکان‌های پیاده‌روی، کمپینگ و ماجراجویی‌های پارویی، فرصت‌های زیادی برای استراحت در زمین‌های گلف دیدنی و تاکستان‌های سرسبزش ارائه می‌دهد.

۱۰. بورگونی، فرانسه

بورگونی یکی از مناطق اصلی تولید شراب در فرانسه است. به خاطر شراب‌های قرمز و سفیدش که بیشتر به ترتیب از انگورهای پینو نوآر و شاردونی تهیه می‌شوند، شهرت دارد، اگرچه انواع دیگر انگور از جمله گامای، آلیگوت، پینو بلان و سوویگنون بلان را نیز می‌توان در آنجا یافت.

ده شهر برتر

  1. اوکلند، نیوزلند
  2. تایپه، تایوان
  3. فرایبورگ، آلمان
  4. آتلانتا، ایالات متحده آمریکا
  5. لاگوس، نیجریه
  6. نیکوزیا، قبرس
  7. دوبلین، جمهوری ایرلند
  8. مریدا، مکزیک
  9. فلورنس، ایتالیا
  10. گینگجو، کره جنوبی

لیست بهترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۲۲ به پایان رسید. به نظر شما دیگر مقاصدی که برای سفر مناسب بوده چه جاهایی هستند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع گجت نیوز
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.