مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن [آموزش مشاهده مخفیانه وضعیت]

اگراز کاربران پیام‌رسان واتساپ هستید و تمایل به دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن یکی ازمخاطبان را دارید، درآموزش دیدن مخفیانه وضعیت Whatsapp همراه ما باشید.

این روزها واتس‌اپ به یکی پرکاربردترین پیام ‌رسان های خارجی در بین ایرانیان تبدیل شده است. این پیام رسان محبوب هم با برخورداری از ویژگی استاتوس یک زبانه جدید بین Chats و Calls ایجاد کرده است و قرار دادن استاتوس‌ها در آن مانند استوری اینستاگرام است.

در بخش تنظیمات پیام‌رسان واتساپ سه حالت برای مشاهده کننده‌های استوری وجود دارد، که به ترتیب شامل مخاطبین من، مخاطبین من به جز، اشتراک گذاری فقط با، می‌شود.

در گزینه ی اول، همه‌ی مخاطبین شما می توانند استوری شما را مشاهده نمایند، در حالت دوم به جز مخاطبانی که انتخاب می‌کنید، سایر افراد می‌توانند وضعیت شما ببینند و در حالت سوم فقط اشخاصی اجازه ی مشاهده می‌دهد.

پس اگر کسی شما را از طریق این تنظیمات محدود کرده باشد، امکان مشاهده استوس یا استوری او برای شما وجود نخواهد داشت.

اما شاید گاهی برای شما هم پیش‌ آمده باشد که بخواهید استوری یا استاتوس یکی از دوستان، آشنایان و یا سایر مخاطبانتان را به‌ طور مخفیانه مشاهده نمایید. ما در این نوشتار روشه‌های دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن مخاطب را به شما ارائه می‌دهیم.

دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن

پیام‌رسان واتس‌اپ و شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام هر دو متعلق به فیس‌بوک هستند و نکته جالب این است که ویژگی‌ استاتوس و استوری در آن‌ها از روی استوری‌های اسنپ‌چت الگوبرداری شده‌اند.

ویژگی استاتوس که از سوی سرور برای واتساپ ایجاد شده است، امکان اشتراک گذاری ویدئوها و تصاویر را مدت کوتاه درست مثل استوری در اینستاگرام فراهم کرده است.

در حالت عادی پس از مشاهده استاتوس واتس‌اپ هرکدام از مخاطبانتان، نام کاربری شما نیز در فهرست بازدیدکنندگان برای او نشان داده خواهد شد. اما اگر قصد دارید از نحوه مشاهده وضعیت واتساپ بدون سین خوردن مطلع شوید در ادامه با آموزش دیدن وضعیت Whatsapp به صورت ناشناس همراه ما باشید.

آموزش دیدن وضعیت Whatsapp به صورت ناشناس

دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن [آموزش مشاهده مخفیانه وضعیت]

زمانی که شما برای خود استوری یا استاتوس انتخاب می کنید، یک نماد چشم پایین آن مشاهده می‌کنید که با ضربه روی آن متوجه می شوید چه افرادی در چه ساعت هایی، استاتوس شما را تماشا کرده‌اند.

حتی اگر چندین استوری انتخاب کرده و گذاشته باشید، متوجه خواهید شد که کدام یک از آن ‌ها و تا کجای ‌آن را تماشا کرده‌اند. این وضعیف در مورد استاتوس مخاطب شما نیز مانند شما اعمال می‌شود.

اما اگر تمایل داشته باشیم وضعیت یک نفر را بدون اینکه او متوجه شود و نام ما در فهرست مشاهده کنندگان او قرار نگیرد. می‌توانید از روش‌های دیدن استوری واتساپ بدون فهمیدن طرف استفاده کنید.

Read Receipts

در آموزش دیدن وضعیت Whatsapp به صورت ناشناس روش Read Receipts تنها روش رسمی برای نحوه مشاهده وضعیت واتساپ بدون سین خوردن محسوب می‌شود.

به این نکته داشته باشید که با غیرفعال کردن گزینه Read Receipts، اعلان رسیدهای خوانده شده (تیک های آبی) یا همان Read Receipts برای چت های شما نیز غیرفعال می شود.

دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن [آموزش مشاهده مخفیانه وضعیت]

اما اگر نداشتن گزینه Read Receipts مخاطبتان برای شما اهمیتی زیادی ندارد، پس می‌توان گفت بهترین راه حل دیدن استوری واتساپ بدون فهمیدن طرف برای شما همین روش در نظر گرفته می‌شود.

با غیرفعال کردن رسید خوانده شده علاوه بر دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن او، مخاطبین شما هم نمی توانند متوجه شوند که پیام های آنها را خوانده‌اید یا نه.

در تنظیمات حریم خصوصی واتساپ شما، گزینه Read Receipts وجود دارد. پس با ورود به تنظیمات واتساپ خود به آسانی می توانید این گزینه را غیرفعال کنید.

با این روش شما می‌توانید استاتوس یا استوری WhatsApp مخاطب خود را بدون فهمیدن آنها مشاهده کنید. اما نمی توانید ببینید چه کسی استاتوس شما را نیز مشاهده کرده است

اما این نکته را به یاد داشته باشید که برنامه Xposed Framework باید روی تلفن شما نصب شده باشد تا بتوانید این روش‌ها را به کار بگیرید.

مشاهده فایل های مخفی

دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن

روش دیگر در آموزش دیدن وضعیت Whatsapp به صورت ناشناس ،دسترسی و مشاهده‌ی فایل های مخفی گوشی است. شما می‌توانید با انجام مراحلی که در این قسمت به شما ارانه می‌دهیم از این نحوه مشاهده وضعیت واتساپ بدون سین خوردن نیز استفاده نمایید.

در این مرحله می‌توانید از هر فایل منیجری (مدیریت برنامه) در تلفن Android خود استفاده کنید. هدف ما دستیابی و مشاهده‌ی فایل های مخفی است. برنامه ES File Explorer این ویژگی را به صورت رایگان در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

پس از ورود گزینه See Hidden Files را روشن کنید. در این مرحله، باید به پوشه WhatsApp media بروید و پوشه WhatsApp را در حافظه داخلی گوشی خود پیدا کنید.

حالا می توانید پوشه “Status” را باز کنید.

دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن [آموزش مشاهده مخفیانه وضعیت]

در این گام شما می توانید با استفاده از برنامه ES Image Browser یا هر برنامه دیگری وضعیت WhatsApp دیگران را باز کنید. مخاطب شما متوجه نمی شود که شما استوری وضعیت WhatsApp آنها را مشاهده کرده اید.

البته در این روش از دیدن استوری واتساپ بدون فهمیدن طرف ، استوری ها بلافاصله به روز رسانی نمی شوند. گاهی اوقات حتی اگر در WhatsApp هم به روزرسانی شده باشند باز هم نمایش داده نمی شوند.

در این شیوه متاسفانه پس از ذخیره، اینکه کدام تصویر یا ویدیو مربوط به چه کسی است مشخص نیست. اما نگران نباشید این مشکل نیز راه حل خود را دارد.

زمانی که وارد صفحه ی استوری یا استاتوس‌ها شوید، با کمی دقت متوجه می شوید که رنگ یا حدود اسنوری مخاطب شما چیست، حتی برای دقت بیشتر می‌توانید از اسکرین شات نیز استفاده کنید.

استفاده از یک گوشی دیگر

در آموزش دیدن وضعیت Whatsapp به صورت ناشناس یک ترفند ساده وجود دارد و آن این که اگر خود یک گوشی دارید که شخص مورد نظر شما، شماره آن را ذخیره دارد، می توانید از آن استفاده کرده و به صورت مخفیانه Status او را چک نمایید.

دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن
دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن

در این حالت نام شما برای آن شخص در فهرست مشاهده کنندگان استوری دیده نمی شود و تنها نام صاحب گوشی به عنوان بازدید کننده برای او قابل مشاهده خواهد بود.

استفاده از این راه یک مزیت دارد و آن این است که شما متوجه می‌شوید آیا در محدودیت‌های گفته شده قرار گرفته اید یا نه. به عنوان مثال اگر مخاطبتان شما را بلاک کرده باشد، وضعیت او برای شما زده نشده در حالی که در گوشی دیگری این تناقض قابل مشاهده است.

Xposed Module

در آموزش دیدن مخفیانه وضعیت Whatsapp می‌رسیم به ماژول Xposed، روش دیگری که برای دیدن استوری واتساپ بدون فهمیدن طرف می‌توانید از آن استفاده نمایید.

گاهی نرم افزاری نقاط ضعفی دارد که برنامه های کمکی برای جبران این کمبودها ساخته می‌شوند. با اینکه نداشتن یک گزینه ی مجزا برای دیدن استوری واتساپ بدون فهمیدن طرف را نمی توان یک نقطه ضعف برای این پیام رسان در نظر گرفت، اما حضور آن می‌توانست یک نقطه‌ی مثبت در این اپلیکیشن باشد.

در این زمینه برنامه Xposed Module  که یک برنامه کمکی وضعیت واتساپ محسوب می‌شود، می تواند بسیار کمک کننده باشد. این برنامه‌ی 5 مگابایتی فضای زیادی از گوشی شما را اشغال نمی کند و محیط کاربری بسیار سریع و آسانی نیز دارد. برای استفاده از آن کافی است مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا این اپ را دانلود کرده و نصب نمایید.
  • از صفحه ی اصلی گوشی خود روی آیکن مربوط به آن ضربه بزنید تا اجرا شود.
  • اکنون پس از دادن مجوز های لازم، از آن خارج شده، آنلاین شوید و سپس بهwhatsapp بروید.
  • در قسمت STORY ها رفته و روی وضعیت مورد نظر ضربه بزنید و سریع آفلاین شوید و مجددا به نرم افزار بازگردید.
  • همانطور که مشاهده می کنید برنامه به صورت خودکار STATUS ها را دانلود نموده است و شما می توانید آنها را مشاهده کنید.
دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن [آموزش مشاهده مخفیانه وضعیت]
دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن

قوانینی که در قسمت بالا خواندید میان تمام نسخه‌های رسمی و غیر رسمی واتس آپ از جمله واتساپ بیزینس مشترک است. بنابراین فرقی ندارد از کدام یک از نسخه‌ها استفاده می‌کنید، باید ابتدا از اینکه جزو این محدودیت نیستید مطمئن شوید.

برای اینکه متوجه شوید در این محدودیت نیستید، کافی است در فهرست وضعیت‌های دیگران که برای شما قابل مشاهده است به دنبال استوری آن شخص بگردید، اگر استوری او برای شما نمایش داده می‌شود به این معناست که شما در محدودیت نیستید و یا می‌توانید از راه هایی که در بالا گفته شد، استفاده کرده و مخفیانه story آن شخص را ببینید.

10 پرسش‌ پرتکرار درباره‌ی دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن

در بخش پایانی آموزش دیدن مخفیانه وضعیت Whatsapp برخی از پرسش‌های پرتکرار درباره‌ی دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن را که شاید سوال پیشآمده برای شما هم در بین آنها باشد به شما ارائه می‌دهیم.

دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن [آموزش مشاهده مخفیانه وضعیت]
دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن

چطور می توانم وضعیت مخفی را در واتس اپ مشاهده نمایم؟

  • برنامه واتس اپ را باز کنید و از قسمت استاتوس بازدید کنید.
  • یک برنامه مدیریت فایل مانند ES File Explorer را روی تلفن هوشمند اندروید خود نصب کنید.
  • گزینه نمایش فایل های مخفی را روشن کنید.
  • به فضای داخلی واتس اپ رسانه بروید.

از چه روشی استفاده کنم تا متوجه شوم، چه کسی پروفایل واتس اپ من را مخفیانه مشاهده کرده است؟

در واتساپ گزینه ای برای بررسی اینکه چه کسی پروفایل شما را دیده است وجود ندارد. می توانید نمایش تصویر و وضعیت خود را برای شخص ناشناس (مخاطبینی که در لیست تماس شما نیستند) مخفی کنید. در صورت تنظیم نکردن حریم شخصی، وضعیت شما قابل مشاهده است.

چگونه می توان وضعیت واتساپ خود را مخفی کرد؟

به سادگی به زبانه وضعیت بروید و روی گزینه حریم خصوصی در قسمت بالا ضربه بزنید. در میان گزینه های چه کسانی می توانند به روزرسانی وضعیت من را مشاهده کنند، گزینه مخاطبین من بجز را انتخاب کنید.

اکنون مخاطب (هایی) را که می خواهید به روزرسانی های وضعیت خود را از آن مخفی کنید را انتخاب کنید. قبل از ارسال به روزرسانی بعدی خود، باید چند دقیقه صبر کنید در غیر این صورت ، آنها هنوز هم می توانند وضعیت شما را مشاهده کنند.

دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن [آموزش مشاهده مخفیانه وضعیت]
دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن

چگونه می توانم تشخیص بدهم، کسی مرا از دیدن وضعیت خود در واتس اپ منع کرده است؟

بله، اگر توسط شخصی مسدود شده باشید، او همچنان می تواند وضعیت واتس اپ شما را ببیند. ولی شما نمیتوانید، وضعیت او را ببینید.

در واقع شما نمی توانید کاری کنید که وضعیت تان برای فرد مقابل مخفی شود. همچنین می توانید زمانی که شخص وضعیت شما را دیده است را مشخص کنید.

چطور بفهمم چه کسی وضعیت واتس اپ من را مخفیانه دیده است؟

اگر واتس اپ روی پنجره مکالمه باز می شود، ابتدا بر روی دکمه بازگشت در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.

  • در گوشه بالا و سمت راست روی علامت سه نقطه ضربه بزنید.
  • روی تنظیمات ضربه بزنید.
  • روی حساب کاربری ضربه بزنید.
  • روی حریم خصوصی ضربه بزنید.
  • گزینه «رسید خواندن» را بررسی کنید.

آیا روشی برای مشاهده‌ی وضعیت مخفی واتساپ را در iPhone وجود دارد؟

بله، وضعیت واتس اپ شخص را در آیفون مشاهده کنید بدون اینکه مشاهده شود.

  • واتس اپ را روی آیفون باز کنید.
  • به تنظیمات و سپس حریم خصوصی بروید و گزینه رسید خواندن را خاموش کنید.
  • حال به وضعیت مخاطب خاص و مورد نظر خود رفته و به روزرسانی های آنها را مشاهده کنید.

چطور متوجه شوم کسی وضعیت من را در واتس اپ بررسی می کند؟

  • واتس اپ خود را باز کرده و به برگه وضعیت بروید.
  • روی سه نقطه در کنار وضعیت من ضربه بزنید.
  • اکنون همه شماره هایی را مشاهده خواهید کرد که به روزرسانی های وضعیت شما را مشاهده کرده اند. برای مشاهده افرادی که وضعیت شما را مشاهده کردند، روی علامتview eye ضربه بزنید.
  • اکنون می توانید تمام دوستانی که وضعیت شما را مشاهده کرده اند مشاهده کنید.
دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن [آموزش مشاهده مخفیانه وضعیت]
دیدن استاتوس واتساپ بدون فهمیدن

چطور می‌توانم وضعیت واتس اپ خود را برای شخص دیگر قابل مشاهده کنم؟

با تغییر حریم خصوصی وضعیت می توانید مشخص کنید که وضعیت شما برای چه کسانی قابل مشاهده باشد. برای برای تغییر حریم خصوصی وضعیت، برامه واتس اپ در دستگاه اندروید خود را باز کنید، به قسمت وضعیت بروید.

روی دکمه منو بروید و سپس روی حریم خصوصی وضعیت ضربه بزنید. در اینجا مشخص کنید چه کسی می تواند به روزرسانی های وضعیت شما را ببیند.

اگر کسی مرا از فهرست مخاطبین خود حذف کرده باشد، در WhatsApp چه خواهم دید؟

اگر شخصی شما را از لیست مخاطبین خود حذف کند، نمی توانید اطلاعات پروفایل آنها مانند عکس پروفایل، پیام وضعیت و آخرین بازدید را مشاهده کنید (اگر قابلیت مشاهده شدن آنها روی «مخاطبین من» تنظیم شده باشد.)

آیا فردی که مرا نمی‌شناسد می تواند وضعیت واتس اپ من را ببیند؟

اگر گزینه رسید خواندن واتس اپ شما خاموش باشد همه می توانند وضعیت شما را مشاهده کنند. برای این کار واتس اپ را باز کنید. به تنظیمات >> حساب کاربری >> حریم خصوصی بروید و گزینه رسیدن خواندن را خاموش کنید.

منبع تکراتو
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.