مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

کاربردهای گوش پاک کن: عجیب‌ترین کارهایی که می‌توان با گوش پاک کن کرد

صورتی‌ها: پنبه‌ی گوش پاک کن بسیار صاف و نرم است و به تخلیه و تمیز کردن گوش شما کمک می‌کند. اما پزشکان و متخصصان استفاده از گوش پاک کن را یک اشتباه می‌دانند. اشتباهی که امروزه در جامعه وجود دارد استفاده از وسیله‌ای است که به نوک آن پنبه متصل شده و افراد به عنوان گوش‌ پاک‌کن در تمیز کردن گوش از آن استفاده می‌کنند. شکل و سایز گوش پاک‌کن به گونه‌ای است که به جای آنکه جرم گوش را خارج کند مانند سمبه جرم را به داخل آن فرو می‌برد و تا نزدیک پرده گوش هدایت می‌کند. نزدیک شدن جرم به پرده گوش باعث انسداد، درد و عفونت آن می‌شود. لذا در حالت عادی استفاده از گوش پاک‌کن در هر فرم، شکل و سنی به هیچ شخصی توصیه نمی‌شود. با این حال این وسیله چندان بی کاربرد نیست و می‌تواند از آن در موارد مختلفی استفاده کرد. در این بخش قصد داریم کاربردهای گوش پاک کن را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

کاربردهای گوش پاک کن

کاربردهای گوش پاک کن

شکل ظاهری و جنس گوش پاک کن به صورتی است که آن را در برخی موارد به گزینه‌ی ایده آل تبدیل می‌کند که در ادامه با این موارد بیشتر آشنا می‌شود. در ادامه ۱۰ نمونه از کاربردهای گوش پاک کن را معرفی می‌کنیم.

کاربردهای گوش پاک کن

درمان فرو رفتن ناخن انگشت پا در گوشت با گوش پاک کن:

فرو رفتن ناخن پا در گوشت است که این مسئله جزئی می‌تواند به یک عفونت تمام عیار تبدیل شود. چیزی که به عنوان یک آزار شروع می‌شود، می‌تواند باعث مراجعه به دکتر و در نهایت صرف هزینه‌ی و تحمل درد زیاد ختم شود. اما در این موارد، پیش از شروع عفونت می‌توانید به سادگی، از این مشکل پیشگیری کنید.

یکی از کاربردهای گوش پاک کن در این مورد است. برای اینکار، پنبه را از چوب آن جدا  کنید و با استفاده از آن لبه‌ی ناخن خود را با آرامی بالا بیاورید. بهتر است این روش را هر روز بعد از دوش گرفتن انجام دهید. چون بعد از دوش گرفتن پوست و ناخن شما نرم‌تر هستند. پس از یک هفته خواهید دید که ناخن انگشت پا دیگر در گوشت فرو نمی‌رود.

کاربردهای گوش پاک کن

کشیدن زیپ:

یکی دیگر از کاربردهای گوش پاک کن در کشیدن زیپی است که گیر کرده است. هیچ گونه زیپی من جمله کیف پول، کاپشن، کیف ورشی و … از گیر نکردن در امان نیستند. تلاش برای آزاد کردن زیپ در برخی موارد اوضاع را بدتر می‌کند و گاها باعث شکستن شدن دندانه‌ها و در رفتن زیبپ می‌شود.

با این حال ما ترفندی به شما آموزش می‌دهیم که با استفاده از کابردهای گوش پاک کن به راحتی زیپ خود را آزاد کنید. کاری که باید بکنید این است که یکی از پنبه‌های گوش پاک کن را به ماده‌ای لغزنده مانند لوسین دست و پا آغشته کنید و با آن را بر روی دندانه‌های زیپ بکشید و زیپ را به آرامی باز یا بسته کنید. چند مرتبه این کار را تکرار کنید تا دندانه‌های به خوبی روغن کاری شوند.

کاربردهای گوش پاک کن

روشن کردن چشم‌ها کی از کاربردهای گوش پاک کن:

گاهی اوقات تنها چیزی که هر روز صدها بار آن بشنویم، جمله‌ی “شما چه چشمانی زیبایی دارید” است. اما این موضوع چه ربطی به گوش پاک کن دارد؟ با یک ترفند ساده، می‌توانید به این رویایتان برسید. فقط کافی است مقداری روشن کننده پوست را با استفاده از گوش پاک کن به زیر چشم‌تان اعمال کنید.

کاربردهای گوش پاک کن

تمیز کردن سشوار:

معمولا سشوار کردن موها در زمان‌هایی انجام می‌شود که عجله داریم و اصلا توجهی به تمیزی خودِ آن و دریچه‌های هوای آن نمی‌کنیم. آلوده بودن این فیلتر و دریچه‌ی هوای آن در طول زمان باعث ایجاد باکتری در آن شده که می‌تواند به موهای شما سرایت کند. برای تمیز کردن به وسیله‌ای نیاز دارید که ویژگی‌های پوش پاک کن را داشته باشد.

یکی دیگر از کاربردهای گوش پاک کن استفاده در همین مورد است. توسط گوش پاک کن می‌توانید در عرضِ چند دقیقه انجام دهید. با باز کردن محفظه‌ی فیلتر پرزهای موجود را پاک کنید.

کاربردهای گوش پاک کن

با گوش پاک کن می‌توانید خط لب را صاف کنید:

یکی دیگر از کاربردهای گوش پاک کن مربوط به مسائل آرایشی و زیبایی است. حتی اگر افراد کمی از خط لب استفاده می‌کنند، اما به طور عجیبی در هر کیف آرایشی این لوازم آرایشی موجود است. با اینکه این وسیله باعث ایجاد برق بر روی لب می‌شود، اما کشیدن آن‌ها همیشه صاف به نظر نمی‌رسد. اما با استفاده از این ترفند ساده می‌توانید، در چند ثانیه خطوط لب‌تان صاف کنید.

کاربردهای گوش پاک کن

رفع خراش از روی چرم:

وجود خراش بر روی کیف یا کفش چرمی بسیار آزار دهنده است. اما می‌توانید با استفاده از وازلین و گوش پاک کن خراش‌های سطحی از روی چرم را حذف کنید. برای اینکار خیلی ساده یک سمت گوش پاک کن را به وازلین آغشته کنید و آن را در محل خراشیدگی‌ها بکشید.

کاربردهای گوش پاک کن

تمیز کردن کثیفی‌های مانیکور:

مانیکور می‌تواند یکی از ابزار دلبری خانم‌ها باشد. با تمامی این هیجانات گاهی اوقات می‌توانند دچار بیرون زدگی و کثیفی شوند. اما نگران نباشید با استفاده از کابردهای گوش پاک کن می‌توانید این اشکالات رفع کنید.

کاربردهای گوش پاک کن

سایه زدن چشم با گوش پاک کن:

نبود یا گم شدن پد سایه چشم در مسافرت‌ها می‌تواند کمی آزار دهنده باشد. این درحالی است که گوش پاک کن می‌تواند به عنوان یک پد سایه‌ی چشم کاربرد داشته باشد که به سادگی درون کیف پول حمل می‌شود. اگر به تعداد دفعات بالایی نیاز به سایه زدن خواهید داشت، می‌تواند تعداد زیادی از آن‌ها را همراه خود داشته باشید.

دقت داشته باشید که به دلیل ظاهر ظریف و پنبه‌ی نرم آن گوش پاک کن یک وسیله‌ی ایده‌آل برای تمیز کردن درزها و مکان‌هایی است که باریک هستند. همچنین از آن در موارد مختلفِ در بحث آرایش می‌توانید استفاده کنید. شما چه ترفندهای دیگری را با گوش پاک کن سراغ دارید؟

برگرفته شده از: ehow

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.