مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

پله پله تا دروازه بهشت

دروازه بهشت نام یکی از جاذبه های محبوب چین است که در استان هونان در میان کوه تیانمن شان قرار گرفته و یکی از زیباترین پلکان های جهان را در خود جای داده است. برای رسیدن به دریچه معروفی که دروازه بهشت نامیده می شود، لازم است حدود 999 پله را بالا بروید.

برای رسیدن به این بهشت باید از تله کابین استفاده کنید. بازدیدکنندگان، از مرکز ژانگجیاجیه در ایالت هونان چین با تله کابین به کوه تیانمن میروند. حدود نیم ساعت طول می کشد تا تله کابین، 24500 فوت بالا برود و به بالای کوه تیانمن برسد. در آخر مسافران جلوی “دروازه بهشت” پیاده می شوند. غار تیانمن که حدود 5000 فوت بالاتر از سطح دریاست، بلندترین طاق طبیعی در جهان محسوب می شود و باعث شده تا نام این مکان بسیار مشهور شود. چشم اندازهای فوق العاده زیبا و منحصر به فرد باعث شده تا بازدیدکنندگان زیادی به این کوه بیایند.

 

دروازه بهشت کشور چین

مسیر دسترسی به دروازه بهشت

برای رسیدن به دروازه بهشت چین، بازدیدکنندگان باید از 999 پله که “پلکان بهشت”نام دارد، بالا روند. در معانی و رمزگذاری های چینی، عدد9، عدد خوش شانسی و نمادی از اقبال خوب و جاودانی است. کسانی که تمایلی به استفاده از تله کابین ندارند، می توانند سوار بر اتوبوس، از یک جاده باریک که 99 پیچ و خم دارد، این مسیر را طی کنند. خود غار تیانمن حدود 430 فوت ارتفاع و 190 فوت عرض دارد. تا سال 263 میلادی، این غار یک مکان کاملا عادی بود تا اینکه یک طرف صخره فرو ریخت و دروازه ای به سمت بهشت به وجود آمد. به هر حال مراقب باشید که با چه کسانی در مورد داستان پیدایش این غار صحبت می کنید. برخی بر این باورند که پیدایش این غار بسیار مرموز بوده و این باور باعث شد که برای بعضی افراد، کوه تیانمن به عنوان یک کوه مقدس شناخته شود.

دروازه بهشت چین + تصاویر

 

جاذبه های گردشگری اطراف دروازه بهشت

 

 

 

بازدیدکنندگانی که به جاذبه های طبیعی مذهبی علاقه دارند، می توانند از معبد تیامنشان بازدید کنند، این معبد در سال 870 میلادی ساخته شده است. گفته می شود که اینجا مرکز بودایی های هونان غربی است. همچنین می توانید در پارکی که این کوه را احاطه کرده، گردش کنید. این پارک چشم اندازهای باورنکردنی و بسیار زیبایی دارد. چند مسیر پیاده روی در صخره ها وجود دارد (سه تا از آن ها از شیشه ساخته شده) که بازدیدکنندگان می توانند از این طریق به این ژئوپارک (پارکی که از نظر زمین شناسی اهمیت خاصی دارد و برای آگاهی عموم و جذب گردشگر استفاده می شود) و کوه مقدس چینی نزدیک تر شوند.

با 2 تا از خطرناک ترین گذرگاه های دنیا آشنا شوید

تخته های چوبی کهنه و پوسیده ای که از طریق چند کابل کهنه زنگ زده و نه چندان قابل اعتماد نگه داشته شده است، روی رودخانه ای خروشان یا بالای پرتگاهی عمیق و خطرناک قرار داده شده و تنها راه عبور است و آنقدر سست است که با هر وزش بادی به این طرف و آن طرف می رود. اگر شما باشید در این شرایط چه کار می کنید؟ قدم گذاشتن روی آن ممکن است به معنای هیچ وقت برنگشتن باشد… نظیر این گذرگاه ها در دنیا کم نیست، گذرگاه هایی که عبور از آنها واقعا جرات زیادی می خواهد و به عبارتی بازی مرگ است! در ادامه با دلگرم همراه باشید و با 2 تا از خطرناک ترین گذرگاه های دنیا آشنا شوید.

 

ال کامینیتو دل ری | اسپانیا

1. ال کامینیتو دل ری | اسپانیا

یکی از گذرگاه های این فهرست است که در کشور اسپانیا قرار دارد و به معنای «گذرگاه کوچک شاه» است. این گذرگاه که در امتداد ۲ دیوار ال چورو و دیوار بزرگ سنگی آلور قرار دارد، در زمان پادشاهی شاه آلفونسوی هشتم و به دستور او ساخته شده است و از آن برای جابه جایی کارگران و خدمه و نیروهای پادشاه استفاده می شده است، دلیل نامگذاری آن هم، گذر گه گدار پادشاه از آن بوده است. جالب است بدانید این گذرگاه در ارتفاع ۱۰۷ متری رودخانه قرار دارد اما عرض آن کمتر از ۱ متر و حتی در جاهایی کمتر از ۵۰ سانتیمتر است! تا به حال افراد زیادی موقع گذر از ال کامینیتو دل ری کشته شده اند و به همین دلیل، لقب خطرناک ترین گذرگاه جهان را به آن داده اند. (گرچه باید آن را یکی از خطرناک ترین ها دانست!) تا سال ۲۰۰۰، به دلیل خطرناک بودن بیش از اندازه ی آن، کسی نمی توانست از این گذرگاه عبور کند و ممنوع بود اما خیلی ها بدون توجه به هشدارها برای ماجراجویی، همچنان از آن گذر می کردند و اینطور بود که این مسیر ایمن و بازسازی شد و دوباره بازگشایی شد. هر چند هنوز هم اصلا محل قابل اطمینانی برای گذر نیست.

 

پلکان مرگ در پرو

2. پلکان مرگ در پرو

و حالا می رسیم به یکی از مشهورترین گذرگاه های خطرناک دنیا به نام پلکان مرگ… این پلکان در واقع از بقایای به جا مانده از اینکاهای ماچوپیچو در پرو است. جدای از خطری که باید برای رسیدن به این پلکان کرد، عبور از این پله ها خود ماجراجویی فوق العاده خطرناکی است و در یک جمله کسی که از این پلکان عبور می کند، به معنای واقعی جان بر کف است! می خواهید عمق خطر عبور از این پله ها را درک کنید؟ پس فقط فکر کنید که در بالای کوهی در ارتفاع ۲۴۳۸ متری قرار دارید و برای رسیدن به قلعه ی اینکاها باید از روی این پله ها که به پله های شناور هم معروف هستند رد شوید. یک لغزش کوچک کافی است تا هیچ وقت موفق به دیدن قلعه نشوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.