مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

درباره منطقه شهران چه می‌دانید؟

شهران از جمله خوش‌ آب‌وهواترین محله‌های غرب پایتخت و جزو منطقهٔ ۵ شهرداری تهران به شمار می‌آید. محله شهران بوستان‌ها و پارک‌های فراوانی دارد. پارک جنگلی کوهسار در شمال غربی محله شهران قرار گرفته و پاتوقی برای تفریح مردم این محله است. شهران به دلیل داشتن آب و هوای کوهستانی و خنک انتخاب تعداد زیادی از افراد برای سکونت است

شهران از جمله خوش‌ آب‌وهواترین محله‌های غرب پایتخت و جزو منطقهٔ ۵ شهرداری تهران به شمار می‌آید. محله شهران بوستان‌ها و پارک‌های فراوانی دارد. پارک جنگلی کوهسار در شمال غربی محله شهران قرار گرفته و پاتوقی برای تفریح مردم این محله است. شهران به دلیل داشتن آب و هوای کوهستانی و خنک انتخاب تعداد زیادی از افراد برای سکونت است. وجود کوه‌ها و  ارتفاعات، باعث به وجود آمدن آب‌وهوای کوهستانی‌ این منطقه شده است. اگر قصد  اجاره خانه در شهران در دیوار را دارید، شک نکنید که به انتخاب درستی دست زده‌اید. قبل از دههٔ ۵۰ محلهٔ شهران بخشی از روستای کن بود و در گذشته (آب پیک) نامیده می‌شد که با گذر زمان جمعیت محله افزایش یافته و نام آن به «محلهٔ شهران» تغییر کرد. مجاورت محلهٔ شهران به پارک جنگلی کوهسار و بوستان‌ها‌، داشتن دسترسی خوب و امکانات فراوان، باعث شد این منطقه، امروزه به محله‌ای پر متقاضی برای خرید خانه تبدیل شود. از جمله امتیازات محله شهران می‌توان به دسترسی به اتوبان‌ها، مراکز خرید و محل‌های تفریحی و گردشی، آب‌وهوای پاک و دلپذیر، خیابان‌های پهن، آپارتمان‌های نوساز و… اشاره کرد. می‌توانید از طریق کلیک روی لینک روبه‌رو آگهی‌های خرید خانه در شهران در دیوار را ببینید و با پیشنهادهای شگفت انگیز روبه‌رو شوید.

ساختار محله شهران

بافت محلهٔ شهران در سال‌‏های اخیر به طور کلی تغییر و تحول پیدا کرده‌ و محلهٔ خوش آب‌وهوای شهران که در سال‏‌های گذشته با خانه‏‌های ویلایی‌‏اش شناخته می‌‏شد، امروزه مانند سایر بسیاری مناطق پایتخت در جهت ساخت‌وسازهای شهری، جای خود را به آپارتمان‏‌ها و برج‏‌های لوکس و مدرن داده است. وجود طبیعت‌‏گردی‏‌های متنوع و امکانات رفاهی محلهٔ شهران بر قیمت‏ خانه‌‏های این منطقه تاثیر گذاشته و باعث شده انبوه‌‏سازان به این محدوده روی بیاورند و ظاهر و بافت منطقه را تغییر بدهند. تنها مشخصهٔ این محله که از گذشته تا امروز بافت و ساختار خود را حفظ کرده، کوچه‏‌های وسیع و خیابان‏‌های عریض و طویل است. خیابان‏‌ها و کوچه‏‌های فراخ، مزیتی برای ساکنان محله به حساب می‌‏آید؛ زیرا با توجه به عریض بودن کوچه‌‏ها، ساکنان محله به راحتی می‌‏توانند، جای پارک مناسبی برای خودروی خود پیدا کنند و دیگر خیالشان از بابت پارک خودرو راحت باشد.

خیابان‌های مهم شهران

خیابان‌های حاج آقا خیابانی، عسگری، نیروگاه، الوند در شهران شمالی و در شهران جنوبی خیابان مخابرات، کانون برادران طوقانی، جزء مهم‌ترین خیابان‌های منطقهٔ شهران محسوب می‌شوند. از جمله خیابان‌های معروف شهران نیز می‌توان خیابان عسگری، وسک، نیما یوشیج طوقانی و شیخ الاسلام را نام برد.

 محله‌های شهران

شهرک نفت یا اپی جی یکی از شهرک‌های قدیمی منطقهٔ شهران است. سازه‌های این محله بسیار محکم و مقاوم بوده و بافت زیبایی دارد. آب و هوای عالی، منظره تماشایی و چشم‌انداز کوهستان، نقاط مثبت این منطقه به شمار می‌آیند. تنها نقطه منفی این محله دوری و عدم دسترسی است که این مسأله نیز با آمدن مترو برطرف می‌شود. منطقه با میدان اول شهران و میدان دومش شناخته شده است. اگر به شهران رفته باشید، مطمئنا متوجه وسعت باغات کن شده‌اید. همچنین باد مداومی همواره از سمت رودخانه کن به منطقه می‌وزد و هوا را پاک و تمیز می‌کند.

مراکز خرید شهران

یکی از مراکز خرید مهم شهران، مرکز خرید سامان است. در این مرکز خرید می‌توان انواع و اقسام کالاها را تهیه و نیازهای خود را تأمین کرد. مرکز خرید سامان در تهران، شهران، فلکه دوم، خیابان یکم شهران قرار دارد. در این مرکز خرید کارت خوان وجود دارد، اما جای پارک به سختی پیدا می‌شود؛ بنابراین قبل از رفتن به مرکز خرید، به دنبال جای پارک مناسب باشید. در مرکز خرید سامان محصولاتی چون، اسباب بازی، طراحی و ساخت طلا، اکسسوری، فروشگاه حضوری و آنلاین شال و روسری، لباس بچگانه و… با بهترین کیفیت عرضه می‌شود.

مجتمع تجاری شهران، یکی دیگر از مراکز خرید واقع در محله شهران شمالی، خیابان یکم است. این مجتمع یکی از چهار مرکز خرید در محله شهران است. این مرکز خرید از نظر موقعیت جغرافیایی در مجاورت قنادی لادن شهران و فست فود بیست تیک و بستنی کوهسار قرار دارد. از دیگر مراکز خرید شهران می‌توان مرکز خرید، رویال، مجتمع ستاره، مرکز خرید قائم و… نام برد.

  مراکز تفریحی شهران

شهران، محله‌‏ای است که به لحاظ وجود مراکز تفریحی، گردشی و طبیعت‌‏گردی بسیار غنی بوده و در میان پایتخت‌‏نشینان پر آوازه است. می‌‏توان گفت مهم‌‏ترین این مراکز تفریحی، پارک جنگلی کوهسار نام دارد. پارک جنگلی کوهسار بزرگ‌ترین پارک جنگلی شمال‌غرب، پایتخت است. یکی از مزیت‏‌های این پارک، داشتن فضایی دنج و دلنشین بوده که نسبت به سایر مراکز تفریحی تهران خلوت‌‏تر بوده و آرامش منحصر به فردی دارد. پیست پاراگلایدر شهران جزء معدود پیست‌های‌ پاراگلایدر پایتخت است که امکان انجام این ورزش جذاب را برای علاقه‌مندان به ورزش‌‏های هوایی، فراهم می‌کند. علاوه بر پیست پاراگلایدر، پیست موتورسواری نیز در این محل قرار گرفته است. در محلهٔ شهران، پارک‌‏های کوچک‏‌تری به نام؛ پارک سرداران شهید، پارک بهار آزادی، پارک معلم، پارک طوقانی و… وجود دارد.

 دسترسی

از دیگر مزایای محله شهران، دسترسی به اتوبان‌‏های مهم تهران است که رفت‏‌وآمد را برای ساکنان محله آسان کرده است. این محله در بین چند اتوبان پر رفت‌‏و آمد قرار گرفته است. محلهٔ شهران به اتوبان‏‌های همت، آب‌شناسان، نیایش و باکری دسترسی دارد. در محلهٔ شهران، ایستگاه‏‌های تاکسی و اتوبوس تعبیه شده‌اند که ساکنان را تا ایستگاه مترو ارم سبز می‌‏رسانند و برعکس. وجود اتوبان‌‏های متعدد و ایستگاه‏‌های وسایل حمل‌ونقل عمومی، راه‏‌های ارتباطی به محله شهران را سهل‌الوصول کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.