مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ییلاقات اطراف تهران مناسب برای سفرهای یکروزه

ییلاقات اطراف تهران از جمله مکان‌های باصفا برای سپری کردن آخر هفته‌ها محسوب می‌شود. این ییلاقات دارای طبیعت بکر، هوای مطبوع و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است.

شاید شما جزو افرادی باشید که تنها تصویری که از تهران دارند؛ شهری شلوغ با ترافیک‌های سنگین، پر سروصدا و آلودگی هوا است؛ اما تنها کافی است کمی از این شهر دور شوید و به اطراف و اکناف آن سری بزنید تا چهره‌ای متفاوت و البته پاک و زیبا را از پایتخت ببینید.

در نزدیکی‌های تهران جاهای دیدنی و ییلاقی فراوانی وجود دارد که می‌تواند مقصد سفرهای یک‌روزه باشد و تصویری تازه و بدیع از این شهر را برایتان خلق کند. ییلاقات اطراف تهران مانند لوسان، طالقان، فشم و روستای افجه از جمله مکان‌هایی است که با داشتن طبیعت بکر و هوای مطبوع و دل‌پذیر، چشم‌انتظار پایتخت‌نشیان و گردشگران است.

در این مقاله قصد داریم تا به اتفاق هم گشتی در حوالی پایتخت بزنیم، از ییلاقات اطراف تهران دیدن کنیم و با آن‌ها آشنا شویم؛ پس در این سفر همراه کجارو باشید.

با ییلاقات اطراف تهران بیشتر آشنا شوید:

  • لواسان
  • طالقان
  • فشم
  • کن و سولقان
  • افجه
  • آهار و شکراب
  • برغان
  • شهرستانک
  • وردیج و واریش
  • کردان
  • برگ جهان
  • زرین دشت
  • خور
  • کرکبود
  • کند علیا
  • آبنیک
  • ایگل
  • تنگه واشی

لواسان

دشت هویچ ییلاق لواسان

منبع عکس: خبرگزاری صدا و سیما

لواسان که در اصطلاح عامیانه به آن لواسون‌ گفته می‌شود؛ دره‌ای ییلاقی و خوش آب‌وهوا است که در دامنه‌های جنوبی کوه‌های البرز جای گرفته است و از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. لواسان نزدیک‌ترین منطقه ییلاقی به تهران است که در شمال شرق آن قرار دارد.

لواسان دارای چشم‌انداز‌های بکر و زیبا همچون رودخانه جاجرود و سد لتیان است. طبیعت این منطقه از دامنه‌های شمالی آن شروع و به دریاچه سد لتیان ختم می‌شود. این منطقه همچنین روستاهایی تماشایی چون افجه، سینک و برگ جهان دارد که گشت‌وگذار در آن‌ها دلنشین خواهد بود.

طالقان

طالقان یکی از ییلاقات نزدیک تهران

 عکاس: امیر پاشایی

طالقان یکی از مناطق ییلاقی و معروف تهران است که با داشتن هوای خنک و دل‌پذیر در روزهای آخر هفته میزبان بسیاری از تهرانی‌ها و اهالی پایتخت است. این منطقه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فروانی دارد و برای سفر یک روزه در کنار خانواده و دوستان بسیار مناسب است.

قلعه‌های تاریخی متعلق به دوره اسماعیلیان، چشمه‌های جوشان و پرآب مانند چشمه آب گرم گنداب، آبشارهای چون شلبن، آسکان و سفید آب، غارهایی همچون غار پراو بزج زالن از جمله دیدنی‌های طالقان است. وجود گل گشت‌های سرسبز با مناظر بی‌بدیل، فرصت مناسبی برای پیاده‌روی و گشت‌وگذار در دل طبیعت زیبای طالقان است. ‎

فشم

ییلاق فشم تهران

منبع عکس: خبرگزاری ایرنا (عکاس: فاطمه پیری)

فشم که به نام‌های اوشون-فشم و اوشان-فشم-میگون نیز شناخته می‌شود، یکی از بهترین ییلاقات تهران است. فشم دارای جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و امکانات تفریحی و رفاهی متعددی است و از این‌ رو، بسیار مورد توجه گردشگران است.

از جاهای دیدنی‌ فشم می‌توان آبشارهای لالون، لارمحله، آبشارهای یخی آبنیک و هملون نام برد. رودخانه فشم، دشت جانستون، دره آهنگرک، تنگه هملون یا دره هملون به‌همراه غار اسبول و باغ‌های سرسبز میوه‌های خوش‌طعم نیز بخش دیگری از زیبایی‌های فشم را تشکیل می‌دهند. کوه‌های اطراف نیز مقصدی عالی برای کوهنوردان و صخره‌نوردان است.

کن و سولقان

سولقان از ییلاقات اطراف تهران

منبع عکس: دهیاری سولقان

كن و سولقان نام دو روستای ییلاقی است که در شمال غربی تهران قرار دارد. این منطقه ییلاقی طبیعتی سرسبز، خوش‌ آب‌وهوا و دیدنی‌های متعددی دارد. امامزاده داوود یکی از جاذبه‌های معروف دره کن است. باغ‌های پر میوه نیز چشم‌انداز زیبایی به این دره بخشیده است. در مسیر جاده کن سولقان، کافه‌ها، رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌های زیادی به چشم می خورد.

روستاگردی در کن نیز صفای خاصی دارد. روستای سنگان که یکی از محله‌های ییلاقی محله کن به شمار می‌رود و برای کوهپیمایی مناسب است. در نزدیکی این روستا آبشار رندان وجود دارد که در زمستان یخ می‌زند و منظره تماشایی را به وجود می‌آورد. سولقان، وردیج، واریش، کشار، کیگا نیز از دیگر روستاهای کن است.

افجه

روستای افجه

منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: احمد آقاسیانی)

دشت هویچ، یکی از زیبایی‌های روستای افجه است

روستای زیبا و خوش آب‌وهوای افجه یکی از ییلاقات اطراف تهران است که با داشتن جاذبه‌های دیدنی و تماشایی یکی از پاتوق‌های ییلاقی پایتخت‌نشینان در آخر هفته‌ها است. مهم‌ترین جاذبه این روستا دشت هویچ یا دشت گرچال است که در بالادست افجه در ناحیه گلندوک و لواسان جای گرفته است.

از دیگر دیدنی‌های افجه می‌توان به دشت‌ها و آبشارهای تماشایی چون پسوچیک، حمام تاریخی، درخت چنار ۴۰۰ ساله، سقاخانه و قلعه ساکا اشاره کرد. باغ‌های سرسبز این روستا در فصل بهار با شکوفه‌های گیلاس چهره‌ای زیبا و رویایی به افجه می‌بخشند و عبور از کوچه‌پس‌کوچه‌های و خانه‌های قدیمی آن حس و حالی خوشایند به آدمی می‌دهد.

در کنار گشت و گذار در داخل روستا و طبیعت اطراف آن می‌توانید به کوهنوردی نیز بپردازید. وجود قله‌های متعدد چون آتشکده ساکا یخچال و مهرچال، افجه را به مقصدی عالی برای برای کوهنوردان تبدیل کرده است.

منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: احمد آقاسیانی)

آهار و شکراب

مسیر آهار به شکراب

منبع عکس: ایسنا (عکاس: وحید حسینی)

روستای آهار یکی دیگر از ییلاقات تهران محسوب می‌شود که رفتن به آن در هر فصل و زمانی دلچسب و خاطره‌انگیز است. در فصل بهار و اوایل آن  آهار به‌همراه باغ‌های گیلاس و آلبالو همچون تابلوی نقاشی زیبا می‌ماند و در فصل پاییز مهمانی از رنگ‌ها در آن برپا می‌شود. آبشار فصلی چهل پله یکی از دیدنی‌های آهار است که در دامنه کوه قلعه دختر آهار قرار دارد.

مسیر آهار به شکراب، یکی از زیباترین مسیرهای طبیعت‌گردی است

روستای شکرآب نیز یکی دیگر از مکان‌های ییلاقی اطراف تهران است که بعد از آهار واقع است. مسیر آهار به شکراب یکی از رویایی‌ترین مسیرهای طبیعت‌گردی در فصل پاییز است که دو ساعت به‌طول می‌انجامد و در میان طبیعت‌دوستان محبوبیت دارد. روستای شکرآب باغستانی باصفا و خوش آب‌وهوا است که در گذشته مورد توجه و شکارگاه و ییلاق حاکمان به شمار می‌رفته است. آبشار شکراب از جمله دیدنی‌های این روستا است.

برغان

روستای برغان از ییلاقات اطراف تهران

منبع عکس: ناشناس

برغان یکی از روستاهای ییلاقی و خوش آب‌وهوا در نزدیکی تهران است که در میان در کوه‌های البرز و در میان کرج و هشتگرد واقع شده‌ است. رودخانه‌های شاهرود و سنج که از کوه‌های البرز مرکزی سرچشمه می‌گیرند با عبور از میان برغان سرزندگی و حیات را به آن بخشیده است.

مسجد و حسینیه اعظم برغان، پل برغان، زیارتگاه چهل دختر، درختان کهنسال همچون چنار کهن مسجد برغان و درخت پیر سپیدارک، تپه باستانی کش کلا، پل تاریخی و حمام قدیمی، خرابه‌های آسیاب و کوچه‌های سنگ‌فرش از جمله دیدنی‌های این روستا است. بازار برغان نیز یکی از قدیمی‌ترین بازار‌های موجود در استان البرز است که در گذشته به‌عنوان مرکز تجارت محصولات کشاورزی همچون پنبه شهرت داشت. تکیه و تعزیه این روستا نیز شهرت زیادی دارد.

روستای برغان سوغاتی‌های خوشمزه زیادی چون عسل‌، توت، گردو سماق و لبنیات دارد که از میان آلو و گوجه سبز برغان معروف‌ترین آن‌ها است. دیزی محلی، انواع کباب، آش کشک، آش جو، مغزنان، لواسیرک نان، دوبندی نان و فسنجان غذاهای لذیذ محلی برغان است.

  • آدرس: ۱۳ کیلومتری شمال غربی شهر کرج، شهرستان ساوجبلاغ، بخش چندار، دهستان برغان (مشاهده روی نقشه)

شهرستانک

روستای شهرستانک از ییلاقات اطراف تهران

منبع عکس: خبرگزاری ایرنا

از جمله مکان های ییلاقی اطراف تهران که برای گردش یک روزه مقصدی عالی محسوب می‌شود؛ روستای شهرستانک است. در این روستا در فصل پاییز جشنواره‌ای از رنگ‌ها برپا می‌شود و طبیعت‌گردان و طبیعت‌دوستان زیادی را به سوی خود فرا می‌خواند.

شهرستانک، یکی از ییلاقات دوره قاجار است

روستای تاریخی شهرستانک در گذشته محل کاخ ییلاقی ناصرالدین شاه قاجار بوده است که بقایای آن همچنان در این روستا وجود دارد. قلعه دختر یا قلعه دزدبند یکی دیگر از بناهای تاریخی شهرستانک است. در این روستا همچنین تپه باستانی به نام شنستون یا شنستان وجود دارد که نشان از قدمت این مکان است.

آبشار و رود گیله رود از جاذبه‌های طبیعی شهرستانک است. این رود از داخل روستا و از نزدیکی کاخ ناصری عبور می‌کند و جلوه و طراوات زیبایی به آن بخشیده است.

وردیج و واریش

صخره‌های روستای وردیچ و واریش

منبع عکس: خبرگزاری ایرنا (عکاس: عبدالله حیدری)

وردیج و واریش نام دو روستایی دیدنی در اطراف تهران است که در بین کوه‌های البرز جای گرفته‌اند. این منطقه ییلاقی به‌دلیل نزدیکی زیاد به پایتخت ییلاقی باصفا برای گذران ایام بهار و تابستان است. وردیج بزرگ‌ترین روستای حریم شمال غرب تهران به شمار می‌رود. این روستا از توابع بخش کن و سولقان تهران است. روستای واریش نیز در بالادست وردیچ قرار دارد.

صخره‌های عجیب و غریب، جذاب‌ترین جاذبه روستاهای وردیچ و واریش است

معروف‌ترین جاذبه این منطقه صخره‌های عجیب و غریبی است که بین وردیج و واریش واقع است. این صخره‌های اسرارآمیز همچون صورتک‌های آدم‌هایی می‌مانند که در خود رازهای زیادی را پنهان کرده‌اند.

آبشار لت مال، امامزاده بی‌بی زرین قمر، چشمه واریش، باغ‌های میوه‌های خوش‌مزه همچون گیلاس، آلبالو، سیب، گیلاس، هلو، گلابی، گردو و انگور، چشمه شاهی و ارتفاعات پهنه حصار از دیگر زیبایی‌های وردیچ و واریش است.

  • آدرس وردیچ: تهران، کیلومتر ۹ اتوبان خرازی به‌سمت غرب، خروجی روستای وردیج و واریش، جاده وردیج-واریش، کیلومتر هشت (مشاهده روی نقشه)
  • آدرس واریش: بالاتر از روستای وردیج (مشاهده روی نقشه)

منبع عکس: خبرگزاری ایرنا (عکاس: عبدالله حیدری)

کردان

کردان یکی از ییلاقات نزدیک تهران است که از توابع شهرستان ساوجبلاغ استان البرز محسوب می‌شود. این روستا به‌دلیل داشتن سکوت و آرامش، هوای پاک و نزدیکی به اتوبان تهران-قزوین مورد استقبال اهالی تهران و گردشگران زیادی است.

دریاچه کردان، برج آرامگاهی یا برج مقبره کردان، پل قدیمی ‌بانو صحرا متعلق به دوره صفوی، امامزاده شاهزاده حسین و بی‌بی شهربانو از جمله دیدنی‌های کردان است. ارتفاعات چهار هزار متری کهار مقصد کوهنوردان است. اولین سایت پروازی البرز نیز در کردان قرار دارد.

برگ جهان

آبشار برگ جهان

منبع عکس: خبرگزاری ایرنا

یکی از ییلاقات نزدیک تهران که با یک‌و‌نیم سال رانندگی می‌توانید به آن برسید، روستای برگ جهان است. این روستای کوهستانی از توابع لواسانات به شمار می‌رود و با داشتن هوای مطبوع و دلپذیر در فصل‌های بهار و تابستان یکی از تفرجگاه‌های مناسب تهرانی‌ها و سایر گردشگران محسوب می‌شود.

روستای برگ جهان دارای یک آبشار زیبا و دیدنی است که برای رسیدن به آن باید با یک ساعت در طبیعت برگ جهان کوهپیمایی و پیاده‌روی کنید که اگر اهل طبیعت‌گردی باشید از آن لذت خواهید برد. این آبشار در شمال شرقی روستا و در مسیر صعود به قله‌های سرسیاه غار یا سیاه چال‌ها جای گرفته است.

در ارتفاعات شمال غربی برگ جهان غار خمیره قرار دارد که به زندانخانه لار نیز معروف است. گفته می‌شود در گذشته این غار به‌عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفته است. قلعه دختر یا قلعه بند از آثار تاریخی این روستا است که امروز تقریبا چیزی از آن باقی نمانده است. در ضلع غربی روستا و در شمال رودخانه برگ جهان صخره رسوبی بزرگی قرار دارد. این مکان به تنگل خانه مشهور است و از آثار ملی محسوب می‌شود.

آرامگاه امامزاده اسماعیل یکی دیگر از جاذبه‌های روستای برگ جهان است که در ضلع غربی روستا و در دامنه شرقی تپه‌ای معروف به تنگل ‌خانه قرار دارد. این امامزاده مورد احترام مردم روستای برگ جهان و روستاهای مجاور است.

زرین دشت

زرین دشت

منبع عکس: اینستاگرام (zarindasht@)

روستای سرسبز زرین دشت یکی از مناطق دیدنی‌ و زیبای شهرستان فیروزکوه است. این روستا با داشتن آب‌وهوای خنک و دل‌انگیز در فصل بهار و تابستان، باغ‌های سرسبز گیلاس، آلبالو، گردو و توت، آب گوارا و طبیعت بکر مقصدی مناسب برای گشت‌وگذار و سپری کردن آخر هفته محسوب می‌شود.

رودخانه حبله رود از دیدنی‌های روستای زرین دشت است که جلوه خاصی به آن داده است. چشمه‌ آب معدنی خُمده دیگر از جاذبه‌های این روستا است که به‌دلیل داشتن خواص درمانی برای بیماری‌های پوستی و مفصلی گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. دریابک چشمه‌ای دیگر است که در ۲۰ کیلومتری زرین دشت به‌سمت آتشان واقع است.

خور

روستای خور

منبع عکس: ساعدنیوز

روستای خور یکی از خوش آب‌وهواترین روستاهای البرز است که اگر قصد سفر یک روزه به اطراف تهران دارید، گزینه مناسبی به شمار می‌رود. این روستایی کوهستانی دارای دره‌های سرسبز، باغ‌های زیبا و آبشاری بلند که از دل کوه بیرون می‌آید و برای گذران روزهای گرم سال بسیار عالی است.

آبشار خور مشهورترین دیدنی این روستا است که در دو کیلومتری آن قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار جاده‌ای بسیار زیبا پیش‌رو دارید و از میان درختان و باغ‌ها عبور خواهید کرد و در مسیر، دورنمای آبشار را هم می‌توانید ببیند. اگر اهل پیاده‌روی هستید می‌توانید با حدود یک ساعت پیاده‌روی در دل طبیعت خور به این مکان بروید.

قله روستای خور گندم چال نام دارد و کوهنوردان زیادی با این قله آشنا هستند. این قله که پهنه سار یا پشته بند نیز شناخته می‌شود از دیدنی‌های طبیعی خور محسوب می‌شود که با ارتفاع ۳,۶۰۰ متر در بین جاده چالوس و جاده سولقان قرار گرفته است. این روستا همچنین مجهز به پیست اسکی است که در فصل زمستان پذیرای علاقه‌مندان به ورزش‌ها و تفریح‌های زمستانی است. این پیست در نزدیکی سد امیرکبیر یا سد کرج و کنار خور قرار دارد.

کرکبود

آبشار یخ زده کرکبود

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: صادق نیک‌گستر)

کرکبود یکی از مکان‌های ییلاقی اطراف تهران است که در منطقه طالقان قرار دارد. این روستا مکانی دنج و با صفا برای دور شدن از شلوغی و آلودگی پایتخت و داشتن یک روز متفاوت و استثنایی است. کرکبود روستایی کوهستانی است که به‌دلیل داشتن صخره‌های تیره و کبود به این نام معروف شده است.

آبشار کرکبود که آبشار گر نیز شناخته می‌شود؛ مهم‌ترین جاذبه روستای کرکبود است. این آبشار ۱۵ متر ارتفاع دارد و از کوه‌های شمالی طالقان و ارتفاعات حصارچال سرچشمه می‌گیرد و به رودخانه شاهرود می‌پیوندد. آبشار کرکبود در دره‌ای عمیق در فاصله ۷۰۰ متری روستا قرار دارد و حدود ۱۵ دقیقه زمان می‌برد تا به آن برسید.

  • آدرس: ۱۲۵ کیلومتری غرب تهران، پنج کیلومتری شمال شرقی طالقان (مشاهده روی نقشه)

منبع عکس: خبرگزاری تسنیم (عکاس: صادق نیک‌گستر)

کند علیا

کندعلیا از مکان های ییلاقی اطراف تهران

منبع عکس: سایت کویرها و بیایان‌های ایران

کُند علیا، بزرگ‌ترین روستای شمیران محسوب می‌شود که از دو بخش علیا و سفلی تشکیل شده است. این روستا ییلاقی عالی برای برپایی پیک‌نیک و رفتن به سفر یک روزه در اطراف تهران است. کند علیا به روستای گردو و شکوفه‌های گیلاس معروف است و در آن باغ‌های گیلاس و مرکبات زیادی وجود دارد.

آبشارهای نارن و کفترلو، مهم‌ترین دیدنی‌های روستای کند علیا است که در شمال آن قرار دارد. آبشار کفترلو ۱۲ متر ارتفاع دارد. از دیگر جاذبه‌های طبیعی این روستا می‌توان به مزرعه پاونک در سه کیلومتری کند سفلی و ارتفاعات ساکا در پنج کیلومتری شمال روستا با پوشش طبیعی گل‌ها و گیاهان مرتعی، اشاره کرد.

وجود بقایای آثار باستانی در کند علیا از جمله تپه گوشواره، قلعه پیرزن اخمو، جوهک و شیرتازه نشانگر قدمت و تاریخ این روستا است.

  • آدرس: ۳۸ کیلومتری شمال شرقی تهران، ۱۵ کیلومتری شمال لواسانات (مشاهده روی نقشه)

آبنیک

آبشار یخی آبنیک

منبع عکس: خبرگزاری مهر 

روستای آبنیک یکی از مناطق خوش بسیار آب‌وهوا و ییلاقی در منطقه فشم و رودبار قصران قرار دارد. در فصل بهار این روستا بسیار زیبا و تماشایی است. دامنه کوه‌های این منطقه از قارچ‌های خوراکی و گیاهانی مانند والک، سیرک و تره کوهی پر می‌شود و چشم‌انداز دیدنی را ایجاد می‌کند.

این روستا برای کوهنوردی عالی است و در اطراف آن قله‌های آتشکوه، ریزان، جان استون و خرسنگ قرار دارد. چشمه آبنیک با آبی گوارا و خنک، یکی از جاذبه‌های روستای آبنیک است. پل تاریخی آبنیک نیز متعلق به دوران پهلوی است و به ثبت ملی رسیده است؛ اما مهم‌ترین جاذبه روستای آبنیک آبشار آن است. این آبشار بعد از لالون، در مسیر گرم آب دره واقع شده است. آبشار آبنیک زمستان‌ها یخ می‌زند و منظره فوق‌العاده دیدنی و فرصتی عالی برای یخ‌نوردی را به وجود می‌آورد.

  • آدرس: ۱۲ کیلومتری شمال شرقی فشم، بعد از روستاهای زایگان و لالان (مشاهده روی نقشه)

منبع عکس: خبرگزاری مهر  

ایگل

ابشار ایگل

منبع عکس: ساعد نیوز

ایگُل یکی از ییلاقات نزدیک تهران است که در شمال شرقی قله توچال قرار دارد؛ به‌گونه‌ای که یکی از مسیرهای صعود به این قله محسوب می‌شود و در طی مسیر پیاده‌روی در این روستا می‌توانید قله پوشیده از برف توچال ‌را بینید.

ایگل جاذبه‌های متعدد و دیدنی دارد. آبشار ایگل یکی از آن‎‌ها است که برای تماشای آن دو ساعت پیاده‌روی نسبتا هموار در پیش دارید. در طی این مسیر می‌توانید گیاهان کوهی چون ریواس، تره و پونه کوهی جمع‌آوری کنید. در ایگل باغ‌های سرسبز و پرمیوه گیلاس، آلبالو و سیب صحنه تماشایی و زیبایی را به وجود آورده است. قلعه تاریخی کیقباد نیز در جنوب غربی روستا قرار دارد و قدمت آن به دوره اسلامی می‌رسد.

تنگه واشی

تنگه واشی از ییلاقات اطراف تهران

منبع عکس: خبرگزاری فارس (عکاس: فاطمه واسعی)

تنگه واشی که به نام‌های سوباشی، سوواشی و ساواشی نیز شناخته می‌شود. یکی از مقاصد محبوب میان گردشگران است و به‌عنوان اثر طبیعی-ملی ثبت گردیده است. این تنگه در در فصل تابستان تفرجگاهی عالی برای تهران‌نشین‌ها است. تنگه واشی دارای دو تنگه است که رسیدن به آن‌ها مستلزم داشتن پیاده‌روی یک ساعته است و بعد از آن باید از میان رودخانه‌ای حرکت کنید که از دل تنگه عبور می‎‌کند.

تنگه اول حدود ۳۰۰ متر طول دارد و با دیواره‌های صخره‌ای بلند به ارتفاع حدود ۱۰۰ متر احاطه شده است. بعد از عبور از این تنگه دو کیلومتر در دشتی زیبا پیش خواهید رفت تا به تنگه دوم برسید که در انتهای آن آبشاری با ارتفاع ۱۵ متر در انتظار شما است. این تنگه هم مانند تنگه اول چشم‌نواز است و از دیواره‌ها و صخره‌های آن آب زلال و خنک به‌سمت پایین روان است.

تنگه واشی علاوه بر طبیعت زیبا یکی از سه کتیبه معروف دوره قاجار را در خود جای داده است. این کتیبه راوی وقایع زمان فتحعلی شاه است که دورتادور آن حک شده است.

منبع عکس: شیعه نیوز و خبرگزاری ایرنا (عکاس: فرزانه پیری)

پرسش‌های متداول

جاهای دنج اطراف تهران کدامند؟

شهرستانک، برگ جهان، ایگل، آبنیک و کرکبود از جاهای دنج در اطراف تهران است.

ییلاقات اطراف تهران کدامند؟

لواسان، طالقان، فشم و سولقان از جمله مکان‌های ییلاقی نزدیک تهران است.

بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران کدامند؟

افجه، آهار و شکراب و وردیج و واریش از بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران است.

نزدیک‌ترین ییلاق به تهران کدام است؟

لواسان نزدیک‌ترین منطقه ییلاقی به تهران است.

منبع کجارو
از طريق اکرم زمانی نوری
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.