مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

چگونه پادکست ضبط کنیم؟

ضبط پادکست در نگاه اول کمی سخت به نظر می‌رسد، ولی اگر با فرآیند آن آشنا شوید، می‌توانید به راحتی فایل خود را آماده کنید. یک پادکستر مستقل، به استودیو با تجهیزات زیادی نیاز ندارد. در عوض، شما در خانه و از راه دور می‌توانید صدای چندین مهمان را ضبط کنید. البته با خرید تجهیزات ضبط پادکست با کیفیت، در خانه هم امکان ضبطی حرفه‌ای برای شما وجود دارد.در ادامه مطلب همراه ما باشید تا به شما بگوییم برای ضبط پادکست به چه تجهیزاتی نیاز دارید و برای خرید این لوازم فروشگاه معتبری را معرفی کنیم. 

  1. موضوع ضبط پادکست را مشخص کنید

در مرحله اول شما باید بدانید که شما می‌خواهید در مورد چه چیزی صحبت کنید؟ اگر موضوع اپیزود را اشتباهی انتخاب کنید، تمام وقت و هزینه تجهیزات ضبط پادکست خود را از بین برده‌اید. درست است که شنوندگان به کیفیت صدا اهمیت می‌دهند، ولی موضوع و نوع بیان آن هم باید برای آن‌ها جذاب باشد.

بنابراین، تحقیق کنید و شنوندگان هدف خود را مشخص کنید. سپس برای هر قسمت هدف داشته باشید. شنوندگان از شما چه سوالاتی می‌پرسند؟ آن‌ها چه مشکلاتی را تجربه می‌کنند؟ و به چه چیزی نیاز دارند؟ در هر قسمت، باید یکی از آنها را حل کنید.

 

  1. یک میکروفون با کیفیت بخرید

از تمام این‌ها مهم‌تر، یک میکرفون مرغوب است. شما نمی‌توانید پادکست را بدون میکروفون خوب ضبط کنید، اما کدام مدل برای شما مناسب است؟ شما می‌توانید از میکروفون‌های داخلی تجهیزات استفاده کنید، ولی باید بدانید که آن‌ها کیفیت مناسبی ندارند. این‌ها برای ضبط صدای حرفه‌ای طراحی نشده‌اند. میکروفون داخلی گوشی همراه و کامپیوتر را به عنوان یک راه‌حل موقتی در نظر بگیرید تا اولین قسمت‌های خود را ضبط کنید. مدل‌های زیر از بهترین موارد هستند:

  • میکروفون بی سیم یقه ای: میکروفون بیسیم یقه ای را در مکان‌های مختلفی از مجریان گرفته تا پادکسترها می‌بینیم. آن‌ها استفاده آسانی دارند و به راحتی بر روی یقه انواع لباس‌ها و کت‌ها وصل می‌شوند. برخی از آن‌ها شاید با چرخاندن سر، صدا را با شدت کمتری دریافت کنند. ولی معمولا اکثرا کیفیت خوبی دارند و تفاوت زیادی بین ضبط صدا احساس نمی‌شود.
  • میکروفون هدمیک: یکی دیگر از بهترین میکروفون ها برای ضبط پادکست، مدل هدمیک است. این میکروفن به صورت بی سیم یا سیمی به فروش می‌رسد و بر روی گوش قرار می‌گیرد. ویژگی منحصر به فرد آن، دقیقا در همین‌جاست. زیرا شما با چرخاندن سر خود دیگر نگرانی‌ای بابت افت کیفیت ندارید.
  • میکروفون رومیزی: اگر مکان ضبط پادکست در خانه یا استودیو است و شما می‌توانید بر روی صندلی بنشینید، میکروفون رومیزی از بهترین انواع میکروفونی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. برخی از آن‌ها بخش دهانی قابل چرخش دارند و این بخش در زوایای مختلفی می‌چرخد. شما می‌توانید میکروفون رومیزی بی سیم بخرید تا سیم‌ها زیر پای شما نباشند و جلوی حرکت‌تان را نگیرند.

  • میکروفن USB: البته اگر می‌خواهید همه چیز را کمی ساده‌تر برگزار کنید، به سراغ میکروفن USB بروید. شما می‌توانید آن را مستقیم به کامپیوتر خود وصل کنید. به تجهیزات دیگری نیاز نیست و باید نرم‌افزار ضبط داشته باشید. شما می‌توانید تجهیزات لازم و تمامی این میکروفون ها را از فروشگاه آوازک و باکیفیت بسیار مناسبی خریداری کنید.

این تجهیزات در مدل‌های مختلفی فروخته می‌شوند و محدوده قیمت آن‌ها نیز با یکدیگر فرق دارد. ولی شما می‌توانید با هر بودجه‌ای که دارید، یک میکروفون کاربردی را تهیه کنید، کار خود را شروع کنید و بعدها در صورت حرفه‌ای‌تر شدن، میکروفون دیگری را جایگزین کنید.

 

  1. محل ضبط پادکست را مشخص کنید

تنظیمات استودیوی خانگی یا دفتر کار برای ضبط پادکست ایده‌آل است. شما با حواس پرتی کمتر و تجهیزات بهتر، بر محیط خود کنترل دارید. به علاوه، ضبط‌های خانگی در یک منطقه ساکت و با همه موارد از قبل تنظیم شده و آماده‌ی استفاده، بسیار حرفه‌ای تر به نظر می‌رسند.

با این وجود، موقعیت‌های بهتری هنگام ضبط پادکست وجود دارد. به عنوان مثال، ضبط مصاحبه‌ها در تلفن شما کمی تنوع و چشم‌انداز جدیدی به اپیزودهای شما می‌بخشد. برای ضبط مکالمات جالب می‌توانید از برنامه های ساخت پادکست اندروید یا iPhone استفاده کنید و سپس با کامپیوتر آن‌ها را ویرایش کنید.

 

  1. یک نرم افزار ضبط پادکست انتخاب کنید

چه در خانه به ضبط بپردازید و چه در محیط باز، برای هموار کردن صدای پادکست خود همچنان به نرم افزار ویرایش نیاز دارید. گزینه‌های زیادی برای نرم افزار ضبط وجود دارند که برخی از آن‌ها، پولی و برخی دیگر رایگان هستند. برخی از نرم‌افزارها به صورت انفرادی صدا را دریافت می‌کنند و برخی از آن‌ها برای تلفن همراه یا ضبط چندین صدا به کار می‌روند. یکی از معروف‌ترین آن‌ها، Audacity است. این برنامه‌‌ی رایگان، استفاده آسانی دارد و با سیستم‌های ویندوز، مک و لینوکس کار می‌کند. با این حال، اگر می‌خواهید برنامه‌های دیگری را امتحان کنید، موارد زیر را توصیه می‌کنیم:

  • GarageBand: این برنامه به طور گسترده توسط موزیسین‌ها و پادکسترها مورد استفاده قرار می‌گیرد. GarageBand نرم افزار ضبط و ویرایش در مک است.
  • Adobe Audition: این سرویسِ مبتنی بر اشتراک، دارای بسیاری ویژگی‌های جذاب است و به حرفه‌ای‌ها پیشنهاد می‌شود.

علاوه بر این نرم افزارهای معروف ضبط و ویرایش، نرم افزارهای کمتر شناخته شده‌ای مانند Hindenburg و Pro Tools وجود دارند.

  1. اتاق را عایق کنید

هدف شما هنگام ضبط پادکست این است که میکروفون صدای تمیزی را ضبط کند. این کار به راحتی در خانه یا در محیط‌های غیر استودیویی، با برخی ترفندهای زیبا انجام می‌شود. اتاق شما باید بیشتر از این که صدا را منعکس کند، آن را جذب کند. به دنبال سطوح سخت و اتاق‌های بزرگ نباشید، زیرا این مکان‌ها به صدا فرصت بیشتری را برای پرش به اطراف می‌دهند. اگر نمی‌توانید اتاق را آکوستیک کنید و اگر اندکی بودجه دارید، می‌توانید برای کف، از عایق استفاده کنید و محافظ میکروفون بخرید. برخی از پوشش‌های کف ارزان قیمت وجود دارند و برای ضبط پادکست در خانه، بسیار کاربردی هستند.

 

خرید تجهیزات صوتی

همانطور که مطالعه کردید، ضبط پادکست با ایده خوب و ایده‌آل شروع می‌شود و سپس باید به فکر بهترین تجهیزات ضبط پادکست باشید. چنانچه تخصص کافی در زمینه خرید لوازم و انتخاب برند مناسب را ندارید، با متخصصان آوازک در ارتباط باشید. کارشناسان ما تجربه خوبی در زمینه فروش تجهیزات صوتی و نورپردازی دارند و شما را به خوبی راهنمایی می‌کنند. همچنین می‌توانید این تجهیزات را به صورت دست دوم و اقساط هم خریداری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، با شماره 02191016050 تماس بگیرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.