مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

انواع لوله های مورد استفاده برای انتقال سیالات

لوله کشی که برای توسعه لوله های خانه ضروری است ، هم برای تامین آب بهداشتی و هم برای تخلیه فاضلاب استفاده می شود. چه برای ساخت و ساز جدید و چه برای بازسازی ، قوانین اتصالات ، مصالح و قطرها سخت است ، بنابراین اگر از خود مطمئن نیستید ، باید با یک لوله کش مجرب تماس بگیرید.

لوله کشی که برای توسعه لوله های خانه ضروری است ، هم برای تامین آب بهداشتی و هم برای تخلیه فاضلاب استفاده می شود. چه برای ساخت و ساز جدید و چه برای بازسازی ، قوانین اتصالات ، مصالح و قطرها سخت است ، بنابراین اگر از خود مطمئن نیستید ، باید با یک لوله کش مجرب تماس بگیرید. در واقع ، تشخیص انواع مختلف لوله ها و موارد استفاده از آنها همیشه آسان نیست. خطایی در نصب شما می تواند عواقب ناگوار بر روی لوله های شما داشته باشد. انواع مختلف لوله ها چیست و چه کاربردی دارد؟ چگونه قطر لوله مناسب را پیدا کنم؟ مشاوره متخصصان ما در زمینه لوله کشی لوله ها را بشناسید تا بدانید و برای نصب خود پیاده سازی کنید.

قیمت لوله مانیسمان را در اینجا مشاهده کنید.

لوله مانیسمان

یکی از خاص ترین و پر کاربرد ترین لوله ها مانیسمان است اما با توجه به اینکه شهرت بالایی ندارد نیاز است که در هنگام خرید به تعدادی از نکات توجه ویژه ای شود

در هنگام خرید لوله مانیسمان توجه و اطمینان از کیفیت محصول اهمیت زیادی دارد. بر روی لوله مانیسمان تست‌های انجام می‌شود تا از استحکام آن مطمئن شوند؛ بنابراین هنگام خرید لوله مانیسمان افراد باید از فروشنده نتایج تست‌های سختی، کشش، خوردگی و فشار و هیدرواستاتیک را درخواست کنند؛ زیرا این نتایج کیفیت محصول را تضمین می‌کند و در غیر این صورت محصول خریداری شده از کیفیت مطلوبی برخوردار نخواهد بود. در هنگام خرید لوله مانیسمان باید به سایز و رده‌های لوله توجه داشت و متناسب با نیاز آن را تهیه کرد. این محصول در رده‌های 20، 40، 60، 80، 120 و در شاخه‌های 6 و 12 متری ساخته می‌شود.

 

در هنگام خرید لوله مانیسمان باید توجه کرد که این محصول با ماشین‌آلات مخصوصی ساخته می‌شود و دارای هیچ جوشی نیست. اگر به هر دلیلی بر روی لوله جوش و خوردگی وجود داشته باشد باید از خرید آن خودداری کرد؛ زیرا ممکن است دارای استحکام بالایی نباشد.

 

لوله مسی

لوله های مسی یک کلاسیک عالی در لوله کشی هستند. مس قدیمی ترین و سنتی ترین مصالح ، مرجع لوله ها است و معمولاً در بسیاری از ساختمانهای قدیمی یافت می شود.

معروف به مقاومت در طول زمان ، می تواند آب سرد و گرم را بدون در نظر گرفتن درجه حرارت حمل کند و می تواند برای گرمایش استفاده شود.

مس قابل بازیافت ، همچنین به دلیل خواص ضد باکتریایی و زیبایی آن مورد استقبال قرار می گیرد: برخی افراد آن را به عنوان یک عنصر کامل دکوراسیون بازی می کنند و لوله های مسی را قابل مشاهده می کنند.

با این حال ، با وجود این مزایا ، باید توجه داشت که این ماده گران است و نصب آن که عموماً با لحیم کاری (تکنیک جوشکاری بسیار خاص) انجام می شود ، در دسترس همگان نیست.

 

لوله پی وی سی

 

لوله های PVC که اغلب برای دفع فاضلاب استفاده می شود ، جایگزین لوله های سربی شده است که اکنون به دلایل سمیت ممنوع شده است. سبک و آسان برای نصب ، PVC این مزیت را دارد که نیازی به جوشکاری ندارد و برای خرید بسیار مقرون به صرفه است. در بازار ، این مواد در دو دسته PVC کلاسیک و PVC فوق کلر (PVC-C) موجود است. دومی ، علاوه بر ارائه مزایای مشابه مدل سنتی ، عایق تر است و بدون غلاف محافظ می تواند در آن ساخته شود. علاوه بر این ، مقاومت بیشتری در برابر مواد شیمیایی و همچنین ضربه نشان می دهد.

 

لوله چند لایه

 

با ترکیب مزایای لوله های PER و مسی ، لوله های چند لایه با سه لایه مواد متمایز می شوند: یک لایه آلومینیوم و دو لایه دیگر PER. به اندازه مدل کلاسیک ، کاملا مقاوم در برابر خوردگی است و از اشعه ماوراء بنفش نمی ترسد. لایه آلومینیومی آن در داخل لوله به آن اجازه می دهد تا مهر و موم بهتری داشته باشد و عملکرد صوتی بسیار خوبی به آن می بخشد. علاوه بر این ، این نوع لوله ها در برابر درجه حرارت بالا مقاوم هستند: منبسط یا منبسط نمی شوند ، و این یک کاندید عالی برای لوله های آب گرم خانگی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.