مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

بازی در دست ساخت ارباب حلقه‌ ها از شرکت آمازون لغو شد

ساخت بازی ارباب حلقه‌ها شرکت آمازون که با همکاری یکی از زیرمجموعه‌های شرکت چینی تنسنت در حال ساخت بود، به‌دلیل اختلاف نظر با طرف چینی لغو شده است.

طبق گزارش جدید بلومبرگ، توسعه‌ی بازی Lord of the Rings شرکت آمازون که قرار بود در سبک نقش‌آفرینی آنلاین باشد، لغو شده است. این بازی از سال ۲۰۱۹ توسط استودیوهای بازی‌سازی آمازون و شرکت هلدینگ چینی Leyou Technologies در حال ساخت بود که شرکت چینی مذکور چند ماه پیش توسط غول چینی حوزه‌ی بازی‌سازی یعنی شرکت Tencent خریداری شد.

طبق گفته‌های افراد مطلع، آمازون برای عقد قرارداد جدید مشغول مذاکره با شرکت تنسنت شد، ولی این‌طور که به‌نظر می‌رسد اختلاف‌ نظرهایی باعث شد که دو طرف به توافق نرسند و در نتیجه بازی در دست ساخت ارباب حلقه‌ها لغو شود. یکی از سخن‌گوهای آمازون در این خصوص به بلومبرگ گفت که آن‌ها پس از خریداری شدن Leyou توسط تنسنت «نتوانستند شرایط‌شان را [در قرارداد] برای ادامه‌ی ساخت این بازی تضمین کنند.» این سخن‌گو در ادامه عنوان کرد: «ما مجموعه‌ی ارباب حلقه‌ها را بسیار دوست داریم و از اینکه دیگر نمی‌توانیم این بازی را به مشتری‌ها تحویل دهیم ناراحت و ناامید هستیم.»

تیم استودیوهای بازی‌سازی آمازون برای ساخت این بازی با دو شرکت Leyou و Athlon Games همکاری می‌کرد و درمیان آن‌ها افراد با تجربه‌ای از صنعت بازی وجود داشتند که قبلا روی آثاری مانند EverQuest، دستینی، Planetside، وارکرفت، Defiance و Rift کار کرده بودند. پس از لغو باری ارباب حلقه‌ها، تیم توسعه‌ی آن حالا روی پروژه‌های دیگر کار می‌کند.

بازی ارباب حلقه‌ها قرار بود برای پی سی و کنسول‌ها منتشر شود. البته این بازی به سریال ارباب‌ حلقه‌ها که توسط آمازون در حال ساخت است و در آینده از آمازون پرایم پخش می‌شود، ربطی ندارد. آمازون هیچ‌وقت اطلاعاتی از بازی ارباب‌ حلقه‌های خود به اشتراک نگذاشته بود و فقط می‌دانیم که قرار بود براساس جهان سه‌گانه‌ی اصلی ارباب حلقه‌ها ساخته شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.