مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

چطور کفش نبوک را تمیز کنیم؟

نبوک ماده‌ای خارق‌العاده است که ظاهری شیک و مدرن به کفش‌ها و کیف‌های شما می‌بخشد. با این حال، نبوک ساختاری ظریف و حساس دارد و به راحتی می‌تواند لکه‌دار یا کدر شود. به همین دلیل ممکن است تمیز کردن کفش نبوک و مراقبت از آن کاری دشوار به نظر برسد. مطمئنا خرید یک جفت کفش زیبا فقط برای کنار گذاشتن آن در جعبه فایده‌ای ندارد، به همین دلیل آگاهی از نحوه تمیز کردن کفش نبوک از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه، این مقاله با ارائه دادن روش‌ها و نکات مفید برای تمیز کردن کفش نبوک به شما کمک می‌کند تا کفش‌های موردعلاقه خود را تمیز و نو نگه دارید.

تمیز کردن کفش نبوک با مایع ظرفشویی

برای استفاده از مایع ظرفشویی برای تمیز کردن کفش نبوک خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • حدود یک قاشق چای‌خوری مایع ظرفشویی را در یک کاسه کوچک آب حل کنید.
  • محلول صابونی را آنقدر هم بزنید تا کاملا کف کند.
  • به محض آماده شدن کف، آن را بر روی لکه بمالید.
  • رطوبت بیش از حد می‌تواند کفش‌های نبوک را لکه‌دار کند. بنابراین سعی کنید تا جای ممکن تنها از کف روی کاسه استفاده کرده و کفش خود را به آب آغشته نکنید.
  • لکه‌ را با استفاده از یک پارچه تمیز پاک کنید.

مایع ظرفشویی هوم پلاس با خاصیت آبکشی سریع و آسان و با غلظت مناسب، قدرتی بی‌نظیر برای از بین بردن چربی ها و انواع لکه‌های سخت دارد و در طول فرآیند تمیز کردن کفش نبوک، به الیاف جیر آسیبی وارد نمی‌کند. فرمولاسیون ویژه این مایع ظرفشویی، مانع از به جا ماندن لکه حاصل از آب بر روی نبوک می‌شود. همچنین، قیمت مایع ظرفشویی هوم پلاس آن را برای استفاده‌های متنوع بر روی انواع مختلف سطوح به گزینه‌ای مناسب بدل می‌کند.

تمیز کردن کفش نبوک با سرکه

سرکه یک جایگزین مناسب برای آب است و از پس بیشتر لکه‌های سرسخت برمی‌آید. تنها کافی است پیش از شروع فرآیند تمیز کردن، سرکه را بر روی قسمت کوچکی از سطح کفش امتحان کنید تا از آسیب ندیدن نبوک در طول فرآیند شستشو اطمینان حاصل کنید. ابتدا با استفاده از مسواک لکه را تا جای ممکن ساییده و از بین ببرید و سپس مقداری سرکه سفید را در ظرفی ریخته و با استفاده از یک پارچه تمیز، سطح کفش را به آن آغشته کنید. پس از مالش دادن سرکه بر روی لکه، اجازه دهید کفش خشک شود و سپس مجددا محل لکه را مسواک بزنید. اگه قصد تمیز کردن کل کفش را دارید، از یک اسفنج نرم استفاده کرده و پیش از قرار دادن آن بر روی کفش، با فشار دادن اسفنج سرکه اضافی را از آن خارج کنید.

تمیز کردن کفش نبوک با مسواک

برای تمیز کردن کفش نبوک برس‌های مخصوصی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را از بازار تهیه کنید. اما اگر قصد دارید از وسایل موجود در منزل برای این کار استفاده کنید، می‌توانید از مسواک‌های قدیمی نیز کمک بگیرید؛ فقط مطمئن شوید که موهای مسواک شما بیش از حد نرم نباشند.

می‌توانید از مسواک روی انواع مختلفی از لکه‌ و به عنوان پخش‌کننده سرکه یا الکل استفاده کنید. همچنین می‌توانید بدون مرطوب کردن کفش نبوک خود، آلودگی‌ها و مواد جامد را با استفاده از مسواک از بین ببرید. خشک بودن مسواک باعث می‌شود تا در طول فرآیند لکه‌بری، به ساختار جیر آسیبی وارد نشود.

تمیز کردن کفش نبوک با جوش شیرین

جوش شیرین یک پودر جاذب است و می‌توان از آن برای تمیز کردن لکه‌های مایع استفاده کرد. نکته اصلی این است که در استفاده از جوش شیرین دست و دلباز عمل کرده و تمام سطح کفش را با یک لایه حداقل 3 سانتی‌متری از جوش شیرین بپوشانید.

از سایر پودرهای جاذبی که برای اینکار مناسب هستند، می‌توان به نشاسته ذرت، آرد و پودر بچه اشاره کرد. همه این پودرها جایگزین مناسبی برای جوش شیرین محسوب می‌شوند. پیش از مسواک زدن، اجازه دهید جوش شیرین برای یک شب یا حداقل 10 ساعت روی لکه باقی بماند.

در صورت محو نشدن لکه، فرآیند بالا را تکرار کنید.

تمیز کردن کفش نبوک با پاک‌کن

استفاده از این روش برای تمیز کردن کفش نبوک بسیار رایج است، اما به طور معمول در هیچ یک از روش‌های تمیز کردن کفش نبوک، استفاده از پاک‌کن اولین مرحله از فرآیند لکه‌بری به شمار نمی‌رود. این تکنیک معمولا سومین یا چهارمین گام در فرآیند تمیز کردن کفش نبوک است و هنگامی استفاده می‌شود که لکه تا حدود زیادی از بین رفته و کفش کاملا خشک شده باشد.

تنها زمانی از پاک‌کن استفاده کنید که مقدار بسیار کمی از آلودگی بر روی جیر باقی مانده باشد. این تکنیک زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که سرکه، الکل یا مایع ظرفشویی در محو کردن کامل لکه ناکام مانده باشند.

زمانی که از پاک‌کن استفاده می‌کنید، بدون فشار دادن بیش از حد آن به سطح کفش، لکه را با مالش ملایم و ممتد پاک‌کن از بین ببرید.

هشدار: پاک‌کن‌های رنگی ممکن است خود باعث ایجاد لکه بر روی کفش شوند.

نحوه مراقبت از کفش‌های نبوک

بهترین راه برای محافظت از جیر نبوک این است که در وهله اول اجازه ندهید کفش‌های شما بیش از حد کثیف شوند. با این وجود، بیان این حرف آسان‌تر از انجام دادن آن است. نکات زیر به محافظت از کفش‌های نبوک شما کمک می‌کنند.

۱. از محافظ جیر استفاده کنید

محصولات محافظ جیر را می‌توان از انواع فروشگاه‌های کفش خریداری کرد. این مواد به عنوان سدی در برابر لکه‌های ناشی از آب و خاک عمل می‌کنند. بهتر است هنگامی که کفش‌ها یا چکمه‌های نبوک خود را به خانه می‌آورید، پس از انجام فرآیند تمیزکاری، آن‌ها را به محافظ جیر آغشته کرده و از کفش‌های خود در برابر لکه‌های بعدی محافظت کنید. به‌خاطر داشته باشید که اگرچه این مواد باعث کاهش تجمع آلودگی می‌شوند، اما به طور کلی از آن جلوگیری نمی‌کنند.

۲. کفش‌های نبوک را خشک نگه دارید

همیشه قبل از خارج شدن از خانه پیش‌بینی‌ وضعیت آب‌وهوا را بررسی کرده و در صورت بارانی بودن هوا، کفش دیگری را برای پوشیدن انتخاب کنید. نبوک و باران ترکیب خوبی را ایجاد نمی‌کنند، بنابراین در صورت نامساعد بودن هوا، به سراغ لباس‌های ضدآب خود بروید.

۳. نگهداری مناسب از کفش را فراموش نکنید

اگر کفش‌های نبوک خود را نمی‌پوشید، آن‌ها را به روش صحیح کنار بگذارید. کفش‌های نبوک را در مکانی مستعد رطوبت، مانند زیرزمین، گاراژ یا کمدهای مرطوب، قرار ندهید.

۴. به سلامت کفش‌ها در طول حمل و نقل توجه کنید

اگر کفش‌های جیر خود را برای مسافرت بسته‌بندی می‌کند، آن‌ها را در کیسه‌های پلاستیکی یا هر نوع ماده‌ غیرقابل تنفسی که باعث تعریق جیر می‌شود، حمل نکنید. در عوض، از یک کیف دستی نخی، یا حتی یک روبالشتی قدیمی برای این کار استفاده کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.