مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

از دسترس خارج شدن نسخه قدیمی و تحت وب فروشگاه پلی استیشن

سونی خیلی بی‌سروصدا نسخه‌ی قدیمی و تحت وب فروشگاه پلی استیشن را از دسترس خارج کرده است. کاربران از این نسخه می‌توانستند بازی‌های پلی استیشن 3، پلی استیشن ویتا و PSP را خریداری کنند.

طبق جدیدترین اخبار، به‌نظر می‌رسد که سونی دیگر از نسخه‌ی قدیمی و تحت وب فروشگاه پلی استیشن پشتیبانی نمی‌کند و خیلی بی‌سروصدا آن را از دسترس خارج کرده است. کاربران با استفاده از این نسخه می‌توانستند بازی‌های قدیمی را برای کنسول‌های پلی استیشن 3، پلی استیشن ویتا و PSP خریداری کنند.

در ماه اکتبر گذشته (آبان) سونی نسخه‌ی جدید و تغییریافته‌ای از فروشگاه پلی استیشن را راه‌اندازی کرد که هم به‌صورت تحت وب و هم روی موبایل در دسترس است. در فروشگاه جدید دیگر از بازی‌های پلی استیشن 3، پلی استیشن ویتا و PSP یا تم‌ها و آواتارهای قدیمی خبری نیست. سونی همچنین در نسخه‌ی جدید پلی استیشن استور پشتیبانی از ویژگی Wishlist را متوقف کرده و به کاربران اخطار داد که تمام آیتم‌های آن‌ها در Wishlist‌شان حذف خواهد شد.

از دسترس خارج شدن نسخه قدیمی و تحت وب فروشگاه پلی استیشن

البته بااینکه چند ماهی بود از معرفی نسخه‌ی تحت وب جدید فروشگاه پلی استیشن و اخطار سونی می‌گذشت، کاربران تا دو روز پیش هنوز به نسخه‌ی قدیمی و آیتم‌های Wishlistهای خود ازطریق یک آدرس (URL) خاص دسترسی داشتند. باز بودن دسترسی به این معنی بود که بازیکنان هنوز می‌توانستند بازی‌های پلی استیشن 3، پلی استیشن ویتا و PSP را خریداری کنند. حال خبر رسیده که این آدرس دیگر کار نمی‌کند و کاربران پس از مراجعه به آن به نسخه‌ی تحت وب جدید فروشگاه پلی استیشن هدایت می‌شوند که در آن فقط امکان خرید بازی‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 وجود دارد.

این موضوع پس از این اتفاق می‌افتد که سونی چند روز پیش اعلام کرد قصد دارد فروشگاه‌های دیجیتالی پلی استیشن 3 و PSP را در ۲ ژوئیه (۱۱ تیر) و پلی استیشن ویتا را در ۲۷ اوت (۵ شهریور) تعطیل کند.

از دسترس خارج شدن نسخه‌ی قدیمی و تحت وب فروشگاه پلی استیشن به این معنی نیست که کاربران دیگر به هیچ روشی نمی‌توانند بازی‌های کنسول‌های قدیمی را به‌صورت دیجیتالی خریداری کنند، چراکه فروشگاه‌های روی این کنسول‌ها هنوز در دسترس است. البته نسخه‌های کنسولی فروشگاه پلی استیشن قدیمی و کند هستند و تجربه‌ی استفاده از آن‌ها شاید خیلی خوشایند نباشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.