مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

ردپای فرازمینی ها در تپه های نیومکزیکو

تپه های بیستی نیو مکزیکو که همچنین به نام دِ نا زید (De-Na-Zin) شناخته می‌شوند، چشم‌انداز گسترده‌ای از تپه‌های عجیب و غریبی هستند که در زمین‌های واقع در سرزمین‌های بیابانی شمال غربی نیومکزیکو واقع شده‌اند.

درباره این تپه‌ها

همانطور که می‌دانید دلیل بسیاری از تشکل‌هایی که در جهان وجود دارد، فرسایشات آبی و بادی است. تپه های بیستی نیو مکزیکو نیز به دلیل همین فرسایشات، در زمان‌های بسیار دور به وجود آمده‌اند.
این تشکل‌های جغرافیایی شبیه به فرم‌هایی مانند قارچ، قله‌های نوک تیز، حلزون یا شکل‌هایی غیرعادی که بسیار حیرت‌انگیزند، دیده می‌شوند. این اشکال گاهی به نام‌هایی مانند «تخم مرغ شکسته»، «بال‌های بیستی» و «باغ سنگی» خوانده می‌شوند.

صخره‌ها چگونه شکل گرفتند؟

زمانی که آب این محوطه به طور کلی از بین رفت، لایه‌هایی از سنگ، گل و لای، زغال سنگ و … در این ناحیه به وجود آمدند. بیشتر زغال سنگ‌ها در آتش‌سوزی‌های باستانی که قرن‌ها ادامه داشت، سوخته و از بین رفتند. پس از آن فرسایش، بسیاری از شکل‌هایی که امروزه در این منطقه دیده می‌شوند، شروع به شکل گرفتن کرد. شش هزار سال پیش، زمانی که آخرین عصر یخبندان از بین رفت، آب‌های ذوب شده‌ یخچال‌ها منجر به تشکیل فسیل‌ها و چوب‌های سنگفرشی شد و همچنین صخره‌های این منطقه را به شکلی که در حال حاضر دیده می‌شود در آورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.