مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

سوپر اسپرت هیبریدی موسوم به آرتورا(Artura)

مک لارن روز گذشته از سوپراسپرت هیبریدی جدید خود موسوم به آرتورا (Artura) رونمایی کرد.

 مک لارن روز سه شنبه از سوپراسپرت هیبریدی جدید خود با عنوان آرتورا (Artura) رونمایی کرد.

آرتورا که از آن به عنوان جانشین سوپراسپرت «570S» یاد می شود، نخستین مدل مک لارن است که براساس پلتفرم جدید و اختصاصی آن موسوم به «پلتفرم سبک وزن کربنی» (MCLA) ساخته و برای پیشرانه های HPH بهینه شده است. این پلتفرم در مرکز فناوری‌ های کامپوزیتی مک لارن در بریتانیا طراحی و تولید شده است.

بدنه این سوپراسپرت با استفاده از آلومینیوم و فیبر کربنی طرحی شده تا وزن فوق العاده سبک آن حفظ شود. به علاوه در این محصول به ‌منظور جبران اضافه ‌وزن سیستم هیبریدی از فناوری کاهش وزن در سراسر شاسی، بدنه و قوای محرکه استفاده شده است.

قطعات هیبریدی این خودرو فقط 130 کیلوگرم وزن دارند که شامل یک پکیج باتری 88 کیلوگرمی و موتور الکتریکی 15/4 کیلوگرمی می شوند.

این خودرو پلاگین هیبریدی مجهز به یک پیشرانه V6  دو توربوشارژ 3 لیتری به علاوه یک موتور الکتریکی (E-motor) است.

ترکیب موتور احتراقی و موتور الکتریکی، قدرت کل خودرو را به بیش از 670 اسب بخار و گشتاور 720 نیوتن متر می رسانند که به این ترتیب آرتورا محصولی قدرتمندتر از 570S با توان 562 اسب بخار خواهد بود.

این سوپراسپرت هیبریدی می تواند در عرض فقط سه ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد، در حالی که  حداکثر سرعت آن نیز به 330 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

پکیج باتری سیستم هیبریدی از پنج ماژول لیتیوم – یونی تشکیل شده که ظرفیت کل باتری را به 7/4 کیلووات ساعت و توان پیمایش با رانندگی تمام الکتریکی را به 30 کیلومتر برساند.

این باتری که با قابلیت «تمام پلاگین هیبریدی» (PHEV) طراحی شده است می تواند ظرف فقط 2/5 ساعت با استفاده از یک کابل استاندارد EVSE  تا 80 درصد شارژ شود.

باتری ها همچنین می توانند نیروی خود را از موتور احتراقی داخل خودرو هنگام رانندگی، بسته به حالت (mode) رانندگی انتخابی، تأمین کنند.

در داخل خودرو همه کنترل های اصلی کابین بر روی فرمان تعبیه شده اند تا دسترسی آسان برای راننده فراهم شود. به علاوه یک صفحه نمایشگر لمسی HD جدید و 8 اینچی برای سیستم سرگرمی اطلاعاتی، سیستم های دستیار راننده پیشرفته و میرور کردن گوشی هوشمند وجوددارد.

گفته می شود بهای این محصول بالاتر از 570S و حول و حوش 225 هزار دلار است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.