مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

چقدر سانتافه را می‌شناسید؟

سانتافه یکی از خودروهایی است که در نگاه اول می‌تواند بسیار دلربا باشد؛ این خودرو که از رده‌ی خودروهای شاسی‌بلند است می‌تواند برای عاشقان سفر یک انتخاب مناسب باشد؛ اما در ذهن داشته باشید که سانتافه باوجود داشتن موتور قوی و فضای کافی برای سفرهای طولانی‌مدت مناسب است ولی برای سفرهای آفرود باید به فکر خودروی دیگری باشید.

 

چقدر سانتافه را می‌شناسید؟

اگر به دنبال یک خودروی کراس اور با طراحی زیبا، امکانات رفاهی زیاد و ایمنی مناسب می گردید، خودروی هیوندای سانتافه می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد تا بتوانید با پرداخت مبلغی مناسب خرید خود را به صورت رضایت بخش انجام دهید. در ادامه به بررسی این خودروی پرطرفدار خواهیم پرداخت.

این خودرو در تیپ ها و مذل های مختلفی به بازار عرضه شده است که با توجه به وارداتی و شرکتی بودن و همچنین با توجه به مقصد سفارش در مورد آپشن ها و پیشرانه تفاوت هایی دارد. با بررسی این موارد می توانید به راحتی گزینه مناسب با بودجه و نیاز خود را انتخاب نمایید.

تاریخ تولد سانتافه کی است؟

در سال 2000 میلادی کمپانی هیوندای کره جنوبی برای این‌که بتواند سهمی از بازار شاسی‌بلندهای آمریکا به ‌دست آورد، هیوندای سانتافه را طراحی و تولید کرد. نسل اول این خودرو که با کد اتاق SM شناخته می‌شود تا سال 2006 بر روی خط تولید کمپانی هیوندای قرار داشت تا اینکه در این سال با دومین نسل از خاندان سانتافه جایگزین شد.نسل دوم هیوندای سانتافه (CM) که در بازار کشورمان اولین نماینده از این خودرو محسوب می‌شود،در بین سال‌های 2006 تا 2012 بارها مورد بازنگری قرار گرفت و علاوه ‌بر بازار ایران در بسیاریاز کشورها همچون آلمان، استرالیا و ایالات‌متحده نیز حضور یافت.در نمایشگاه خودرو نیویورک سال 2012، کمپانی هیوندای نسل سوم سانتافه (DM) را در معرض دید عموم قرار داد و یک سال بعد هم این شاسی‌بلند جذاب به بازارهای جهانی عرضه شد. این خودرو که بانام هیوندای Maxcruz نیز شناخته می‌شود، در سال 2017 تحت یک فیس‌لیفت قرار گرفت و سرانجام در سال 2018 برای همیشه از خط تولید هیوندای کنار گذاشته شد تا نسل چهارم این خودرو بتواند در بازارهای جهانی حضور پیدا کند. برخلاف نسل دوم و سوم هیوندای سانتافه که حضور پررنگی در بازار کشورمان دارند، نسل چهارم این خودرو به دلیل محدودیت‌های موجود هیچ‌گاه فرصت حضور در بازار کشورمان را پیدا نکرد.

امکانات رفاهی سانتافه

از آنجایی که امکانات رفاهی و آپشن ها یکی از پارامترهای مختلف در انتخاب خودرو در بازارهای اکثر نقاط دنیا است در ابتدا به این موارد خواهیم پرداخت. این خودرو در چند تیپ مختلف با امکانات متفاوت در بازار موجود است.

سانتافه لو آپشن: قبل از ورود شرکت آسان موتور برای عرضه سانتافه به بازار خودرو، اشخاص و شرکت‌های مختلف دیگر سانتافه را به بازار عرضه می‌کردند. در این تیپ وجود صندلی‌ها بدون گرم‌کن و سردکن، سیستم صوتی عادی و عدم وجود سانروف از مواردی است که شاید اگر به دنبال آپشن های زیاد باشید برای شما نارحت کننده باشد.

سانتافه میدل آپشن: در انتخاب سانتافه میدل آپشن باید بدانید که میدل آپشن به طور کلی قانون خاصی ندارد، در این تیپ آپشن ها می تواند با هم به طور کلی متفاوت باشد. به این‌گونه که یک سری دارای نمایشگر و سیستم صوتی حرفه‌ای باشند و در سری دیگر گرم‌کن صندلی جلو وجود داشته باشد.

سانتافه فول آپشن: معمولا فول آپشن ترین های سانتافه را می توانید در مدل های وارداتی این شرکت بیابید. به خاطر داشته باشید معمولا امکانات این تیپ از سانتافه نسبت به تیپ های دیگر از شرایط بهتری برخوردار است بنابراین می توانید روی آن ها برای لیستی بلند بالا از آپشن ها حساب کنید.

سانتافه سفارش عرب

در این مدل سانتافه با ویژگی‌های مانند تنظیم ارتفاع و تودوزی، عمدتاً بارنگ سفید به بازار عرب عرضه می‌شود.

سانتافه سفارش اروپا

در این تیپ از سانتافه خواهید دید که اروپا یکی از معدودترین فول آپشن هایی است که مجهز به سیستم تنظیم ارتفاع نیست؛ اما وجود دوربین 360 درجه، سیستم هشدار جانبی از ویژگی‌های مختص سانتافه سفارش اروپا هستند. شاید در این زمینه اصول ایمنی اروپا بسیار تاثیر گذار بوده است.

فول شرکتی

شرکت آسان موتور هنگام معرفی سانتافه در سال 2015 برعکس سال 2016 ارائه بهتری از امکانات این خودرو داشت؛ مثلا وجود دوربین 360 درجه و گرم‌کن صندلی‌ها می‌توانند از سری امکاناتی باشند که در سری 2016 حذف‌شده‌اند. بعد از ورود سانتافه فیس لیفت مدل‌های پیشین ارزش دیگری پیدا کردند و خوب است در نظر داشته باشیم این مدل‌ها که در دو تیپ ارائه‌شده‌اند و در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم طیف خوبی از آپشن های مختلف را در دسترس مشتری می‌گذارند.

سانتافه جی ال اس

سانتافه در این تیپ دارای دیفرانسیل جلو است که می توانید به طور سفارشی آن را در نسخه دو دیفرانسیل هم سفارش دهید. امکانات سانتافه جی ال اس شامل کروز کنترل، صندلی راننده باقابلیت تنظیم 4 حالته، کنترل آب‌وهوا، صندلی‌های خم شونده ردیف دوم و سوم است.

سانتافه لیمیتد

این دو مدل ازنظر پیشرانه تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند؛ اصلی‌ترین تفاوت این دو تیپ در امکانات رفاهی‌شان است و هر امکاناتی که در سانتافه جی ال اس به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود به شکل پیش‌فرض برای این تیپ سانتافه اجراشده است و صندلی‌های کاپیتان برای سرنشینان عقب به همراه سیستم ناوبری، صفحه‌نمایش لمسی، فرمان گرم شونده، صندلی گرم‌کن دار برای سرنشینان عقب، سنسور پارک عقب و سانروف الکتریکی متحرک برای این مدل تعبیه‌شده است.

طراحی سانتافه

خودروی هیوندای سانتافه یکی از زیباترین خودرو های موجود در بازار از نظر طراحی بدنه و طراحی داخلی است. طراحی چراغ‌ها و پنجره‌ها در کنار خطوط موجود در لبه‌های کناری باعث جذابیت بیشتر این خودرو شده که اگر از دسته افراد اسپرت پسند باشید اگزوز دوقلو سانتافه نیز می‌تواند برای شما زیبا جلوه کند. طراحی در قسمت داخلی کابین نیز به گونه ای است که می تواند حس یک خودروی نیمه لوکس را به شما منتقل نماید .

جمع‌بندی

خودروی محبوب هیوندای سانتافه که در چندین نسل و تیپ های مختلف در بازار ایران حضور دارد می تواند یک گزینه مناسب برای خرید شما باشد. و با توجه به تنوع موجود در بازار می تواند با توجه به نیاز خود از خودرو و بودجه مورد نظر انتخاب مناسبی را انجام دهید.

ادامه مطلب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.