مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

باکو: تلاش فرانسه برای تسلیح ارمنستان غیرقابل قبول است

وزارت خارجه ارمنستان اظهارات وزیر خارجه فرانسه در زمینه ارسال تجهیزات نظامی به ارمنستان را محکوم کرد.

به گزارش انعکاس ری، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان تلاش فرانسه برای تسلیح ارمنستان به هر طریق ممکن را کاملا غیرقابل قبول خواند.

براساس گزارش انعکاس ری، این اظهارات یک روز پس از سخنان «کاترین کولنا» وزیر خارجه فرانسه در جریان سفر وی به ارمنستان مطرح شده است.

در این بیانیه آمده است؛ تسلیح ارمنستان به هر طریق ممکن و ترغیب این کشور به تهاجم و ماجراجویی نظامی توسط دولت فرانسه غیرقابل قبول است. با توجه به سابقه فرانسه برای مداخله در منطقه ما، این نوع تلاشها مثل سابق به شکست خواهد انجامید.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گفته: در این چارچوب، ما توجه فرانسه را به اشغال ۲۰ درصد از خاک جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان و نقض فاحش همه هنجارها و اصول بین الملل، همچنین نقض تعهدات ارمنستان بعد از جنگ ۴۴ روزه و عدم خروج نیروهای مسلح از قلمروی ما تا زمان انجام عملیات ضدتروریستی که توسط نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان انجام شد، فرا میخوانیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: تداوم حمایت فرانسه از ارمنستان و برگزاری نشستهای شورای امنیت سازمان ملل به ابتکار پاریس بار دیگر ثابت کرد که ادعاهای فرانسه در زمینه میانجیگری بی طرفانه بین دو کشور طی ۳۰ سال گذشته بی اساس بوده است.

کاترین کولنا وزیر امور خارجه فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد، کشورش با انعقاد قراردادهایی با ارمنستان بر سر تحویل تجهیزات نظامی به ایروان موافقت کرده است

کولونا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «آرارات میرزویان»، همتای ارمنستانی خود اظهار کرد: «فرانسه با انعقاد قراردادهایی با ارمنستان در آینده که تحویل تجهیزات نظامی به ارمنستان را میسر و این کشور را قادر به تضمین دفاع از خود کنند موافقت کرده است.»

فرانسه از حامیان ارمنستان است و بارها به جمهوری آذربایجان نسبت به نقض تمامیت ارضی ارمنستان هشدار داده است. فرانسه در ادامه حمایت از ارمنستان قصد دارد در استان سیونیک (هم مرز با ایران) کنسولگری افتتاح کند.

قرار است «الهام علی‌اف»، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان»، نخست وزیر ارمنستان نیز روز پنجم اکتبر (۱۳ مهر) در شهر «گرانادا» در اسپانیا با هدف مذاکره درباره امضای یک معاهده صلح بین دو کشور دیدار کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.