مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

شارژ پیکاپ‌های الکتریکی با نور خورشید؛ ایده استارتاپ Worksport برای آینده‌ای سبز

پیکاپ‌های الکتریکی اخیرا بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند؛ از استارتاپ‌های کوچک تا کمپانی‌های بزرگ، خود را برای عرضه چنین مدل‌هایی آماده می‌کنند. حالا شرکت ورک‌اسپرت (Worksport) به فکر تولید یک کاور مخصوص برای پیکاپ‌های الکتریکی افتاده است. این کاور یا به عبارت بهتر سیستم ذخیره‌سازی، تراویس (TerraVis) نام داشته و مخصوص قسمت بار طراحی شده است.

قسمت بیرونی تراویس را پنل‌های خورشیدی تشکیل می‌دهند. این پنل‌ها به چند باتری متصل هستند. انرژی جذب شده توسط این پنل‌ها در باتری‌های مذکور ذخیره می‌شوند. به گفته ورک‌اسپرت هر کدام از این باتری‌ها تا 2 کیلووات انرژی را در خود ذخیره می‌کنند. این باتری‌ها جداشدنی بوده و می‌توان از آنها در محل پروژه‌ها یا هر جای دیگری که به الکتریسیته نیاز بود، استفاده کرد.

به گفته مدیرعامل استارتاپ ورک‌اسپرت یعنی «استیون روسی» (Steven Rossi) سیستم تراویس به گونه‌ای طراحی شده که بتواند یک منبع انرژی قابل اتکا برای پیکاپ‌های الکتریکی باشد. بد نیست بدانید این استارتاپ ادعا می‌کند تراویس قادر است 25 الی 30 درصد از انرژی مورد نیاز برای رفت و آمدهای عادی روزمره را تامین نماید.

هر چند سرعت جذب و ذخیره‌سازی انرژی سیستم ابداعی ورک‌اسپرت بالا نیست، اما روسی آن را مشابه اتصال خودرو به پریزهای استاندارد 110 ولتی می‌داند. بسته به اندازه کف اتاق، پنل‌های خورشیدی تعبیه شده می‌توانند تا هزار وات نیرو را با راندمان تقریبی 22 درصد تولید کنند.

ورک‌اسپرت در نظر دارد سیستم تراویس را ابتدا برای پیکاپ‌های سنتی تولید شده از سال 2010 به این طرف عرضه کند. برای نمونه‌های تمام الکتریکی جدید که قرار است توسط شرکت‌هایی چون جنرال موتورز، فورد، تسلا، بولینگر و ریوین راهی بازار آمریکای شمالی شوند، این استارتاپ نسخه‌های ویژه‌ای را تدارک خواهد دید.

گفتنی است سیستم تراویس مراحل توسعه را گذرانده و ورک‌اسپرت برای تکمیل پروژه نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتر است. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود و سرمایه‌های لازم تامین شود، یک یا دو سال زمان برای تولید انبوه سیستم تراویس طول خواهد کشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.