مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

10 فیلم برتر تاریخ سینما در مورد قاتلان سریالی واقعی و داستانی

روانشناسی پشت قاتلان سریالی برای دهه ها باعث جذب و حیرت مخطابان شده است. با شروع شهرت قاتلان سریالی در دهه ۷۰، این افراد برای بیش از ۵۰ سال است که یکی از موضوعات اصلی فرهنگ عامه به شمار می آیند. وقتی پای یک شخصیت شرور مانند هیولا یا روح خبیثه به میان می آید وحشت جذاب می تواند به ترس تبدیل شود اما قاتلان سریالی ترس را به یک مرحله بالاتر می برند، تهدیدی شناخته شده که دهه ها می تواند تیتر اول خبرهای جهان بوده باشد. ترسناک تر این که برخی از این فیلم ها نه تنها نتیجه تراوشات ترسناک یک ذهن پیچیده بلکه بازسازی وحشت های یک زندگی واقعی هستند، برای مثال ماجراهای تد باندی یا ماجرای قاتل زودیاکی. در این مقاله قصد داریم شما را با ۱۰ مورد از بهترین فیلم های تاریخ سینما در مورد قاتلان سریالی واقعی و داستانی آشنا کنیم.

 

فیلم در مورد قاتلان سریالی

۱- Zodiac

Zodiac نگاهی ترسناک به وحشتی واقعی است که قاتل زودیاکی در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ میلادی در کالیفرنیا به راه انداخت. در این فیلم مارک رافلو، جیک جیلنهال و رابرت داونی جونیور در نقش خبرنگار و کارآگاه جنایی بازی می کنند که به بررسی قتل هایی که قاتل زودیاکی در طول سال ها انجام داده و همچنان ادامه دارد می پردازند. ترسناک ترین بخش فیلم و این داستان این است که قاتل زودیاکی هنوز دستگیر نشده و معلوم نیست چه کسی بوده است.

فیلم در مورد قاتلان سریالی

۲- Seven

در فیلم Seven، برد پیت و مورگان فریمن نقش های اصلی تریلری در مورد یک قاتل سریالی هستند که از هفت گناه کبیره به عنوان الگویی برای قتل هایش استفاده می کند، فیلمی که به یک کلاسیک مطلق تبدیل شد. داستان ترسناک این قاتل سریالی مسابقه و نبردی علیه زمان برای پیدا کردن مردی دیوانه قبل از تکمیل کردن قتل بعدی اش است که تاکید اصلی آن بر نقص های ویرانگر انسانی است.

فیلم در مورد قاتلان سریالی

۳- Monster

شارلیز ترون در فیلم Monster نقش ایلین وورنوس را بازی می کند، قاتل سریالی ترسناکی که از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۰ مردان بسیاری را به قتل رساند، فیلمی که ترون اولین جایزه اسکار را برای نقش آفرینی خیره کننده خود در آن بدست آورد. وورنوس در سال ۲۰۰۳ اعدام شد اما داستان ترسناک او در یک بازی ترسناک از ترون برای همیشه جاودانه شد.

فیلم در مورد قاتلان سریالی

۴- Silence of the Lambs

نبرد بین کلاریس استرلینگ و دکتر هانیبال لکتر احتمالاً مشهورترین فیلم در ژانر قاتل سریالی است. در فیلم Silence of the Lambs وقتی که یک مامور اف بی آی به تحقیق در مورد زندگی هولناک یک روانشناس نابغه تبدیل شده به یک آدمخوار روانی می پردازد، تحقیقاتش او و دیگران را در معرض خطر قرار می دهد. جودی فاستر و آنتونی هاپکینز در این فیلم بازی هایی ماندگار از خود ارائه دادند.

فیلم در مورد قاتلان سریالی

۵- Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile

زک افرون یکی از جذاب ترین بازیگران مرد هالیوودی در حال حاضر است که این موضوع او را به گزینه ای مناسب برای بازی در نقش تد باندی در فیلم Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile از سرویس نتفلیکس تبدیل می کرد. این فیلم ماجرای دادگاه تد باندی بعد از قتل ده ها زن را روایت می کند و اگر چه فیلم Extremely Wicked, Shockingly Evil and Vile در حد دیگر عناوین این فهرست نیست اما بازی افرون جذابیتی دوچندان به داستان باندی و دفاعیات ترسناکش در دادگاه داده است.

فیلم در مورد قاتلان سریالی

۶- Mr. Brooks

دهه ۲۰۰۰ دهه بسیار درخشانی برای سینما بود و فیلم Mr. Brooks نمونه واقعی قدرت ستارگی و سناریوهای دیوانه وار است که در این دوره ارائه شد. فیلم با بازی کوین کاستنر، دمی مور و دین کوک داستان یک قاتل سریالی و مردی جوان را روایت می کند که می خواهد در دنیای قتل های زنجیره ای نقش داشته باشد.

فیلم در مورد قاتلان سریالی

۷- The Bone Collector

هیچ فیلمی نتوانسته مانند The Bone Collector ورود به هزاره جدید را به خوبی به تصویر بکشد. این فیلم با بازی آنجلینا جولی و دنزل واشنگتن داستان یک افسر پلیس و یک کارآگاه فلج شده را روایت می کند که قصد دارند یک قاتل سریالی را دستگیر کنند. برخی فیلم ها با موضوع قاتل سریالی شما را تا مغز استخوان می ترسانند و برخی دیگر تنها تماشایشان جذابیت دارد. این فیلم را می توان در دسته دوم جای داد.

فیلم در مورد قاتلان سریالی

۸- Halloween

فیلم Halloween بزرگ ترین فرانچایز قاتل سریالی در تاریخ سینماست. در این فیلم جیمی لی کورتیس در نقش لوری استرود بازی می کند، خواهر مایکل مایرز قاتل سریالی مشهور. این فیلم اسلشر دبیرستانی بازسازی های بسیاری دارد که هیچ کدام با نسخه اورجینال اواخر دهه ۱۹۷۰ قابل مقایسه نیستند. تازه ترین فیلم با این عنوان اما سرآمد همه بازسازی ها و از همه به نسخه اورجینال نزدیک تر است.

فیلم در مورد قاتلان سریالی

۹- Scream

فیلم Scream که می توان آن را یک هجویه بر ژانر قاتل سریالی دانست که خنده دارترین و جذاب ترین گزینه برای علاقمندان به این ژانر است. اولین فیلم این فرانچایز بهترین فیلم بوده و همانی بود که درو بریمور را به شهرت رساند.

فیلم در مورد قاتلان سریالی

۱۰- American Psycho

فیلم American Psycho یک فیلم نئوکلاسیک با بازی کریستین بیل در نقش یک تاجر جوان است که در تاریکی شب دست به قتل می زند. کریستین بیل تلاش زیادی کرد تا بتواند این نقش را از چنگ دیگران ستارگان هالیوودی برباید و وقتی موفق شد، آن را به یک فیلم ماندگار تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: ۱۰ قاتل سریالی مشهور که با اشتباهات ساده و بچگانه ای خود را لو دادند [قسمت اول]

۱۵ فیلم ترسناک برتر تاریخ سینما با بن مایه قاتل زنجیره ای [قسمت دوم]

۱۰ قاتل سریالی ترسناک تاریخ با بیشترین تعداد قربانیان و هولناک ترین روش های قتل

GIF
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.