مجله اینترنتی انعکاس
مطالب جذاب وخواندنی وب

اپل و ادامه تصاحب شرکت‌های واقعیت مجازی؛ استارتاپ Spaces خریداری شد

اپل همچنان به خرید شرکت‌های کوچک در سال ۲۰۲۰ ادامه می‌دهد و در جدیدترین مورد استارتاپ واقعیت مجازی Spaces را تصاحب کرد.

Spaces سال ۲۰۱۶ توسط برخی از کارکنان سابق استودیوی «دریم‌ورکس انیمیشن» تأسیس شد و از آن زمان تاکنون به توسعه محصولات واقعیت مجازی مشغول است. از جمله محصولات این استارتاپ می‌توان به توسعه افزونه‌ای برای Zoom اشاره کرد که به کاربران اجازه می‌دهد برای ویدیوکنفرانس‌ها از آواتارهای متحرک استفاده کنند.

هفته گذشته تمام سرویس‌های این استارتاپ به طور ناگهانی از دسترس خارج شدند و با سر زدن به صفحه اصلی وب سایت آن نیز عبارت «حرکت در مسیر جدید» و پیغام تشکر از کاربران و شرکای تجاری به چشم می‌خورد. اپل و Spaces به سؤالات خبرنگاران در مورد این قرارداد پاسخی نداده‌اند و مبلغ قرارداد نیز فاش نشده است.

 

در حال حاضر نقش استارتاپ Spaces در برنامه‌های واقعیت مجازی اپل معلوم نیست، اما شایعات حاکی از آنند که اپل در حال توسعه هدست‌های واقعیت افزوده و مجازی است و آنها را در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به بازار عرضه خواهد کرد. آنطور که بلومبرگ گزارش کرده، این هدست به نمایشگرهای بسیار باکیفیت و سیستم اسپیکر حرفه‌ای مجهز خواهد شد که تشخیص دنیای واقعی از مجازی را برای کاربر سخت می‌کند.

با توجه به سرمایه گذاری‌های اپل در پلتفرم واقعیت افزوده ARKit و همچنین اضافه شدن قابلیت‌های جدیدی همچون اسکنر LiDAR به آیپد پرو ۲۰۲۰، ارائه تمام آنها در محصول جدیدی که قابلیت‌های پیشرفته واقعیت مجازی و افزوده را ارائه می‌کند چندان دور از انتظار نیست.

اپل سال جاری میلادی هفت شرکت کوچک از جمله استارتاپ واقعیت مجازی NextVR را تصاحب کرد و به نظر می‌رسد عزم خود را برای سرمایه گذاری جدی در این فناوری نوظهور جزم کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.